Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST 2008. Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST 2008. Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/"— Utskrift av presentasjonen:

1 VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST 2008

2 Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/ Morten Agenda

3 Administrativ info Status og hvor går veien videre!

4 Utfordringer Utvikle klubben videre administrativt  Struktur  Organisering  Kompetanse  Flere ”hoder” Drømmen er en ansatt ”Daglig leder”

5 Administrasjon - områder DugnaderØkonomiAnleggUtstyrWeb/ITKiosk Medlemsregister / fakturering / adm.

6 Dugnader Felles dugnader er med på å holde treningsavgiften nede! Alternativet er å kutte dugnadene  øke treningsavgiften. Obligatoriske i 2008:  Cola  Anlegg  Kiosk  Fotball lodd Prøve prosjekt med dugnadsavgift

7 Dugnadsavgift Dugnadsavgift var IKKE vellykket Hva bør vi gjøre i 2009? Budsjett prosessen for 2009:  Starter i løpet av oktober  Ferdig i løpet av medio desember

8 Anlegg Vinterdrift – brøyting og CMA. Grusbanen var en katastrofe sist vinter Anleggsgruppe har ikke fungert slik vi hadde tenkt Lysstyringen.

9 Forslag til konsept utarbeidet  Presentert i bydelen  Artikkel i Aftenposten Aften  Presentert for styrene Folkemøte 29. oktober i plasthallen kl 19 - VIKTIG MED MOBILISERING Mortensrud Idretts og Kultur park

10 Økonomi Ny regnskapsfører i 2008; innkjøringsperiode God likviditet Rimelig kontroll, men kunne ønsket bedre rapportering.

11 Prosessen starter ultimo oktober Ferdig innen medio desember Treningsavgiften er knyttet til aktiviteten/kostnaden i laget Junior og A-lag sees som en enhet – alle skal ha treningsavgift og evt. lisens. I tillegg kommer driftskostnader…. Økonomi – Budsjett 2009

12 Utstyr Matreriell forvaltere / innkjøp:  Pierre Minutella /Torstein Ryen  Hva er deres erfaringer? Vurdere å etablere utstyrsbod ved siden av kiosken  Bygge bur etc.  Sikre vinduer

13 Kiosk Ny ansvarlig; Ingrid Madslien Mindre vareutvalg / nye rutiner Strengere oppfølging på uttak av varer Ser ut som vi går med overskudd i år! Deres erfaringer?

14 IT/web Muligheter for lagsider Fortsatt utvikling av web-en,  Utlegging av nyheter  Publisere rutiner Sikre utstyret vi har – fysisk og innhold

15 Medl. reg. / fakturering Fremdeles utfordringer med innkreving av treningsavgift og medlemskontigent! Viktig at lagleder følger opp! Viktig at dere bruker web-en til å avsjekke spiller listen og rapporterer endringer!  GRUNNLAG FOR LISENS/FORSIKRING OG FAKTURERING

16 Marked Fortsetter avtalen med OBOS? Fortsetter avtalen med Senter Syd? Mer å hente….? Trenger ny Markedsansvarlig (styreverv)

17 Fotball styret (ideelt sett): Leder Sportslig ansvarlig MarkedsansvarligController Administrativ ansvarlig Leder bredde gruppen Leder Senior (jr. og a-lag) Spiller representant ?

18 Andre verv Medlemmer i senior gruppen Medlemmer i bredde gruppen Kiosk ansvarlig Anleggs komitè (3-4) Kasserer Leder fotball skolen Leder Sparebank1 cup Trener koordinator Spillerutvikler

19 Hvorfor? Noen få slipper å bli utbrent! Påvirke hvordan klubben drives! Større nettverk! Bidra positivt i nærmiljøet! Bedre tilbud til barna!

20 Hjertestarter Status anlegg


Laste ned ppt "VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST 2008. Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google