Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

LN-DFK Teknisk orientering. Innhold •Generelt om DR400 •Tekniske data •Erfaringer fra en bruker –teknisk –operativt •Utsjekk •Forsikring.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "LN-DFK Teknisk orientering. Innhold •Generelt om DR400 •Tekniske data •Erfaringer fra en bruker –teknisk –operativt •Utsjekk •Forsikring."— Utskrift av presentasjonen:

1 LN-DFK Teknisk orientering

2 Innhold •Generelt om DR400 •Tekniske data •Erfaringer fra en bruker –teknisk –operativt •Utsjekk •Forsikring

3 Robin Remo 180RD •Modell •Type •ICAO •Konstruksjon av tre og duk •Bygget i Frankrike av Robin Aviation/APEX DR400 / 180RD DR400 / 180R DR40

4 LN-DFK •Motor - O-360, 180 hp •Propell - constant speed 4-bladet MT •Maks vekt – 1000 kg •Nyttelast – 352 kg •Fuel 160 l (110+50) •Linevinsj for slep

5 Om flyet

6 Taxelys / landingslys Strobe

7

8 Dreneringspunkter FilterAux. tank Hovedtank

9 Olje 8 qts 6 qts

10 Fuel / 100LL 50 liter 110 liter

11 Fuel / varme / elektrisk Varme- regulering

12 Instrumentpanel

13 Linekutter Linevinsj !!!!

14 Instrumentpanel GPS Radio Transp. X X X Avionics master

15 Instrumentpanel

16

17

18 Utvendig

19 Innvendig

20 Ut på tur

21 Cruise: 22 tommer / 2200 rpm / l Hastighet: TAS 125 knop / FL75

22 ....hjem fra tur Høyt på finale

23 ....hjem fra tur Merkelanding

24 Parkering

25 Parker flyet med flaps nede for å unngå at folk tråkker på den. Ikke sett flaps når vingetrekket skal på.

26 Parkering

27 Utsjekk •Utsjekk skal flys med instruktør godkjent av DFK/S. •Kandidtater med minst 10t erfaring med constant speed propell: Minimum teknisk flytid 45 min og 5 landinger. I tillegg til nødprosedyrer skal minst følgende airwork gjennomføres; stall, slow flight, steep turns. •Kandidater med mindre enn 10t erfaring på constant speed propell: Som over men 1t teknisk flytid og 8 landinger •Teknisk spørsmålskjema skal besvares og gjennomgås før flyging.

28 Forsikringer •Forsikring –Minimum 100 t –Egenandel for klubben kr –Selvassuranse DFK/S eller DFK/M –”Tabbegebyr” kr •Betaling –Les informasjonsheftet!

29 Robin REMO (rhåbææh) •Byggeår: 2003 •Tomvekt: 600 kg •Maksvekt: 1000 kg •Seter: 4 •Pris ny 2003: 1.8 mill •Timepris: 900/1140 kr •Motor: Lycoming 180 hk •Constant speed prop. •Maks range: 610 nm •VFR natt •Slepekrok og -vinsj Høsten 2002 ble det bestilt et nytt slepfly til klubben på grunn av høy aktivitet og behov for reservekapasitet ved vedlikehold og driftsavbrudd. Valget falt på en fabrikkny Robin REMO 180. Dette er også det eneste serieproduserte slepeflyet på markedet og blir mye brukt på kontinentet. Flyet tilfredsstiller også de strenge miljøkravene i EU mht støy.


Laste ned ppt "LN-DFK Teknisk orientering. Innhold •Generelt om DR400 •Tekniske data •Erfaringer fra en bruker –teknisk –operativt •Utsjekk •Forsikring."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google