Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

OSLO-ASAP-TD-800, App 6.8 1 OSLO ATCC VELKOMMEN. OSLO-ASAP-TD-800, App 6.8 2 Sektorisering ACC S1 118,825 S2 126,625 S3 125,050 S4 118,875 S5 127,250.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "OSLO-ASAP-TD-800, App 6.8 1 OSLO ATCC VELKOMMEN. OSLO-ASAP-TD-800, App 6.8 2 Sektorisering ACC S1 118,825 S2 126,625 S3 125,050 S4 118,875 S5 127,250."— Utskrift av presentasjonen:

1 OSLO-ASAP-TD-800, App OSLO ATCC VELKOMMEN

2 OSLO-ASAP-TD-800, App Sektorisering ACC S1 118,825 S2 126,625 S3 125,050 S4 118,875 S5 127,250 S6 120,375 S7 124,775 S8 134,350

3 OSLO-ASAP-TD-800, App Oslo TMA (01) APP E 118,475 APP W 120,450 DIR 136,400 FIN 128,900

4 OSLO-ASAP-TD-800, App Oslo TMA (19) DIR 136,400 FIN 128,900 APP W 120,450 APP E 118,475

5 OSLO-ASAP-TD-800, App Ruteføring 01

6 OSLO-ASAP-TD-800, App STARs 01 BELGU 1L (FL120) RIPAM 1L (FL120) ADOPI 1L (FL110) FL190 LUNIP 1L (FL120) ESEBA 1L FL110) INREX 1L (FL120) FL100 FL190 FL100 FL110 FL120

7 OSLO-ASAP-TD-800, App Ruteføring 19

8 OSLO-ASAP-TD-800, App STARs 19 INREX 1M (FL120) FL120 ADOPI 1M (FL110) FL110 BELGU 1M (FL120) FL120 FL190 FL100 RIPAM 1M (FL120) FL190 FL110 LUNIP 1M (FL120) FL100 ESEBA1M (FL110)

9 OSLO-ASAP-TD-800, App Farris TMA TMA E 124,350 TMA W 134,050

10 OSLO-ASAP-TD-800, App Sekvenseringsleggene er sideatskilt med ca 2 nm, og vertikalt atskilte. Avstanden fra møtepunktet til ethvert punkt på sekvenseringsleggen er lik. Dermed kan range-ringene enkelt benyttes for å måle distansen og bestemme når nestemann i sekvensen skal svinges inn. Point Merge System PMS

11 OSLO-ASAP-TD-800, App I dette eksemplet er sekvensen Grått, Orange, Grønt, og Blått fly. Når distansen til forangående er passe stor, blir grått fly svingt direkte møtepunktet. Range-ringene er her 5 nm fra hverandre. PMS

12 OSLO-ASAP-TD-800, App PMS Samme teknikk benyttes for å bestemme når det blå flyet gis klarering direkte møtepunktet. Slik fortsetter sekvensen så lenge det kommer fly. Etter at flyene er svingt direkte møtepunktet justeres innbyrdes avstand ved hjelp av speedkontroll.

13 OSLO-ASAP-TD-800, App PROBLEMSTILLINGER FARRIS (/OSLO) TMA •Fallskjermhopping: Samtidig aktivitet på flere hoppfelt gir større arbeidsbelastning og reduserer kapasitet til å håndtere annen trafikk/aktivitet •Luftsportsområder: Når flere områder er aktive samtidig medfører dette større belastning i forhold til informasjon til småfly og annen VFR-trafikk som skal fly gjennom aktive områder. •VFR-flyging uten FPL: Kan gi økt arbeidsbelastning (kodetildeling). Ønskelig at man så langt det lar seg gjøre leverer FPL før man skal ut å fly. Med en FPL vil vi ha bedre oversikt over informasjonsbehov i forhold til om det aktuelle flyet skal følge en rute gjennom aktive luftsportsområder.

14 OSLO-ASAP-TD-800, App PROBLEMSTILLINGER FARRIS (/OSLO) TMA •Åpning/lukking av områder: Viktig at man er nøye på kontakten med LTT i forhold til åpning av områder. Dersom man setter igang med aktivitet før avtalt tidspunkt, kan ikke LTT garantere for at det ikke finnes annen trafikk inne i områdets utstrekning. Det er også viktig å melde fra om at bruken av området er avsluttet, slik at man ikke legger unødig beslag på luft som kunne vært brukt til andre formål. •Generelt er det veldig viktig at man ved bruk av avgrensede luftsportområder er nøye på å respektere yttergrenser og høydebegrensninger på disse, da LTT benytter seg av dette til adskillelsesformål i forhold til annen trafikk. Særdeles viktig å informere om tilfeller hvor aktivitet av en eller annen grunn går utenfor området og inne i kontrollert luftrom. Kan skape farlige situasjoner. •I Farris TMA er det flere fallskjermklubber Oslo ATCC har avtaler med. Dette kan medføre begrensninger for annen trafikk i Farris TMA. •Mer ustrukturet trafikk enn i Oslo TMA


Laste ned ppt "OSLO-ASAP-TD-800, App 6.8 1 OSLO ATCC VELKOMMEN. OSLO-ASAP-TD-800, App 6.8 2 Sektorisering ACC S1 118,825 S2 126,625 S3 125,050 S4 118,875 S5 127,250."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google