Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKristen Nygård Endret for 9 år siden
1
Meldingsløftet i Kongsbergregionen
3
Status hovedprosjektet • Oppbygging av «Kongsbergskya» ferdig høsten- 12 • WinMed-innstallasjon/testing innen okt. • Konvertering av helsestajon-løsningene januar 2013 • NHN i januar 2013 • Testing WinMed > NHN januar 2013 • Profil-innstallasjon/testing innen april 2013
4
Status hovedprosjektet forts.... • Profil-konvertering april 2013 • Opplæring april 2013 • Ta i bruk meldinger til fastlege umiddelbart etter opplæring ca mai 2013 • Testing mot sykehus høst 2013
5
Opplæring: meldingstyper • Fra HO > fastlege = 4 meldinger (+avvik) • Fra HO > fastlege/sykehus = 5 forespørsler • Fra fastlege > HO = 3 meldinger + 5 forespørsler (+ avvik) • Fra HO > sykehus = 1 melding (+avvik) • Fra HO > sykehus = 1 forespørsler • Fra sykehus > HO = 2 meldinger + 4 forespørsler + 4 logistikkmeldinger
6
Mellom kommune og fastlege: - Orientering om tjenestetilbud - Medisinske opplysninger - Helseopplysninger til lege - Overføring av legemiddelopplysninger - Forespørsel og svar - fornying av resept - Forespørsel og svar - time - Forespørsel og svar – diagnoser for IPLOS- rapportering - Orientering om dødsfall - Avviksmelding Mellom kommune og helseforetak: • Melding om innlagt pasient • Innleggelsesrapport • Helseopplysninger • Melding om utskrivningsklar pasient • Avmelding utskrivningsklar pasient • Utskrivningsrapport • Melding om utskrevet pasient • Forespørsel og svar på forespørsel • Avviksmelding PLO-meldinger:
7
Eksempler på meldinger i Profil
8
Flere eksempler......
9
Hvordan lære alle dette? • En meldingsansvarlig på hver avd. som får god opplæring > videre til sykepleiere/vernepleiere i sin avd. • Opplæring ifm registreringer som må gjøres i Profil • Work shop med sykehuset >fokus arbeidsprossesser
10
• Opplæring i NORMEN - eget opplegg med video + refleksjon
11
Utfordringer • Tid: dette må få prioritet ift alle de andre oppgavene! • Informasjon/forankring til ALLE • Endring av dagens arbeidsprosesser • Support (lokalt og eksternt/NHN)
12
Gevinster • Større sikkerhet og økt kvalitet ved overføring av pasientopplysninger • Gjenbruk av allerede nedtegnet dokumentasjon • Bedre kvalitet på EPJ-dokumentasjon • Bedre tid til andre oppgaver
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.