Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Innherred Reiseliv Visjon og mål:

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Innherred Reiseliv Visjon og mål:"— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Innherred Reiseliv Visjon og mål:
Innherred Reiseliv skal være en samlende aktør for små og store reiselivsaktører på Innherred. Det skal jobbes målrettet mot å gå bort fra den tradisjonelle oppfatningen av å være kun en gjennomfartsregion til å bli et konkret reisemål. Visjon og mål: Vi skal fremstå som Trøndelags beste og tydeligste destinasjon. Vi skal bli gode på å selge hverandres produkter og arrangementer.

3 Medlemmer i markedsrådet
Organisering Markeds-og vertskapsavtaler med Verdal, Levanger, Inderøy og Steinkjer 3 årige service – og markedsavtaler med reiselivsbedriftene Markedsrådet – oppnevnt av Destinasjonsprosjektet ”Reisemål Innherred”. Medlemmer i markedsrådet Ingegerd Eggen Sellegg – Stiklestad Nasjonale Kultursenter Stig Yngve Larsen – Quality Hotel Grand, Steinkjer Svein Skrataas – Brandheia Villmark & Velvære / Norges Midtpunkt Frode Sakshaug – Øyna Parken / Den Gyldne Omvei Klaas Jan Jonkmann – Skarnsundet Fjordsenter / Den Gyldne Omvei Sigmund Laugsand – Levanger / Ytterøy

4 Innherred – mer av Trøndelag
Felles markedsråd for Innherred Felles markedsplan for Innherred Felles helårsåpent turistkontor med utvidede åpningstider på sommeren. Innherred Reiseliv – ansvar for gjennomføring / koordinering av bestemte markedsføringstiltak. Vertskap – skape møteplasser – bygge nettverk

5 Finansiering Bidraget fra kommunene finansierer vertskap på turistkontoret og redaksjonell tekst på Internett og i brosjyren. Reiselivsbedriftene bidrar med annonser i brosjyren og gjennom service- og markedsavtalen. Dette er med å finansiere de tiltakene som er med i markedsplanen.

6 Markedsplanen 2010 Prioriterte markeder Norge Regionalt
Norge Nasjonalt Sverige Tyskland Nederland Målgrupper Ferie / fritid rundreise turister i bil. Distribusjon 1 dagsreises avstand (Østersund, Molde, Helgeland, Dovre). Ferie / fritid rundreise turister i bil som f.eks kjører Kystriksveien. De er oftest par over 40 år som ønsker å oppleve stedet natur og kultur. Tar gjerne en avstikker fra E6 til opplevelsene bare de gis konkret informasjon. Gjennom pakkeprosjektet vil vi jobbe med segmentering i sterkere grad og teste ulike markeder som familier, damer på tur, ulike turoperatører, kurs- og konferansesegmentet. Hike and bike prosjektet retter fokus på sykkel og vandring segmentet.

7 Markedsaktiviteter i 2010 Januar Februar Mars April Mai Juni 14.-17.
Rieseliv2010 Innherred Guide Husstandsdis- tribusjon 1.-5. ½ side DM –Norgeskampanjen (utgitt før påske) 1 side i bilagsavisa Adressa/Øster- sundsposten Nasjonale Vandre- Katalogen Distribusjon helårsåpne Turistkontor Distribusjon (oppfylling) Distribusjon Vakantiebeurs Utrecht (Kystriksveien-samarbeidet) Distribusjon Visma (Kystriksveien-samarbeidet) Kampanje Google K2messe i Tønsberg (Kystriksveien- samarbeidet) Trøndelags- brosjyren Befaring turistkontor Åsen Oppstart turistkontor Åsen

8

9

10

11 Markedsaktiviteter i 2010 Møter Januar Februar Mars April Mai Juni
Oppdatere (nytt utv. prosjekt under utarb.) Web – vasking Oppdatering Red. / Arr Sosiale medier vedlikehold Søkemotor- optemalisering optemali- sering Rekruttering av bedrifter til pakkeprosjektet ½ side DM –Norgeskampanjen NTW Molde pakkeprosjekt Workshop – London Møter Medio Styringsgruppe: Pakkeprosjekt Vårmøte Forberedelse: Service-kontorene Opplæring: Steinkjer, Inderøy, Åsen Ultimo - markedsråd Ultimo Markedsråd

12 Statistikk Web Kort oppsummering statistikk
En økning på 52% i juni/juli sammenlignet med i fjor (46% på årsbasis) I juni/juli hadde vi 170 besøkende pr dag i snitt (819 sidevisninger pr dag) Vi har levert 7986 klikk til bedriftenes hjemmesider i perioden ! (Det er dette vi måler oss selv på !) Overnatting er desidert mest søkt, men severdigheter / aktiviteter / servering har økt mest. Fordi: Jobbing med egne temasider fungerer (f.eks kunst/gallerier) for å løfte fram aktiviteter/severdigheter (økt treff på grupper av bedrifter som heves fram) Oppsummering google kampanje 2009 Mars – juni Formål 1: Øke treff inn til visitinnherred.com – pay per click. Ga oss 1587 nye besøkende til kr 5 per besøk. Formål 2: Markedsinformasjon – vi får testet ut hvilke ord det søkes mest etter på i google, - gir oss tips om hvilke temaer vi bør konsentrere oss om, og hvordan tekstene bør legges opp. Vil dele denne informasjonen via intranettet i januar.

13 Service og markedsavtale
Oppføring med bedriftsnavn og kontaktinfo samt link på Oppføring med bedriftsnavn og kontaktinfo samt link på Brosjyreplass på Innherred Turistkontor Publisere aktuelle saker om din bedrift på Rabatt på annonsering i Innherred brosjyren Vil kunne brukes under visningsturer for presse, turoperatører samt interne visningsturer (blikjent-turer) Bedriften innrømmer 10 % booking provisjon (overnatting) til Innherred Reiseliv Avtalen gjelder fra – Årlige satser: eks mva (SNK, kjøpesenter, hoteller med over 20 rom) 5 650 eks mva (Campingbedrifter med mer enn 10 utleieenheter, opplevelsesbedrifter med mer enn 2,5 årsverk) 2 850 eks mva (øvrige bedrifter) Inntekter fra service og markedsavtalen samt salget av annonser i brosjyren går til tiltakene i den årlige markedsplanen.


Laste ned ppt "Innherred Reiseliv Visjon og mål:"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google