Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe"— Utskrift av presentasjonen:

1 Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
ØKO Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe

2 Konsept Mål: produktutvikling av undertøysmerket Pierre Robert. Nytt konsept: Pierre Robert ØKO Målgruppe: menn, år Behov: lett tilgang til undertøy som er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig Design: stilrent, maskulint og QR kode Kvalitet: bomull Farger: nøytralt, maskulint. Sort, grått og hvitt. Pris: Kr. 199,-

3 Pierre Robert Kun fakta (Når startet, eiere, hvilke land, omsetning…)
+ Bilder KRISTINE kanskje du kan bruke disse?

4 Pierre Roberts to kolleksjoner

5 Bakgrunn for valg av Pierre Robert som kunde
Markedsledende innen herreundertøy i dagligvare Synlig behov for konseptutvidelse. Har i dag to kolleksjoner. Kun fargerikt, sporty og ”ungt” design. Bred strikk med tydelig skrift (Pierre Robert) Ligger i prismessig i midtsjiktet (149 – 199) Er miljøbevisste Har fokus på etisk handel

6 Konkurrenter - design Mange undertøysprodusenter har modeller i god passform og kvalitet og med det stilrene, maskuline og nøytrale uttrykket vi ønsker: Calvin Klein Sloggi Calida Hugo Boss Fordeler med Pierre Robert ØKO vs. andre produsenter: Finnes i dagligvarehandelen – lettere tilgjengelig Lavere prisklasse enn konkurrentene Miljøperspektivet – Grønt punkt, støtteprosjektet QR-koden Etisk handel

7 Konkurrenter - pris Pierre Robert er den største, og i mange tilfeller den eneste, leverandøren på herreundertøy i dagligvarehandelen. Det blir derfor naturlig å sammenligne seg med konkurrenter i samme prisklasse som tilbys i butikk-kjeder og gjennom netthandel. Eksempler på konkurrenter i denne prisklassen: Bjørn Borg (249,-) Jack & Jones (199,-) Dressmann (149,-) H&M (129,-) Konkurrentenes modeller er som regel fargerike. De aller fleste har bred strikk, gjerne med produsentens navn eller logo tydelig plassert. H&M har også den nye kolleksjonen David Beckham Bodywear, som er en mer nøytral linje. Disse produktene finnes kun i H&M-butikker.

8 Fant denne teksten på nett:
Grønt punkt :03 Grønt punkt merket finnes på alle våre produkter. Symbolet betyr at Pierre Robert Group er medlem av Grønt punkt og at vi tar miljøansvar ved å frivillig betale en avgift for den emballasjen vi importerer og pakker våre produkter med. Grønt punkt er en nasjonal ordning for innsamling og gjenvinning av brukt emballasje. Vi oppfordrer alle å kildesortere all emballasje. Vi leter stadig etter nye metoder å emballere varene våre på som er mer miljøvennlig. HER KAN VI KOMME INN MED VÅRT EMBALLASJE KONSEPT?? Evt endre emballasjekonseptet til at man får pant for emballasjen??

9 Opps, fant også dette på nett:
Samfunnsansvar Åpne og ansvarlige samarbeidsforhold  Som Norges største leverandør på basisplagg til dagligvarebutikkene, er Pierre Robert Group opptatt av ansvarlighet i hele verdikjeden. Med flere merkevarer, et stort utvalg produkter og produksjon i både Asia og Europa tar Pierre Robert Group etikk og miljø svært alvorlig. - Arbeidet med etisk handel skal gi forbrukere en trygghet når de velger å kjøpe våre produkter, sier CSR Manager Margrethe Vikanes i Pierre Robert Group.

10 Grafisk framstilling av markedet
Kjente merker i klesbutikker Klesbutikker egenproduksjon/ butikk- kjeder Matbutikker Billigkjeder

11 Grafisk framstilling av markedet

12

13 Brukerundersøkelse Hva ønsker målgruppen? Hvor, hva, hvordan?
Farger, form, merker? Pris? LENKE TIL UNDERSØKELSEN!

14 Vi vil ikke ha....

15 Videreutvikling Dette bildet er fra Pierre Robert, videreutvikle dette designet til smalere strikk, QR kode fremme på strikken?

16 Inspirasjon

17 Forarbeid Foto fra butikker, bilder av div. Boksere

18 Collager/ moodboards

19 Skisser+ konsept

20 QR- Inspirasjonsbilder bare rediger+fyll inn mer..

21 QR- koder i tiden bare rediger+fyll inn mer..

22 QR- kode QR= Quick Response
Gir utfyllende informasjon om f.eks virksomhet, produkt, arrangement, hendelse osv. Kan lagre mer data enn strekkoder. F.eks URL-koblinger, geografiske koordinater og tekst Skannes via app til mobiltelefon

23 QR-kode i ØKO Foran på strikken (eller på vaskelappen?): gir informasjon om produktet og vedlikehold På emballasjen: gir informasjon om støtteprosjekt, samt Grønt punkt og Etisk handel

24 Støtteprosjekt Fakta om produksjonen av miljøvennlig tekstil.. Bomull? Syntetisk? Farger? Overskudd til prosjekt regnskog... SØPPELPROBLEM: Emballasje to i en pakning Bruke pakningen til toalettmappe (forlenge levetid)

25 Støtteprosjekt www.oikos.no
ODISSA = organic Agriculture Development in Sub-Saharan Africa Miljø- og helsevennlig utvikling av landbruket i det sørlige Afrika Kurs og oppfølging i økologisk bomullsproduksjon Produksjon – høyere utdanning – forskning

26 Emballasjedesign Søppelproblem= toalettmappe
Design: Bilde, QR kode, logo Materiale (plast)

27 Emballasje, skisser

28 Marked Plassering Belysning Reklame

29 Oppsummering

30 Videreutvikling

31 Bilder vi kanskje kan bruke en plass...


Laste ned ppt "Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google