Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Evenstad 2009. REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Evenstad 2009. REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte."— Utskrift av presentasjonen:

1 Evenstad 2009

2 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte

3 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •99% heltidsstudenter på Evenstad •Hvordan øke tilstedeværelsen:  Må skape et helhetlig studiemiljø på campus  helhetlig campus, faglig og sosialt, fritid og studietid

4 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •99% heltidsstudenter på Evenstad •Hvordan øke tilstedeværelsen:  Må skape et helhetlig studiemiljø på campus  helhetlig campus, faglig og sosialt, fritid og studietid •Har forbedret en del:  68 hybler på campus  Gymsal  Velfungerende kantine med stort og variert tilbud (også hver 3. søndag) (stor økt tilfredshet)  Tekniske fasiliteter som trådløst nett og strømuttak (på hele campus) •Jobber med å utvikle  Utearealer  Bedre kantinelokaler, lesesaler, bibliotek, resepsjon  Fellesrom

5 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •99% heltidsstudenter på Evenstad •Hvordan øke tilstedeværelsen:  Må skape et helhetlig studiemiljø på campus  helhetlig campus, faglig og sosialt, fritid og studietid •Har forbedret en del:  68 hybler på campus  Gymsal  Velfungerende kantine med stort og variert tilbud (også hver 3. søndag) (stor økt tilfredshet)  Tekniske fasiliteter som trådløst nett og strømuttak (på hele campus) •Jobber med å utvikle  Utearealer  Bedre kantinelokaler, lesesaler, bibliotek, resepsjon  Fellesrom Fysisk og sosialt

6 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •Større ressurser til internasjonalisering (stor økt tilfredshet) •Større ressurser til studieveiledning (stor økt tilfredshet) •Reviderte alle studieplaner i 2008 •Innfører blokkundervisning (4 blokker i året)  Mer intensiv undervisning av hvert emne  Håper å øke gjennomstrømning per emne pga ‒ mer jevnlig oppfølging ‒ gruppearbeid som hjelper hverandre frem og skaper forventninger til tilstedeværelse ‒ Styrket studiemiljø i klassen?

7 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •Større ressurser til internasjonalisering (stor økt tilfredshet) •Større ressurser til studieveiledning (stor økt tilfredshet) •Reviderte alle studieplaner i 2008 •Innfører blokkundervisning (4 blokker i året)  Mer intensiv undervisning av hvert emne  Håper å øke gjennomstrømning per emne pga ‒ mer jevnlig oppfølging ‒ gruppearbeid som hjelper hverandre frem og skaper forventninger til tilstedeværelse ‒ Styrket studiemiljø i klassen? Service og informasjon Faglig

8 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •Lærere blir mer tilstedeværende i løpet av blokken de underviser i •Forventer tilstedeværelse også de andre blokkene, bl.a. for veiledning •Fravær pga faglige reiser (feltarbeid, konferanser, nettverksbygging) •Må også jobbe med å skape et arbeidsmiljø som er helhetlig og fører til tilstedeværelse og deltakelse

9 REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte


Laste ned ppt "Evenstad 2009. REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google