Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Brukerprofiler. •Her følger fire brukerprofiler fra deloitte.no sine viktigste brukersegment: potensiell klient, klient, potensiell medarbeider og media/samfunn.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Brukerprofiler. •Her følger fire brukerprofiler fra deloitte.no sine viktigste brukersegment: potensiell klient, klient, potensiell medarbeider og media/samfunn."— Utskrift av presentasjonen:

1 Brukerprofiler

2 •Her følger fire brukerprofiler fra deloitte.no sine viktigste brukersegment: potensiell klient, klient, potensiell medarbeider og media/samfunn •Profilene, som er ren fiksjon, er laget for at de som skal jobbe med utviklingen av nye deloitte.no lettere skal kunne identifisere seg med de ulike typene av brukere. På denne måten blir det også enklere å tilrettelegge siden for de virkelige brukerne. Dette er en kjent arbeidsmetode innen webdesign. •Forberedelse til fokusgruppe: Les de følgende profilene før du ser igjennom sidene på deloitte.no. Prøv og se for deg sidene med deres øyne og behov for informasjon.

3 Potensiell klient Hermann Komland 52 Gift, to barn, 21 og 25 år CEO, TeleBonding Bergen / Oslo Navn Hermann Komland Alder 52 Familie Gift, to barn, 21 og 25 år Jobb CEO, TeleBonding Sted Bergen / Oslo IBM ThinkPad Lenovo Internet Explorer 7 HTC Touch PC IBM ThinkPad Lenovo Browser Internet Explorer 7 Mobil HTC Touch Herman kan med god grunn smile om dagen. Etter å ha bygd sin karriere innen bank- og finansverdenen sitter han i dag som leder av sitt eget telecom selskap. Som beslutningstaker og nøkkelperson i utviklingen av noen av banknorges første nettbankløsninger hadde Hermann utvilsomt den kompetansen kameraten søkte når han ville hoppe på telebølgen. Sammen utviklet de selskapet TeleBonding som primært henvender seg til bedriftsmarkedet, men som nå også har planer om å kaste seg inn i krigen om personkundene. TeleBonding har de siste årene spist innpå markedslederne med sin stabile driftsikkerhet og går nå med planer om å tilby sine tjenester også utenfor Norges grenser. Med bakgrunn i planene om ekspandering er Hermann på utkikk etter en strategisk rådgiver. I tillegg til å kunne etablere og sette til live en strategi for ekspandering av virksomheten må rådgiveren kjenne til telecom bransjen. Hermann selv har liten internasjonal erfaring og er derfor avhengig av å ha en rådgiver som er av en slik størrelse at de også har noen å trekke på i landene det ekspanderes til. Faglig ekspertise er en selvfølge blant de beste, men for Hermann er ikke det godt nok. Han er opptatt av å jobbe med de riktige personene også på det menneskelig plan. God kjemi utretter mer, mener Hermann Komland. Hermann trenger en samarbeidspartner for å ekspandere sin virksomhet til personmarkedet i Norge og i bedriftsmarkedet i Europa • Han trenger en rådgiver vedrørende strategi for ekspandering både innenlands og ute i Europa. • Nasjonal og internasjonal kjennskap til bransjen er kritisk. • I tillegg til internasjonal erfaring ønsker han å ha lokale krefter å trekke på i landene som TeleBonding sikter seg inn mot. • Mennesker er viktig.

4 Klient Simen Isaksen 34 Gift, ett barn, 5 år CFO, Bertel O. Steen Oslo Navn Simen Isaksen Alder 34 Familie Gift, ett barn, 5 år Jobb CFO, Bertel O. Steen Sted Oslo HP Compaq 6720 Firefox Nokia N95 PC HP Compaq 6720 Browser Firefox Mobil Nokia N95 Tall har vært en lidenskap for Simen så lenge han kan huske. Både på papiret og ikke minst på speedometeret. Etter å ha rast fra seg gjennom oppveksten i Stavanger på alt som kan kalles et fremkomstmiddel, endte han opp i Bergen til studier på NHH. I løpet av hektiske studiedager ble rallydrømmen lagt på hylla. Lidenskapen for siffer og nummer brakte han ikke bak et speedometer, som barndomsdrømmen tilsa, men snarer til revisoryrket. Som nyutdannet revisor flyttet Simen til hovedstaden hvor jobb hos PWC ventet. Etter to travle år ønsket Simen forandring og hoppet på en jobb i økonomiavdelingen til Bertel O.Steen. Etter å ha gjort en lynkarriere er Simen i dag midt i sitt eget smørøyet som CFO for norges største bilforhandler. Som nyansatt CFO satt Simen revideringen ut på anbud. Med erfaring som revisor selv vet han at det å jobbe med økonomi og regnskap er mer en tall. Med det i bakhodet var det inntrykket av Deloitte sin kultur som gjorde utfallet for valg av revisor. Simen ser på seg selv som en krevende oppdragsgiver for Deloittes utsendte. I tillegg til vanlig revisortjenester har han også tatt i bruk et av Deloitte sine andre tjenesteområder, Consulting. Konsulentene har blant annet sørget for implementering av effektiviseringssystemer og bidratt til å få personalavdelingen på rett kjøl. Simen er jevnt over godt fornøyd med leveransen til Deloitte. Som medlem av øverste ledelse i Bertel O. Steen er Simen også interessert i hva Deloitte har å tilby innen strategi og ledelse. Simen vil ha en revisor som i tillegg til å revidere også gir råd. Han er i tillegg interessert i hva Deloitte har å tilby innen konsulenttjenester. • Han ønsker et stabilt og dyktig revisorteam • Han er interessert i å engasjere Deloitte på tvers av tjenesteområdene • Han er en fornøyd kunde som stiller strenge krav • Han er interessert i utnytte kunnskapen Deloitte byr på gjennom kurs og seminarer

5 Potensiell medarbeider Julia er ei pappajente. Født og oppvokst i Russland lærte hun tidlig at hun måtte jobbe hardt for å få salt til maten. Det harde arbeidet har hun fått inn med teskje fra faren Sasha. Faren til Julia tok med seg familien og flyttet til Kirkenes på grunn av jobb når Julia var 12. Etter å ha etablert seg i Norge var faren fast bestemt på at Julia skulle bli noe stort. Sommeren 2008 oppfyller hun farens og sin egen drøm når hun fullfører Revisorstudiet ved BI Trondheim med glans. Selv om hun har deltatt på de fleste av bedriftspresentasjonene ved skolen har hun ikke bestemt seg for hvor hun vil søke. Det eneste hun er helt sikker på er at hun ikke vil jobbe hos en lokal revisor hjemme i Kirkenes, selv om faren ville ha blitt overlykkelig. Nei, hun vil nok til en av de fire store og via dem ut i den store verden, i hvert fall for et år eller to. Selv om det er kjekt med gratis servering på alle bedriftsarrangementene som arrangeres for å lokke til seg studentene, føler hun at det blir litt for mye av det gode. Hun er derfor aktiv bruker av internett i sitt søk etter den perfekte arbeidsgiver. I dagens arbeidsmarked vet hun at hun nærmest kan velge og vrake. Derfor er det ikke pengene det står på, men heller utviklingsmuligheter og sjansene for utenlandsopphold. I tillegg ønsker hun å jobbe et sted hvor hun blir utfordret på noe mer enn god bokføringsskikk. Julia Nemanova 26 Ugift Revisorstudent BI Trondheim Navn Julia Nemanova Alder 26 Familie Ugift Jobb Revisorstudent BI Sted Trondheim Toshiba Tecra A9 Opera SonyEricsson T250i PC Toshiba Tecra A9 Browser Opera Mobil SonyEricsson T250i Julia er på jakt etter sin første jobb. Hun søker den arbeidsgiveren som passer best til henne. • Hun er ute etter en revisorjobb som er mer utfordrende enn bare tall. • Hun vil ha muligheten til å jobbe utenlands i minimum ett år. • Bedriftspresentasjoner har liten eller ingen verdi for henne. • Videreutdanning og karrieremuligheter er viktigere enn kroner og øre.

6 Media/Samfunn Kathrine Molvær 30 Samboer, et barn, 2 år Dagens Næringsliv Oslo Navn Kathrine Molvær Alder 30 Familie Samboer, et barn, 2 år Jobb Dagens Næringsliv Sted Oslo Dell Inspirion 6400 Internet Explorer Nokia E65 PC Dell Inspirion 6400 Browser Internet Explorer Mobil Nokia E65 Kathrine tar tempen på bedriftsnorge. Som nyutdannet journalist havnet Kathrine i den mannsdominerte finanspressen og Dagens Næringsliv. Ikke akkurat drømmejobben tenkte hun den gang, men i dag stortrives hun i DN redaksjonen. Som fersk journalist skriver hun ikke så blekket spruter enda, men bistår ved å drive research for å avdekke de virkelige nyhetene. Dette gjør hun ved å ta tempen på aktuelle bedrifter og personer gjennom alt fra offentlige dokumenter og pressemeldinger til websider. I Kathrines jobb er informasjonssøk og opprettelsen av kontakt med de riktige essensielt. Og i en verden fylt med nyheter, handler det om å være først ute. På tross av at hun stort sett sitter ved kontorpulten hele dagen har Kathrine et utstrakt nettverk i bedriftsnorge. Daglig blir hun kontaktet og tar kontakt med de største og heteste aktørene og de som jobber for dem. Når det gjelder websider så kjenner hun de fleste av Norges topp 50 bedrifters sider ut og inn. Og hun forteller deg gjerne om de som har skjønt hvordan man kommuniserer og ikke. Kathrine trenger å komme i kontakt med Deloitte. • Hun er ute etter flere uttalelser vedrørende en pressemelding. • Hun vil avtale et intervju med administrerende direktør. • Hun vil motta nyhetsbrev og andre relevante publikasjoner.


Laste ned ppt "Brukerprofiler. •Her følger fire brukerprofiler fra deloitte.no sine viktigste brukersegment: potensiell klient, klient, potensiell medarbeider og media/samfunn."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google