Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

• Holder DI and IDI motorene rene for avleiringer * Cummins L10 testet * Peugeot XUD-9 testet • Mindre drivstofforbruk • Lavere partikkelutslipp • Forbedrer.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "• Holder DI and IDI motorene rene for avleiringer * Cummins L10 testet * Peugeot XUD-9 testet • Mindre drivstofforbruk • Lavere partikkelutslipp • Forbedrer."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 • Holder DI and IDI motorene rene for avleiringer * Cummins L10 testet * Peugeot XUD-9 testet • Mindre drivstofforbruk • Lavere partikkelutslipp • Forbedrer drivstoffkvaliteten • Brekker opp vanninnblanding • Beskytter mot korrosjon • Smører komponentene bedre • < 15 ppm svovelinnhold • Øker Cetan tallet Innhold

3 Holder diesel injektorene rene for avleiringer Rene injektorer for drivstoffet er meget viktig for at motoren skal arbeide effektivt -Forårsaker optimal luft/diesel blanding - God forstøving av drivstoffet gir komplett forbrenning Avleiringer på injektorene bygger seg opp da de flyktige komponentene fordamper og tyngre stoffer forkuller på grunn av høye temperaturer Avleiringer gir en dårlig virkningsgrad på forbrenningen - Og forårsaker dårlig forstøving og spredningsmønster - M indre motoreffekt - Ø kt eksosrøyk - D årlig drivstoff økonomi - Ø kte utslipp av skadelige stoffer

4 Dieselkanal Nåleventilen løftes av dieseltrykket og diesel presses inn i forbrennings kammeret Trykkammer Injektoravleiring XUD-9 Avleiring rundt ventilsete hindrer væskeflyt AvleiringRenset

5 Peugeot XUD-9 injektor avleiring Ubehandlet dieselQMI behandlet diesel

6 Korrosjons beskyttelse Ubehandlet dieselE QMI DieselforbedrerB+ ASTM D665A Rust test NACE (National Association of Corrosion Engineers) Modifikasjon - TM01-72

7 ASTM D1094 vannsepareringsevne Diesel IDDiesel Type Behandlingsrate PTB Tid for 20ml vannopptak, i minutter Tiden det tok for en 1b kontaktflate, i minutter R ULSD ULSDQMI/ R ULSD43.5>30 ULSDQMI/8723>35 R ULSD ULSDQMI/ R ULSD ULSDQMI/

8 Hensikten med testen Vise rengjøringseffekten av tilsetningsstoffet Mindre drivstofforbruk - Mindre svart røyk Testen var laget slik at det ikke skulle være store avvik resultatene fra vanlige bruk på lastebiler - En tank fylling - Like motorer - Samme kjøremønster og rute

9 Testprogram Test sted: Newfoundland, Canada Testkjøretøy: - 4-lastebiler med 1994 Cummins M-11 motorer tonns last Drivstoff for testen: - No.2 lavsvovel diesel - Drivsstoff fra samme produksjon under hele testen * Fase I – Uten tilsetning * Fase II – Med tilsetning

10 Oppsett for testen Testprogram : - Kjøretøyene kjørte den samme rute på 25 mil - 15 turer/dagen, 24 timer/dagen, 7 dager/uken mil/dagen Testperioden: - 2-faser på 3 måneder - Fase I – uten dieseltilsetning - Fase II – med dieseltilsetning

11 Reduksjon av svart røyk % røyktetthet NB: Kjøretøy 4 var ikke tilgjengelig for EOT røyktest.

12 Mindre drivstofforbruk fra gjennomsnittet av 4 kjøretøy Test drivstofforbruk Drivstofforbruk, MPG 7.7% Mindre drivstofforbruk

13 TEST RESULTAT DRIVSTOFFBESPARELSE - 7.7% gj.sn. forbedring i forsøk II mot forsøk I REDUKSJON I SVART EKSOS -Alle kjøretøyene gjorde store forbedringer med reduksjon i svart eksos. - Vehicle 1: 91% Reduction - Vehicle 2: 87% Reduction - Vehicle 3: 93% Reduction

14 Oppsummering av fordeler FordelerResultater: - Rengjør Cummins L-10 XUD-9 - Motstår korrosjon - Frigjør vann fra drivstoffet - Smører dyser og øvre sylinder - Øker cetanen -Holder injektorene rene -Rengjør skitne injectorer -Reduserer utslipp -Sparer utgifter på drivstoff -Beskytter motordelene -Mindre fortetting av drivstoffiltre -Opptar mindre vann -Mindre vann I drivstoff - Øker cetanen


Laste ned ppt "• Holder DI and IDI motorene rene for avleiringer * Cummins L10 testet * Peugeot XUD-9 testet • Mindre drivstofforbruk • Lavere partikkelutslipp • Forbedrer."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google