Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKaj Antonsen Endret for 9 år siden
1
skolen som inkluderende møteplass •Bruke positive erfaringer til samarbeid og utvikling til barn og unges beste. •Utvikle samarbeid og synergieffekter mellom skolene og bydelens tiltak; Haugenstua scene, Osloungdommens motorsenter og skatehall, Haugenstua Nærmiljøsenter. •Ivareta medvirkning og initiativ fra elevrådene, ungdomsrådet, Fau, frivillige organisasjoner, borettslag o.a. •Bydelens barne- og ungdomsplan en veiviser for videre samarbeid.
2
Veien videre •Samarbeidsmøter •Økonomisk og faglig samarbeid om prosjekter og tiltak •Art grupper ”Agression replacement training” •Samarbeid rundt utsatte grupper - jenteprosjekt •Rusforebyggende program ”unge og rus” •Mestring og glede gjennom kunstprosjekter/musikkprosjekter •Den kulturelle skolesekken ”Rommen scene” •Alle barn i Stovner bydel kan svømme! •Fysisk aktivitet –Allidrett, idrettsorganisasjoner, kroppsøving •Junioraktiviteter på skolene i samarbeid med FAU
3
Et helhetlig oppvekstmiljø •Groruddalssatsing har hatt riktig fokus ”inkluderende skole og møteplass” •Skole og fritid henger sammen – det er de samme barna vi møter på ulike arenaer og tidspunkter •Suksesser på fritid kan gi suksesser på skole og omvendt •Viktig å tenke helhet og samarbeide for å skape et godt oppvekstmiljø for barn og unge
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.