Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: ""— Utskrift av presentasjonen:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56 Syv studenter fra Haugalandet ble hedret for å ha laget den beste prosjektoppgaven i regnskap/økonomi i NæringsAkademiets historie. Daglig leder i MCE Thor Olav Helgevold kan glede seg over at de syv studentene har utarbeidet et praktisk og anvendelig analyseverktøy, med toppkarakter!

57

58 Daglig leder i MCE Thor Olav Helgevold (i midten foran) kan glede seg over at de syv studentene som fikk topp karakter på prosjektoppgaven om bedriften, har utarbeidet et praktisk og anvendelig analyseverktøy. De syv er: Foran t.v. Britt Marie Ingebrigtsen og t.h. Reidar Hansen. Bak f.v.: Anita Helgevold, Tore Gismervik, Jan Dagfinn Nesheim, Regina R. Kallevik og Eirik Strømme.

59 Studentene Anita Helgevold fra Sandeid, Regina R. Kallevik fra Førresfjorden og Britt Marie Ingebrigtsen, Eirik Strømme, Jan Dagfinn Nesheim, Reidar Hansen og Tore Gismervik alle fra Haugesund, var stolte og nærmest målløse, da de i går fikk vite at prosjektoppgaven de har laget for Maritime Contracting Etne AS (MCE) er den beste i skolens historie. Karakteren 1.0 kan ikke bli bedre, og ifølge leder ved Næringsakademiet i Haugesund, Dag Einar Solberg, var de ingen tvil om at oppgaven sto til 1.0. - Vi satte oss et ambisiøst og felles mål for denne prosjektoppgaven. Ville ikke være fornøyd med dårligere enn 1.5 i karakter, sa en stolt gruppeleder, Reidar Hansen. Verken han eller de andre seks studentene i gruppa, som ble delt i to for å jobbe med forskjellige områder, er i tvil om at nettopp den ambisiøse målsettingen sammen med nitid jobbing – til og med bruk av fritid - er de viktigste årsakene til det gode resultatet.

60 Ble enige Ifølge Hansen har det også vært konflikter og utblåsninger i gruppa, men man har snakket ut om ting sammen og blitt enige. Og utblåsningene har bidratt til det gode resultatet. At de valgte å skrive sin prosjektoppgave om MCE, henger delvis sammen med at en av studentene, Anita Helgevold, er gift med lederen for bedriften, Thor Olav Helgevold. MCE ønsket at studentene skulle lage en prosjektoppgave om dem, og stilte alle opplysninger til disposisjon. I tillegg stilte både regnskapskontor, revisor og leverandører opp. Det betydde svært mye for resultatet – ikke minst med tanke på praktisk bruk av resultatene i oppgaven. Også andre bedrifter ble vurdert ioppgavevalget. Tre deler - Vi delte oppgaven i tre deler; en analyse av bedriften budsjett for 2004 og et analyseprogram som skulle kunne brukes i praksis, forteller studentene. Gjennom denne oppgaven fikk de også anledning til å bruke sine teoretiske kunnskaper gjennom det første året på skolen til praktiske løsning, og det fungerte meget bra. Studentene som har gjennomført oppgaven, er alle godt voksne – alderen varierer fra 28 til 51 år. Alle er under omskolering og med ett unntak uten jobb. Nå håper de at den perfekte prosjektoppgaven skal være til hjelp i forbindelse med at de søker seg jobber. Studiene over tre semestre – et og et halvt år – er nå over. - Det må i alle fall være et pluss – en stor fordel, mener alle syv. Som også takker lærer Alf Edvin Hovda for all hjelp. Ikke bare teoretisk, men ved hele tiden å holde dem på rett spor i forhold til oppgaveteksten. Reidar Hansen, gruppeleder

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78


Laste ned ppt ""

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google