Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kommunikatørens dilemma

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kommunikatørens dilemma"— Utskrift av presentasjonen:

0 Rammeavtale Gambit og Oslo kommune
Informasjonsrådgivning – medietrening - krisehåndtering 28. mai 2009 Alternative opening slide, where you would put the title of the presentation and say who you’re presenting to

1 Kommunikatørens dilemma
Krevende hverdag Tidspress Ressursproblemer Mange brukergrupper å forholde seg til Kritiske medier Koordinering Vi bistår kunder med sparring, strategisk rådgivning og operativ bistand Kontakt oss for et uforpliktende møte! Kapasitet Spisskompetanse Diskusjonspartner Prosjektansvar Gjennomføre prosjekter Supplement Nisjespesialister (eks digital PR)

2 Utgangspunktet Norges største arbeidsplass med sterke tradisjoner
Kompleks og omfattende rolle med mange aktører man forholder seg til Håndterer informasjon og kommunikasjon hver dag Brukerundersøkelser som jevnlig viser tilfredshet blant kommunens innbygger og kundene Brukerne av offentlige tjenester er mer fornøyd enn de som ikke bruker offentlige tjenester. Omdømme skapes av allmenn omtale ”Dette kan bety to ting: Kommunen må bli flinkere til å være stolt av det den produserer av tjenester, og når media omtaler enkelte kommunale tjenester som dårlige, så er som regel ikke brukerne av tjenestene enige. Dermed får kommunen og det offentlige et imageproblem som er en stor utfordring, sier byrådslederen.” - Erling Lae, 2002

3 Kort om oss Norges ledende fullservicebyråer med ca 45 ansatte
Faggrupper innen bla medietrening, krise, teknologi, kampanje, digitale medier og interkommunikasjon. Erfaring fra politikk, fagforeninger, organisasjoner, ulike medier, offentlige etater og private virksomheter Kommunikasjonsfaglig ekspertise og gjennomføringsevne Medlem av NIR og sertifisert av DNV etter CMS II. (Consultancy Management Standard) Sterk engasjement for Oslo. Lokalisert i Akersgata

4 Leveranser til Oslo kommune
Helhetlige tjenester Medieforståelse Samfunnsinnsikt Sektorkompetanse Kapasitet Trygghet Leveranser til Oslo kommune

5 Hva kan vi tilby?

6 Våre tjenester Praktisk informasjonsarbeid Kommunikasjonsstrategi
Media – og debattrening Kampanjekommunikasjon Events og konferanser Krisekommunikasjon Digital PR Helsekommunikasjon Myndighetskontakt Merkevareprosesser Internkommunikasjon

7 Mediearbeid Mediestrategi og planer Pressekonferanse Pressemelding
Medierigging og innsalg Kronikker Debattinnlegg Medieovervåking Medieanalyse

8 Oppmerksomhet om konferanse
Oppdraget for verdenskongressen i geologi var å skape oppmerksomhet i nasjonale og internasjonale medier om verdenskongressen, geofagene, rekruttering og forskning. Forståelse for standarder og prosesser – standardens rolle i samfunnet Erfaring fra teknisk standardisering Kompetanse/erfaring fra mange sektorer og fagområder Politisk forståelse og nettverk Forståelse for rammebetingelsene – inkl behov for finansiering Medieforståelse og - nettverk Fullservice – fra strategisk tenkning til operativ assistanse Kontakter i fag- og allmennpresse Produksjon/innsalg av saker Medietrening/krisehåndtering Kompetanse på digitale og sosiale medier

9 Pressekonferanse Lansering EXPO 2010
Pressekonferanse for å lansere Norges paviljong til EXPO 2010 i Shanghai Etablering av felles prosjektgruppe med Gambit H&K, Innovasjon Norge og NHD. Utarbeidelse av pressemelding og utsendelse på vegne av kunden Oppfølging av media og ”innsalg” Utarbeidelse av grafisk materiell og presentasjoner Bistand i gjennomføring av pressekonferanse

10 På trykk

11 medietreninger Ett enhetlig opplegg Skreddersydd til den enkelte
Basert på kommunens informasjonspolitikk Trening i studio Erfarne journalister Proaktiv - reaktiv Realistiske omgivelser Redigeringsmuligheter – hva ville vi brukt av det du sa? Omfattende individuell tilbakemelding, muntlig og skriftlig Relevante eksempler fra media. Realistiske og aktuelle saker. Operativ sparring Umiddelbar tilgang på erfarne rådgivere Budskapsutforming Drilling Debattrening Djevelens advokat og utenforblikket

12 Erfaringer Vi har medietrent byrådene i Oslo denne våren
Eksempler på andre kunder: Barnehagestyrere i Kanvasbarnehagene IMDi StatoilHydro Blindeforbundet

13 Informasjonsmateriell
Vi kan bistå med å utarbeide informasjon og materiell for kommunen Brosjyrer Nyhetsbrev Faktaark Bannere Plakater

14 Kampanjer Vi bistår kommunen med små og store kampanjer
Strategisk rådgivning Kommunikasjonsplaner Utvikling av kampanjeelementer Film, brosjyrer, annonser, pressekonferanser, folkemøter, events, kampanjeweb og pressepakker. Gjennomføring Prosjektledelse, produksjon og operativ gjennomføring (drift av hjemmeside, medieinnsalg etc) Måling og evaluering

15 Barne- og likestillings- departementet ”STOPP MENNESKEHANDEL”
Utvikling av konsept og gjennomføring av en kampanje med mål om å endre holdninger samt begrense etterspørselen etter seksuelle tjenester og dermed omfanget av menneskehandel til sexindustrien. Hovedansvar for utvikling av hovedbudskap og undervisningsopplegg. Utvikling av konsept og gjennomføring av en kampanje med mål om å endre holdninger samt begrense etterspørselen etter seksuelle tjenester og dermed omfanget av menneskehandel til sexindustrien. Hovedansvar for utvikling av hovedbudskap og undervisningsopplegg.

16 Du Bestemmer Datatilsynet ”DU BESTEMMER”
Introducing GUCCI jewelry to the Norwegian market we helped the distributor, Urmaker Bjerke, orgainizing an appropriate launch event. An exclusive jewelry exposition where media met with celebrities, models and opinion leaders. Urmaker Bjerke experienced significantly increase in customer flow to their stores – leading not only to a considerable sales of the GUCCI jewelries but also a greater demand for their other brands. Ide, konsept og implementering av holdningskampanje med formål å øke kunnskap og bevissthet om personvern og bruk av digitale medier blant unge. Kortfilmer med personvern som tema ble produsert av elever på medielinja i videregående skoler. 6 kortfilmer av høy kvalitet formet grunnlaget for nytt og oppdatert undervisningsmateriell til ungdommskolen. Ide, konsept og implementering av holdningskampanje med formål å øke kunnskap og bevissthet om personvern og bruk av digitale medier blant unge. Kortfilmer med personvern som tema ble produsert av elever på medielinja i videregående skoler. 6 kortfilmer av høy kvalitet formet grunnlaget for nytt og oppdatert undervisningsmateriell til ungdommskolen.

17 krisekommunikasjon Gambit H&K er et av Norges ledende miljø innen krisehåndtering Strategisk rådgivning Operativt Støtte til kriseteamet Interessenthåndtering Situasjonsanalyser Budskapsutvikling Støtte til toppledere Utenforblikket Backoffice i Oslo sentrum Medieovervåkning Drilling av talspersoner Mediekontakt – pressekonferanser Infomøter Pressemeldinger Kriseweb Q&A

18 Bistand når du trenger det mest
45 rådgivere – bredde og spisskompetanse. Faggruppe krisekommunikasjon: 17 personer 24/7 beredskapstelefon – eget nummer Beredskap og infoavdeling i krise for kunder Sikkerhetsklarerte rådgivere Beredskapsplaner Kriseøvelser Operativ kriserådgivning Medieanalyse Medietrening Fagsamlinger Vi har størrelsen til å kunne sette dedikert team på i krisesituasjoner, samtidig som vi ivaretar våre løpende oppgaver. For oss er ikke dette en avveining. Jeg har øvd 8 kommuner med storulykkepotensial med storulykkebedriftene og samarbeidet mellom kommune, rådmann, ordfører, evakuering

19 Gambit H&K som samarbeidspartneR

20 Gambits kjerneteam Lars Erik Jan Cecilie Rina Per Arne John-Ragnar

21 Hvordan bestille? Oslo kommune har en rammeavtale med faste priser på tjenester til kommunens etater og virksomheter.

22 Kontaktinformasjon Kontakt Cecilie Grønhaug på telefon: / eller e-post: Les mer om Gambit H&K:


Laste ned ppt "Kommunikatørens dilemma"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google