Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

QMI Dieselforbedrer Sparer drivstoff og deler.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "QMI Dieselforbedrer Sparer drivstoff og deler."— Utskrift av presentasjonen:

1 QMI Dieselforbedrer Sparer drivstoff og deler

2 Innhold Øker Cetan tallet
Holder DI and IDI motorene rene for avleiringer * Cummins L10 testet * Peugeot XUD-9 testet Mindre drivstofforbruk Lavere partikkelutslipp Forbedrer drivstoffkvaliteten Brekker opp vanninnblanding Beskytter mot korrosjon Smører komponentene bedre < 15 ppm svovelinnhold Øker Cetan tallet

3 Holder diesel injektorene rene for avleiringer
Rene injektorer for drivstoffet er meget viktig for at motoren skal arbeide effektivt Forårsaker optimal luft/diesel blanding - God forstøving av drivstoffet gir komplett forbrenning Avleiringer på injektorene bygger seg opp da de flyktige komponentene fordamper og tyngre stoffer forkuller på grunn av høye temperaturer Avleiringer gir en dårlig virkningsgrad på forbrenningen - Og forårsaker dårlig forstøving og spredningsmønster - Mindre motoreffekt - Økt eksosrøyk - Dårlig drivstoff økonomi - Økte utslipp av skadelige stoffer

4 Injektoravleiring XUD-9
Dieselkanal Nåleventilen løftes av dieseltrykket og diesel presses inn i forbrennings kammeret Avleiring Renset Avleiring rundt ventilsete hindrer væskeflyt Trykkammer

5 Peugeot XUD-9 injektor avleiring
Ubehandlet diesel QMI behandlet diesel

6 Korrosjons beskyttelse
Ubehandlet diesel E QMI Dieselforbedrer B+ ASTM D665A Rust test NACE (National Association of Corrosion Engineers) Modifikasjon - TM01-72

7 ASTM D1094 vannsepareringsevne
Diesel ID Diesel Type Behandlingsrate PTB Tid for 20ml vannopptak, i minutter Tiden det tok for en 1b kontaktflate, R ULSD 43.5 7.8 11.8 QMI/87 11.5 15.3 R >30 23 >35 R 10.6 12.5 8.6 10.0 R 9.8 14.2 9.4 33.7

8 Hensikten med testen Vise rengjøringseffekten av tilsetningsstoffet
Mindre drivstofforbruk - Mindre svart røyk Testen var laget slik at det ikke skulle være store avvik resultatene fra vanlige bruk på lastebiler - En tank fylling - Like motorer - Samme kjøremønster og rute

9 Testprogram Test sted: Testkjøretøy: Drivstoff for testen:
Newfoundland, Canada Testkjøretøy: - 4-lastebiler med 1994 Cummins M-11 motorer 20-25 tonns last Drivstoff for testen: - No.2 lavsvovel diesel - Drivsstoff fra samme produksjon under hele testen * Fase I – Uten tilsetning * Fase II – Med tilsetning

10 Oppsett for testen Testprogram : Testperioden:
- Kjøretøyene kjørte den samme rute på 25 mil - 15 turer/dagen, 24 timer/dagen, 7 dager/uken - 375 mil/dagen Testperioden: - 2-faser på 3 måneder - Fase I – uten dieseltilsetning - Fase II – med dieseltilsetning

11 Reduksjon av svart røyk
% røyktetthet NB: Kjøretøy 4 var ikke tilgjengelig for EOT røyktest.

12 Mindre drivstofforbruk fra gjennomsnittet av 4 kjøretøy
Drivstofforbruk, MPG Test drivstofforbruk

13 REDUKSJON I SVART EKSOS
TEST RESULTAT DRIVSTOFFBESPARELSE 7.7% gj.sn. forbedring i forsøk II mot forsøk I REDUKSJON I SVART EKSOS Alle kjøretøyene gjorde store forbedringer med reduksjon i svart eksos. - Vehicle 1: 91% Reduction - Vehicle 2: 87% Reduction - Vehicle 3: 93% Reduction

14 Oppsummering av fordeler
Fordeler Resultater: Holder injektorene rene Rengjør skitne injectorer Reduserer utslipp Sparer utgifter på drivstoff Beskytter motordelene -Mindre fortetting av drivstoffiltre -Opptar mindre vann -Mindre vann I drivstoff - Øker cetanen - Rengjør Cummins L-10 XUD-9 Motstår korrosjon Frigjør vann fra drivstoffet Smører dyser og øvre sylinder - Øker cetanen


Laste ned ppt "QMI Dieselforbedrer Sparer drivstoff og deler."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google