Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Norkart Geoservice AS Pål Vegard Nordnes. Litt om meg selv • Opphav, Var aktiv, Fritid, Utdannelse, Status • Min historie i NKGS • 2000: Ansatt som utvikler.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Norkart Geoservice AS Pål Vegard Nordnes. Litt om meg selv • Opphav, Var aktiv, Fritid, Utdannelse, Status • Min historie i NKGS • 2000: Ansatt som utvikler."— Utskrift av presentasjonen:

1 Norkart Geoservice AS Pål Vegard Nordnes

2 Litt om meg selv • Opphav, Var aktiv, Fritid, Utdannelse, Status • Min historie i NKGS • 2000: Ansatt som utvikler – Gründer fasen = potet under Helge Wangen • 2006: Omorganisering med seksjoner – Produktsjef (ansvar for produkt og kundestøtte) • 2009: Fusjonerte Norkart og Geoservice – Geoservice var heleid datterselskap frem hit – Ble avdelingsleder for kommunaltekniske systemer

3 Bergen Lillehammer Sandvika Norkart Geoservice AS • 140 ansatte totalt • Nøytralt og uavhengig programvarehus • Utvikler all programvare selv • Kontorsteder • Lillehammer 36 (snart 38) som jobber med KomTek Trondheim

4 Hovedprodukter Komplett familie av GIS programvare fra innsamling, produksjon og bearbeiding via fagsystemer for kart, matrikkel, plan og analyse til innsyn og distribusjon Komplett samling av oppdaterte kartdata og ortofoto for hele landet Systemer for kommunal tjenesteproduksjon innenfor alle tekniske fagområder som eiendomsskatt, gebyrer, brann/feie, vann/avløp, renovasjon mm.

5 Markedsandeler og omsetning • GIS/LINE 342 kommuner pluss 14 IKS • KomTek 272 kommuner pluss 32 IKS • WebAtlas Største: Opplysningen 1881, Finn.no • Omsetning 2012: • NKGS ca 155 mil. • Omsetning KomTek ca 42,5 + Eskatt ca 8,5 mil i 2012.

6 Organisasjon Ledergruppa består av adm.direktør og avdelingsledere; totalt 6 personer. Administrerende direktør Salg/ Marked Distribusjon GI (WebAtlas) Geografiske Informasjons- systemer (GIS/LINE) Kommunal- tekniske systemer (KomTek) Utvikling Økonomi Kontordrift Informasjon IT-tjenester

7 Seksjon Produkt • Produktansvar – Plan nye versjoner – Brukergrupper og tilfredsstille kundebehov – Funksjonstest og systemtest – Drive utviklingsprosjekter – Piloteringer – Markedskontakt – Initiere nye produkter • 2. linje kundestøtte • KomTek-dagene

8 Tjeneste • Følgetjenester: prosjektledelse, konvertering av data, installasjon, kurs, oppfølging • Løsningene våre blir stadig mer komplekse – Kommunikasjon gjennom brannmurer, sikkerhet, integrasjoner, Synkroniseringsløsninger osv. -> Behov utover installasjon og følgetjenester – Her ønsker vi å bistå med rådgivningstjenester

9 Kundestøtte • Alltid hatt fokus • Utrolig viktig for opplevelsen av oss • Kommunikasjon på mail, telefon, opprettet kundesenter på nett • Fjernstyringssystemer

10 Kundestøtte

11 Seksjon eiendomsskatt • Gjennomføring av eiendomsskatteprosjekter – Totalleveranser eller delleveranser • Eksempler oppgaver – Rådgivning/prosjektledelse – Inntektsanalyser – Produksjonsstøtte – Besiktigelse

12 Hva løser KomTek Bygning Feiing/Tilsyn Eiendomsskatt Vann/avløp Slam/Privat VA Utføre+fakturere Renovasjon Eiendom Gnr/Bnr/Fnr/Snr Adresse Eier/Regningsmottaker

13

14 Rask gjennomgang konseptet

15 KomTek Forvaltning Feiing/Tilsyn §13 Tilsyn Brenseltank Vannmåler VA-Tilknytning Privat VA Renovasjon Eiendomsskatt Gebyr Feste Meldingssystem Admin MatrikkelSynk Office

16 Interkommunal KomTek Synk

17 Servicetorg og innsyn WebInnsyn Infoland

18 Innbygger Min kommunale side

19 ”eKommuner - norske ambisjoner” ”Innen 2012 skal norske kommuner være blant de fremste i verden på : elektronisk dialog med innbyggerne digitale tjenester effektiv eForvaltning” Verken mer eller mindre ! Vårt mål er å bidra svært aktivt til at kommunene skal lykkes med å innfri disse ambisjonene. Og det gjør vi!!

20 Felt og entreprenør Feier Slamtømmer

21 Integrasjoner • Faktureringssystemer • Sakssystemer • Matrikkel • Renovasjon • ++++

22 Ytre påvirkninger • Stadig flere interkommunale selskaper – 50% av kommuner i Norge har under 5000 innbyggere • Noen få kommunesammenslåinger • Lovendringer • Integrasjoner • Stadig større krav fra kundene • Teknologien utvikler seg hele tiden – det går fort!

23

24 Smarttelefoner og Nettbrett • Tar over større og større del av internettrafikken (Finn.no labs) • Utviklingen gir oss nye muligheter – Mobilt bredbånd - Bedre dekning og raskere – Nettbrett og smarttelefoner • Navigasjon, bilde, gode brukergrensesnitt • Utbredt verktøy allerede – fra underholdning til nyttig verktøy • Her må vi henge med?

25 Oppsummering • Vi er et spennende IT miljø på Lillehammer! • Med: – Godt arbeidsmiljø! – 90% av de ansatte har høyere utdanning – Levende opptatt av å løse kundenes behov – Kompetanse på det freskeste av teknologi


Laste ned ppt "Norkart Geoservice AS Pål Vegard Nordnes. Litt om meg selv • Opphav, Var aktiv, Fritid, Utdannelse, Status • Min historie i NKGS • 2000: Ansatt som utvikler."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google