Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Prissetting og prisstrategier Ingeborg, Inger, Karina og Maren.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Prissetting og prisstrategier Ingeborg, Inger, Karina og Maren."— Utskrift av presentasjonen:

1 Prissetting og prisstrategier Ingeborg, Inger, Karina og Maren

2 Minicase - målgrupper • Toppidrettsutøvere • Trimmere • Grillere • Voksne • Eldre • Ulike målgrupper har ulike behov

3 Minicase - prisdifferensieringstiltak • Idrettslagsrabatter – Få rabatt ved fremvisning av medlemskort • Aldersrabatt – Øvre og/eller nedre aldersgrense – Legitimasjon • Medlemsrabatt – Medlemmer får bedre pris enn andre

4 • Industri: • De er leverandører av varer og tjenester til smelteverk, entreprenører, gruver, mekaniske verksted, bygg og anlegg og flere produksjonsbedrifter. • Offshore: • Kvalitetssikring, moderne styringsverktøy, dyktige medarbeidere.

5 Maritim: • Leverer redningsutstyr og nautiske hjelpemidler til alle typer fartøy. • 3 servicstasjonene. Havbruk: • Spesialisert seg innen førtøyningssystemer til oppdrettsanlegg. • Teknisk kompetanse og kunnskap når det gjelder engineering av fortøyningssystemer.

6 • Forhandler får lavere pris enn sluttbruker • Ca 70 % av salget er basert på bruttopris – rabatt – Prislister og erfaring • Resten er basert på pris regnet opp fra kostpris • Fortjeneste og konkurranse

7 • 5 produktansvarlige • 17 varegrupper – 4 hovedområder • Lite eksport


Laste ned ppt "Prissetting og prisstrategier Ingeborg, Inger, Karina og Maren."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google