Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertOle Dahlen Endret for 9 år siden
1
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
2
Tanja Winkel E-commerce manager Tilbords tanja.winkel@tilbords.no Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail?
3
• Tilbords • Nettverksbygging rundt bryllup • Mitt-bryllup.no • Hvordan å få mest ut av sosiale medier Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail?
4
>>>>>>> Tilbords fra 2009 til 2011 • Fra 100 til 130 butikker • Retailomsetning fra mnok 370 til mnok 500 • Fra 0 tilhengere på Facebook til 30000 • Fra 220000 unike besøk på tilbords.no til 600000 • Sammenlignbar vekst på 5% i 2010 og 7% i 2011 i et flat marked Det går bra med Tilbords!
5
Facebook Nyhetsbrev
6
Tilbords på Facebook - annonsering
7
Tilbords på Facebook En grunnstein i merkevarebyggingen Inspirasjon Kundeservice Ambassadører Respondenter Anledninge r Vi gir: Konkurranser Vi får 30.000 Hjelpere Møteplass Kunder
9
Bryllup er viktig for Tilbords: •Markedsleder bryllupslister •Avansert bryllupslistesystem •Nye kunderelasjoner •Start på relasjon •Brudepar er i kjøpsmodus •Livets største anledning
10
Avansert bryllupslistesystem
11
Tilbords og bryllup
13
Bryllupsmesser
14
Greit. Bryllupslister, men først må jeg ordne kjole, blomst, kake, catering, fotograf.....
15
Totalløsning for bryllupsplanlegging
16
Nettverket av 4 nasjonale aktører (og 600 lokale partnere) Felles ønske om å lage en unik bryllupsplanlegger Synergi og dele kostnader Bruke hverandres kanaler i markedsføringen
17
7.) Nettverk av nasjonale partnere •Felles ønske om å lage en unik bryllupsplanlegger for brudepar •Nettverk av 5 sterke nasjonale aktører som har bryllup som et viktig segment •Synergi og dele kostnader •Bruke hverandres kanaler i markedsføringen Planlegge r Innhold Bryllu psmess er Webshop Lokalt marked Mitt Bryllup Konseptet
18
“Do not think about how you can fit social media into your business: think about how your business can fit into social media.“ Internet world, London mai 2011 Rick Kelley Facebook, salgsdirektør Europa
19
Facebook Plugginns Facebookannonsering Mobil Twitter Online, Offline, Lokal og Nasjonal Men også….
20
9.) Bryllupsmesser (forbinde det sosiale med fysikk tilstedeværelse) Bryllupsmesser gjennom hele landet Kontakt med nasjonale aktører med lokale partnere
21
9.) Bryllupsmesser (forbinde det sosiale med fysikk tilstedeværelse) Men direkte fra messen…..
22
et sosiale med fysikk tilstedeværelse) Sosiale Medier gjør det mulig å kommunisere MED brudepar Synergi mellom online, offline, lokal og nasjonal Fleksibelt Billig Målbart Direkte/raskt Målrettet mot målgrupper
23
Takk for meg! Tanja Winkel tanja.winkel@tilbords.no www.tilbords.no www.mitt-bryllup.no
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.