Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fungerer slik du jobber MICROSOFT DYNAMICS CRM 3.0.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fungerer slik du jobber MICROSOFT DYNAMICS CRM 3.0."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fungerer slik du jobber MICROSOFT DYNAMICS CRM 3.0

2 Microsoft CRM global kundevekst +100% +100% +100% Microsoft CRM | I korte trekk •Første versjon lansert 2003 •Norsk versjon lansert mars 2006 •Over kunder •Over brukere •Over nye brukere siste kvartal!! •Over partnere Oppdatert juli 2006

3 Raskest voksende… “Forvent at Microsoft Dynamics CRM blir det raskest voksende CRM-produktet i 2006 og 2007.” — Gartner, august 2006

4 Salg Service Marketing Microsoft CRM | En komplett CRM-suite Salg Service Marketing Salg Service Marketing Salg: •Leads •Salgsmuligheter •Kontaktpersoner •Firma Marketing: •Planlegging & budsjettering •Segmenteringslister •Kampanjer •Analyse Service: •Kundehenvendelser •Service scheduling •Kontrakter •Kunnskapsbase Salg Marketing Service

5 Microsoft CRM for Outlook  Innebygget klient for Salg, Service og Marketing  Verktøylinje  Kobling av e-post, kontakter, kalender og oppgaver  Motor for synkronisering av Outlook  Microsoft CRM-laptopklient for Microsoft Office Outlook  Microsoft CRM-desktopklient for Microsoft Office Outlook Kundestyring  Firma  Kontaktpersoner  Leads  Relasjoner Aktivitetsstyring  Oppgaver  Telefoner  Faks  E-post  Møter  Serviceavtaler  Kampanjesvar Salg  Salgsmuligheter  Salgsprosesser  Tilbud  Ordre  Fakturaer  Salgsområder  Salgskvoter  Produktkatalog  Rabatter  Salgslitteratur  Roller for salgsmuligheter  Konkurrenter Serviceledelse  Saksbehandling  Køer og ruting  Eskalering  Servicekontrakter  Integrert kunnskapsbase  Servicekalender  Motor for ressursallokering Marketing  Kampanjeplanlegging  Kampanjestyring  Markedslister og segmentering  Hurtigkampanje  Kampanjesvar  Anti-spam Tilpasninger  Tilpass og døp om objekter  Tilpass CRM-aktiviteter  Lag nye entiteter  Skjemaer og visninger  Klientside scripting og -hendelser  IFRAME-kontroller Arbeidsflyt  Automatiser forretningsprosesser  Arbeidsflyt på aktiviteter  Arbeidsflyt på egne entiteter  Web services Integrasjon  Gjennomgående web services  System Sitemap.xml  ISV.config  Plattform “pre” og “post” hendelsestriggere Rapporter og analyse  Relevante rapporter  SQL Server Reporting Services  Dynamisk integrasjon med Microsoft Excel  Sikre datavisninger i rapporter  SharePoint Web parts og dashbord Akitektur  Serviceorientert arkitektur (SOA)  Automatisk ruting av e-post (Microsoft Exchange Server)  Autentisering i Windows Active Directory  SQL Server-databaseklynger (Aktiv / Passiv)  Støtte for avdelingsvis utrulling Annet  Rollebasert sikkerhet og tilgangskontroll  Mobilklient med GPRS-synkronisering  Rammeverk for datamigrering  Ytterligere integrasjoner med Microsoft Office Utgaver  Microsoft CRM Professional  Microsoft CRM Small Business Edition  ASP-løsninger tilgjengelig gjennom sertifiserte partnere Laget for småbedrifter  Forenklet installasjon  Tilpasningsveiviser  Integrasjon med faks  Migrering fra Business Contact Manager  Automatisk installasjon av klienter  Integrasjon med systemovervåker  Forenklet vedlikehold …og ikke nok med det, mine damer og herrer!

6 Utfordringer med informasjon Den gjennomsnittlige arbeider bruker mer en halvannen time på e-post hver dag. Dette utgjør 20% av arbeidstiden Fra Information Worker Productivity Council Research Jobb effektivt De ansatte får 50%- 75% av deres informasjon direkte fra andre mennesker Mennesker samarbeider Fra “The Knowledge Worker Investment Paradox” Gartner research Mer enn 80% av bedriftens digitaliserte informasjon befinner seg på enkeltpersoners maskiner og i deres personlige filer Hvordan får vi tak i informasjonen?

7 Store problemer med “første-generasjons” CRM En AMR Research-studie fra 2004: •28 % av CRM-prosjekter settes ikke i produksjon •33 % hadde alvorlige problemer med å få opp bruken En studie fra Forrester Research i 2005: •2/3 av respondentene var misfornøyd med hvor enkelt det var å bruke CRM-systemet •Mer enn halvparten av respondentene var ikke fornøyd med CRM-systemenes tilbakebetaling (ROI)

8 Microsoft CRM | Hvordan løser vi det? •Kjent Office- & Outlook-opplevelse •Mobile løsninger Fungerer slik du jobber •Enkel å tilpasse til hver enkelt bedrifts behov •Kraftfull arbeidsflyt og analyse Fungerer slik din bedrift gjør •Rask å implementere og enkel å administrere •Kraftfull Web services-arkitektur Fungerer slik teknologi bør fungere

9 Fungerer slik du jobber Fungerer slik du jobber Mer kraft til brukerne gjennom verktøyene de bruker i dag Naturlig tilpasset brukere av Microsoft Office Arbeid ute av kontoret uten å gå glipp av noe Enkelt å finne og håndtere personlig arbeid Microsoft CRM 3.0 Naturlig Outlook-opplevelse Microsoft CRM for Outlook inkluderer salgs-, service- og marketing-funksjonalitet Automatisk e-postruting og synkronisering av kontakter, kalender og oppgaver Tilpass ditt eget arbeidsmiljø Konfigurer din arbeidsplass for å få tilgang til den informasjonen du bruker oftest Personaliser kundelister, søk og kommunikasjonsmaler Ta med kundene overalt Administrer dine salgs-, service- og marketingaktiviteter også når du er ute av kontoret Synkroniser avtaler, kontakter og oppgaver i Microsoft CRM med dine bærbare og håndholdte enheter

10 Fungerer slik du jobber Fungerer slik du jobber Naturlig Outlook-opplevelse Administrer hele arbeidsdagen fra én enkelt applikasjon Ta enkelt vare på e- post og korrespondanse Automatisk oppdatering til Outlook Kalender, Kontakter og Oppgaver Microsoft CRM for Outlook

11 Mitt arbeid, på min måte Fungerer slik du jobber Fungerer slik du jobber Tilpass ditt eget arbeidsmiljø Personalisert arbeidsområde for hver bruker Tilpasset jobbfunksjon og –rolle Del filtre og søk kan deles mellom team og kollegaer

12 Fungerer slik du jobber Fungerer slik du jobber Ta med kundene overalt Arbeid med relasjoner mens du er ute av kontoret Synkroniser kun de dataene du trenger Hold din bærbare og håndholdte oppdatert Arbeid hvor som helst

13 CRM som fungerer slik du jobber Native Outlook Kundekort E-post Kalender

14 Fungerer slik din bedrift gjør Fungerer slik din bedrift gjør Tilpasser seg dine unike forretningsbehov Enkel å tilpasse med intuitive designverktøy Analyser løpende forretningsytelse og trender Automatiser raskt arbeidsflyt mellom avdelinger og systemer Microsoft CRM 3.0 Tilpass raskt og enkelt Endre skjemaer, datafelter og relasjoner uten å skrive kode Bygg nye systemobjekter og funksjoner med web-baserte verktøy Strømlinjeform forretningsprosesser Arbeid mer effektivt med prosesstyring Integrer forretningsprosesser mellom applikasjoner og systemgrenser Kjent og kraftig dataanalyse Generer dynamiske Pivot-tabeller og grafer med kjent analyse i Microsoft Excel Del rapporter mellom brukere og team mens datasikkerheten ivaretas

15 Fungerer slik din bedrift gjør Fungerer slik din bedrift gjør Tilpass rask og enkelt Tilpass dine egne skjemaer og kundekort – uten å skrive kode Bruk dine egne faguttrykk i alle skjemaer, lister og rapporter Synkroniser egendefinerte entiteter for bruk utenfor kontoret Fleksibelt forretningsdesign

16 Fungerer slik din bedrift gjør Fungerer slik din bedrift gjør Strømlinjeform forretningsprosesser Definer arbeidsflyt med dine egendefinerte entiteter og aktiviteter Utvid arbeidsflyten med egne plug-ins Flett dynamisk innhold inn I automatiserte oppgaver og e-post Automatiser din forretning

17 Fungerer slik din bedrift gjør Fungerer slik din bedrift gjør Kjent og kraftig dataanalyse Få tilgang til kraftfulle rapporter relatert til hvor du er i applikasjonen Generer dynamiske analyse tabeller og grafer med Microsoft Excel Få automatisk generert rapporter ved faste tidspunkter og del dem med andre brukere og team Sanntids forretningsanalyse

18 Fungerer slik din bedrift gjør Fungerer slik din bedrift gjør Skap etterspørsel og ny forretning Definer, planlegg, iverksett og mål kampanjer fra en sentral applikasjon Utnytt din salgsavdeling til å utføre kampanje- aktiviteter Send e-post til de riktige kundene med anti-spam-beskyttelse Markedsfør dine produkter og tjenester

19 CRM som fungerer slik din bedrift gjør Rapportering Excel Reporting Services SharePoint Dashboard Arbeidsflyt Marketingkampanje Kundeservice m/køer

20 Fungerer slik teknologi bør gjøre Fungerer slik teknologi bør gjøre Bruk mer tid til å levere forretningsverdi Pålitelig installasjon og oppgradering Enkelt å styre brukertilgang og klientinstallasjon Enkle å vedlikeholde uten å avbryte tjenester Microsoft CRM 3.0 Enkel installasjon og oppgradering Feilsikker installasjon og oppgradering med serveranalyse og feilsøkingsverktøy Oppgrader tilpassede skjemaer, prosessdefinisjoner og skreddersydd utvikling Høy ytelse og pålitelighet Økt ytelse i søk, sidevisninger og offline-synkronisering Installer applikasjonsserveren og komponenter i en svikttolerant arkitektur Enkel installasjon og administrasjon Tilpasninger kan enkelt flyttes mellom test- og produksjonsmiljøer Klient uten installasjon og spor tilbyr fleksible installasjonsvalg for dine forretningsbrukere

21 Fungerer slik teknologi bør gjøre Fungerer slik teknologi bør gjøre Enkel installasjon og oppgradering’ Valider nødvendige komponenter og installer nødvendige service packs Oppgrader egendefinerte skjemaer, visninger og arbeidsflyt Ekspress-installering for CRM Small Business Edition Enkel installasjon og oppgradering

22 Fungerer slik teknologi bør gjøre Fungerer slik teknologi bør gjøre Veiviserdrevet tilpasning av Small Business Edition

23 Fungerer slik teknologi bør gjøre Fungerer slik teknologi bør gjøre Enkel installasjon og administrasjon Tilpasninger kan overføres mellom test- og produksjonsmiljøer Web-klient uten installasjon Automatisk installasjon av klienter for CRM Small Business Edition Rask implementering

24 CRM som fungerer slik teknologi bør gjøre Tilpasning av systemet Eksport/import av endringer

25

26 BACKUP SLIDES

27 CRM MOBILE

28 CRM Mobile •Tilgjengelig offline –Gir frakoblet tilgang til Microsoft CRM •Egne felter –Gir tilgang til egne felter på forretningsforbindelser, kontaktpersoner og salgsmuligheter •Data-synkronisering –Kan synkroniseres via PC-tilkobling eller trådløst mot CRM-serveren Forretningsforbindelser, kontaktpersoner, salgsmuligheter og oppgaver er alltid tilgjengelig fra din Windows Mobile Pocket PC

29 CRM Mobile Express •Online tilgang –Gir online tilgang til CRM-funksjonalitet og tilpasninger •Kan tilpasses –Tilgang til all standardfunksjonalitet og til egne entiteter; full tilgang til webbasert kildekode •Uavhengig av enhet –Fungerer på enhver Microsoft Windows Mobile- enhet, Palm, RIM Blackberry og andre enheter Online tilgang til all funksjonalitet i Microsoft CRM på enhver mobile enhet *Microsoft CRM Mobile Express kan brukes på enhver mobile nettleser som er kompatibel med HTML 4.0

30 Sammenligning mobile klienter CRM MobileCRM Mobile Express DatatilgangOnline og OfflineOnline FunksjonSalgFull CRM-funksjonalitet (inkludert Salg, Marketing, Kundeservices, egenutviklede funksjoner) TilpasningsmulighetFelter på Firma, Kontaktperson og Salgsmuligheter Alle felter, standard og egne entiteter; kildekode tilgjengelig Mobile enheter som støttes Microsoft Windows Mobile Pocket PC Microsoft Windows Mobile Smartphone Palm RIM Blackberry Alle mobile webenhenter* SupportSupportert av MicrosoftTilgjengelig via Microsoft- partnere Støttede språkEngelsk, Fransk, Tysk, SpanskAlle støttede Microsoft CRM- språk *Microsoft CRM Mobile Express kan brukes på enhver mobile nettleser som er kompatibel med HTML 4.0

31 UTVIDET INTEGRASJON OFFICE

32 •Relevant Informasjon i riktig sammenheng, hvor og når du trenger det •Kjent Microsoft Office- miljø •Enkel Ingen opplæring i ERP og CRM er nødvendig •Sikker Tilgangskontroll pr. bruker sikret med Microsoft Dynamics Business Data Lookup Snap-In

33 SAMMEN MED SHAREPOINT

34

35 Organisasjon PLATFORM PRODUCTS & SERVICES DIVISION BUSINESS DIVISION ENTERTAINMENT & DEVICES DIVISION


Laste ned ppt "Fungerer slik du jobber MICROSOFT DYNAMICS CRM 3.0."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google