Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Hvordan møter VIANOVA'ere kunden sin Hjelpe kunden til å lykkes, Skap fremtid og engasjement.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Hvordan møter VIANOVA'ere kunden sin Hjelpe kunden til å lykkes, Skap fremtid og engasjement."— Utskrift av presentasjonen:

1 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Hvordan møter VIANOVA'ere kunden sin Hjelpe kunden til å lykkes, Skap fremtid og engasjement med kunden Stein Slaatsveen

2 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Og vi trenger jo kunder.... Hjelpe kunden til å lykkes!

3 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING • Det hele dreier seg om å være ønsket! • Vi kan skrive oss i hjel med flotte tilbud..... • Det er de jobbene du gjør nå som legger grunnlaget for de neste. • Er vi ikke ønsket eller oppdragsgiver kanskje er likeglad så er mulighetene til å nå frem kraftig redusert. Hjelpe kunden til å lykkes? Ja - betingelsesløs tro på at vi kommer lengst gjennom å bidra maksimalt til kundens suksess. Vi håper at dette gjør oss ønsket for nye jobber !

4 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING • en fornøyd kunde (mange enkeltpersoner) • en kunde som opplever suksess i egen organisasjon • en kunde som opplever positiv omtale i media, fra kollegaer etc • en kunde som gjerne vil bruke VN i framtida! Og en rådgiver som opplever: • Generell trivsel • Rom for læring og utvikling av rådgivertjenestens innhold (produktutvikling) • Rom for nye prosjektmedarbeidere • God prosjektøkonomi • Trygghet i møtet med kunden (åpen atmosfære – rom for å gjøre feil) Det ideelle prosjektet kjennegnes ved

5 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Alle prosjektelede vil tidvis oppleve at en kanskje ikke får fullt ut betalt eller annen potensiell konflikt med kunden. ViaNova har historisk hatt et svært lavt konfliktnivå • Ta tapet /endringen/som en mann, tenk omdømme og langsiktighet  • La ikke dette påvirke kunderelasjonen • Heller tid for å levere noe ekstra ? Konflikt med kunden

6 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Ja dessverre men relativt sjelden hos våre oppdragsgivere. • Tegn: Viktigere å unngå feil enn å finne nye og bedre løsninger. • Håpløst utgangspunkt og vanskelig å håndtere i prosjekter. • Å kunne velge rett kunde. Fryktkulturer finnes!

7 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING • Ikke la suksessen gå til hodet • Faktureringsgraden – Suksess med bismak? • Jo høyere fakturerbarhet - jo mindre fleksiblitet ift å serve kundene. • Veien blir kort til å underlevere • Økt antall feil, treg levering, tidsfrister ryker • Ledelsesutfordring! Trusler ?

8 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING • Faglig kvalitet • Presentasjonskvalitet • Kvalitetssikring • Fleksiblitet tilgjengelighet • Ryddighet – økonomiske rammer • Punktlighet • Oppdragsledelse. • Samarbeidsevne • Kreativitet • Initiativ og engasjement! • Selvstendighet og beslutningsevne Kunden evaluerer – punkter vi skal tenke på Mange av disse elementene inngår i kundens oppfatning av oss. Også i ubeviste prosesser. Og – Raskt å rive ned det som møysommelig er bygd opp

9 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING • Vær alltid best forberedt til møter! • Opptre med entusiasme • Vis respekt – overfor alle du møter • Ta med deg humor og bidra til en «fryktfri» atmosfære • Overrask ! • Vær positiv. La ideer få en tjangs. • Ikke let etter grunner til ikke å gjøre noe • Sørg for at VN minimum er to aktive personer i prosjektene • Utnytt muligheter til å trekke på de yngre • Snakk ikke nedsettende om konkurrenter • I stedet for gaver - Vis at du bryr deg Noe å strekke seg etter

10 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Keep up the good work

11 VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING


Laste ned ppt "VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Hvordan møter VIANOVA'ere kunden sin Hjelpe kunden til å lykkes, Skap fremtid og engasjement."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google