Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:"— Utskrift av presentasjonen:

1 VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO: 05.10.10
Denne sliden skal stå på fra senest kl og fram til webinaret starter. VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:

2 Rett beslutning med oppdatert informasjon
Agenda : Hva er Bizweb? Live demo av produktet Hvordan bruke det Hva er nytteverdien Bizweb integrert med andre Vismaprodukter Foredragsholder: Svein Holanger Produktsjef Visma Bizweb Visma Software AS telefon

3 Bedriftsinformasjon og nyhetsovervåkning
Bizwebs database I bunn er Bizweb en stor database med oppdatert informasjon. Dataene blir kontinuerlig oppdatert fra våre leverandører. Bedriftsinformasjonen kommer fra Dun & Bradstreet. Norske selskaper Nyhets- artikler Kontakt- personer

4 Bedriftsinformasjon og nyhetsovervåkning
Ny versjon i 7.40 (juli ’09) Integrert fra versjon 4.9 (juli ’09) Integrert fra versjon 7.45 (november ’09) Integrert fra versjon (desember ’09) Bedriftsinformasjon og nyhetsovervåkning bizweb.no Visma CRM /ERP www webservice Bizwebs database Disse dataene kan du få tilgang på gjennom vårt webbaserte verktøy som du finner på – ingen installasjon er nødvendig. Dermed kan du starte å jobbe øyeblikkelig. Alt du trenger er brukernavn og passord. I tillegg er dataene tilgjengelig via webservices slik at du kan bruke dem dirkete i Vismas styringssystemer til å forenkle inntastingen og til å holde dataene oppdatert. Norske selskaper Nyhets- artikler Kontakt- personer

5 Demo BizSearch BizSearch:
Med BizSearch får du komplett og oppdatert informasjon om alle norske bedrifter. BizSearch er et brukervennlig verktøy som integrerer næringslivsinformasjon med nyhetssøk. Du får all informasjon du trenger på ett sted. BizSearch hjelper deg til å holde deg oppdatert om dine kunder, konkurrenter og samarbeidspartnere. Du kan søke etter bedrifter og kontaktpersoner, og få detaljert informasjon om økonomi, roller, nettverk og habilitet. Inkludert i BizSearch er også nyheter om firmaer og kontaktpersoner. Eks: EB NETT

6 Vi søker opp selskapet EB-nett

7 Vi velger det selskapet vi ønsker å få mer informasjon om.

8 Dette firmakortet gir oss raskt et overblikk over selskapet EB-nett:
Personer og eiere Bransje Driftsinntekter, resultat, ansatte Siste nyheter Eierstruktur Nettverk Historikk Kredittsjekk

9 Demo BizSelect Gartner:
I gode tider er alle markedssegmenter lønnsomme. I dårlige tider blir noen segmenter ulønnsomme. Derfor er et bevisst forhold til segmentering ekstra viktig i dårlige tider. BizSelect er et uunnværlig hjelpemiddel for å finne utvalgte målgrupper i forbindelse med salgs- og markedsaktiviteter. Du kan gjøre presise målgruppesøk etter en rekke kriterier, og trekke ut lister til DM- og TM-aktiviteter. Verktøyet er også velegnet til markeds- og bransjeanalyser, endrings- og historiske analyser, benchmarking, oppdatering av data i CRM-systemer og dokumentasjon. Alle selskaper i Drammen som driver med regnskap Alle store selskaper omsetning/antall ansatte/lønn til ansatte Alle som gjør det bra / dårlig Alle nye selskaper i ditt område Alle selskaper som nettopp har flyttet Alle selskaper som har fått ny daglig leder

10 ”Ha et bevisst forhold til segmentering”
Del opp markedet i ulike deler Gir deg kunnskap om målgruppen Målrettet markedsføring Spar tid og penger Økt respons Analyseselskapet Gartner publiserte i våres et notat om CRM-strategier i perioder med stor økonomisk usikkerhet. (Kilde Digi.no)  Der sier de blant annet: ”I gode tider er alle markedssegmenter lønnsomme. I dårlige tider blir noen segmenter ulønnsomme. Derfor er et bevisst forhold til segmentering ekstra viktig i dårlige tider.” Får å kunne velge hvem du ønsker å jobbe mot, må du dele opp markedet i deler, i ulike segment. Noen er verd å bearbeide, andre ikke. Med segmentering velger du den målgruppen du ønsker å kommunisere med. Du får både kvantitativ og kvalitativ kunnskap om målgruppen på et detaljert nivå. Det betyr en mer målrettet markedsføring, reduserte kostnader og økt respons hos dine prospekt. I B2B markedet er det vanlig å segmentere bedriftene i kriterier som geografisk beliggenhet, bransje og størrelse på bedriftene. Visma Bizweb hjelper deg til å finne de bedriftene som matcher ditt segment, og har funksjoner som støtter disse kriteriene. I tillegg gir Bizweb deg mange andre mulige parametre som du kan selektere på. For eksempel kan du: Finne alle nyopprettende selskaper, alle selskaper som har fått nye daglig leder, alle som har flyttet eller du kan selektere på alle postene i regnskapene til firmaene. Som resultat av seleksjonen får du en liste over alle selskapene som svarer til dine kriterier. Listen kan bestå av firmanavn, adresse, telefonnummer, navn på daglig leder, omsetning og resultat, og er klar til din DM- eller TM-aktivitet på få minutter. Du kan gjøre så mange utvalg og ta ut så mange lister du ønsker.

11 Finn alle selskapene i Drammen som driver med regnskap
Demo BizSelect Finn alle selskapene i Drammen som driver med regnskap Vis eksempel 1 og 4. Nevn de andre som muligheter. Alle selskaper i Drammen som driver med regnskap Alle store selskaper omsetning/antall ansatte/lønn til ansatte Alle som gjør det bra / dårlig Alle nye selskaper i ditt område Alle selskaper som nettopp har flyttet Alle selskaper som har fått ny daglig leder

12

13

14

15

16

17 Finn alle nye selskaper i Drammen
Demo BizSelect Finn alle nye selskaper i Drammen Vis eksempel 1 og 4. Nevn de andre som muligheter. Alle selskaper i Drammen som driver med regnskap Alle store selskaper omsetning/antall ansatte/lønn til ansatte Alle som gjør det bra / dårlig Alle nye selskaper i ditt område Alle selskaper som nettopp har flyttet Alle selskaper som har fått ny daglig leder

18

19

20

21

22 For mer informasjon www.bizweb.no
Brukerveiledninger Produktark

23 Demo ny forbindelse i Visma CRM
Jeg skal nå vise hvor enkelt det er å registrere en ny forbindelse med Bizweb i Visma CRM

24

25

26

27

28

29 Ved å registrere forbindelsene på denne måten, har du navnet riktig skrevet og organisasjonsnummer på alle forbindelsene dine. I tillegg har du antall ansatte, bransjekode, omsetning og resultat, og daglig leder. Verdien av kundebasen din blir en helt annen. Tenk hvor mye lettere det nå er til å analysere kundene dine, enklere å ta ut gode rapporter. Du reduserer også muligheten for å få dubletter i dataene dine. Har du først begynt å jobbe på denne måten, skjønner du ikke hvordan du tidligere klarte deg uten. Du har også mulighet til å se enda mer ekstern informasjon om denne forbindelsen. Dette får du fram ved å trykke på Biznews- og BizSearchknappen.

30 BizNewsknappen bruker firmanavnet og søker opp alle treff i norske nettaviser. Her kan du lese om media har skrevet noe om selskapet. Dette kan gi deg informasjon om forbindelsen før det blir registrert i noen offentlige registre.

31 Ved å registrere forbindelsene på denne måten, har du navnet riktig skrevet og organisasjonsnummer på alle forbindelsene dine. I tillegg har du antall ansatte, bransjekode, omsetning og resultat, og daglig leder. Verdien av kundebasen din blir en helt annen. Tenk for mye lettere det nå er til å analysere kundene dine, enklere å ta ut gode rapporter. Du reduserer også muligheten for å få dubletter i dataene dine. Har du først begynt å jobbe på denne måten, skjønner du ikke hvordan du tidligere klarte deg uten. Du har også mulighet til å se enda mer ekstern informasjon om denne forbindelsen. Dette får du fram ved å trykke på Biznews- og BizSearchknappen.

32 På en enkel og oversiktlig måte, viser den oppdatert informasjon om blant annet selskapets regnskap, adresser og kontaktpersoner. Hvem trenger BizSearch: Nyttig for mer enn salg/markedsføring Økonomiavdelingen kan sjekke om et foretak er verd å satse på. Innkjøpsavdelingen kan finne nye leverandører.

33 Demo ny kunde i Visma Business (v 5.21.1)
Jeg skal nå vise hvor enkelt det er å registrere en ny forbindelse med Bizweb i Visma CRM

34 Skriv inn navnet på firmaet du vil opprette i aktørtabellen.

35 Klikk på dette ikonet for å søke i Bizweb etter dette selskapet!

36 Velg fra listen over selskaper som Bizweb har søkt fram!
(dobbeltklikk)

37 Vestre side viser data fra Bizweb, høyre side data som overføres til Business.

38 Klikk på alle eller på aktuell pil for å overføre data.

39 Klikk så på Neste.

40 På samme måte legger du til omsetning / resultat.

41 Firmaet er ferdig opprettet i Visma Business.

42 I en egen flik, ser du mer informasjon fra firmakortet i Bizweb.

43 Visma Bizweb BizSearch - Rett beslutning med oppdatert informasjon
BizSelect - Finn nye bedriftskunder BizNews - Overvåk hva media skriver Bizweb integrert med Visma CRM og Visma ERP – Få kvalitet på din kundebase BizSearch Rett beslutning med oppdatert informasjon BizSelect Finn nye bedriftskunder BizNews Overvåk hva media skriver Bizweb integrert med Visma CRM og Visma ERP Få kvalitet på din kundebase

44 Spørsmål?

45 Gratis demo tilgang Registrer deg på bizweb.no
Kontakt din Visma-forhandler for et pristilbud

46 Takk for at du deltok på webinar!
Har du spørsmål? Kontakt din Visma-forhandler eller Vismas kundesenter på telefon eller Neste Bizweb-webinar er 2. november 13. oktober: Visma CRM / Visma Bizweb 14. oktober: Visma SuperOffice / Visma Bizweb Se hele webinarkalenderen her: Tips gjerne en kollega om Vismas webinarer!

47


Laste ned ppt "VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google