Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

7 trinn til trafikkvekst …og veien videre 1. Tydelighet.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "7 trinn til trafikkvekst …og veien videre 1. Tydelighet."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 7 trinn til trafikkvekst …og veien videre

3

4 1. Tydelighet

5 TU Medias publisistiske plattform Troverdighet: - Norges sterkeste kompetansemiljø på formidling av teknologi - redaksjonelt uavhengig basert på Redaktør-, Vær Varsom og Tekstreklameplakaten - magasinet utgitt siden 1854 (verdens eldste tidsskrift i sitt slag) - faglig troverdighet sikret ved at Tekna, NITO og PF er utgivere Troverdighet: - Norges sterkeste kompetansemiljø på formidling av teknologi - redaksjonelt uavhengig basert på Redaktør-, Vær Varsom og Tekstreklameplakaten - magasinet utgitt siden 1854 (verdens eldste tidsskrift i sitt slag) - faglig troverdighet sikret ved at Tekna, NITO og PF er utgivere Funksjonelle egenskaper: TU Media utgir : - Teknisk Ukeblad - tu.no - tu nettbrett - tu mobil - tujobs.com - Automatisering - automatisering.org - Våre veger - vareveger.no TU Medias åpne produkter er tilgjengelig for alle. TU Medias lukkede produkter er tilgjengelig for medlemmer og abonnenter. Alle produktene redigeres etter journalistiske prinsipper. Funksjonelle egenskaper: TU Media utgir : - Teknisk Ukeblad - tu.no - tu nettbrett - tu mobil - tujobs.com - Automatisering - automatisering.org - Våre veger - vareveger.no TU Medias åpne produkter er tilgjengelig for alle. TU Medias lukkede produkter er tilgjengelig for medlemmer og abonnenter. Alle produktene redigeres etter journalistiske prinsipper. Markedsdefinisjon, kategori, segment: Medievirksomhet, med hovedvekt på formidling av nyheter og informasjon om teknologiske forhold Markedsdefinisjon, kategori, segment: Medievirksomhet, med hovedvekt på formidling av nyheter og informasjon om teknologiske forhold Målgrupper: Alle som arbeider med teknologi eller har interesse for teknologi Hovedmålgruppe: De som har teknologi som levebrød Øvrige målgrupper: - næringslivsledere - teknologientusiaster - beslutningstagere - utdannings- og forskningsinstitusjoner - investorer Målgruppens behov: Ønsker innsikt i teknologiens betydning for samfunn, næringsliv, jobb og karriere Målgrupper: Alle som arbeider med teknologi eller har interesse for teknologi Hovedmålgruppe: De som har teknologi som levebrød Øvrige målgrupper: - næringslivsledere - teknologientusiaster - beslutningstagere - utdannings- og forskningsinstitusjoner - investorer Målgruppens behov: Ønsker innsikt i teknologiens betydning for samfunn, næringsliv, jobb og karriere Konkurransefortrinn – det unike: - gir innsikt i teknologiske løsninger, påviser konsekvenser av teknologivalg og fremhever mulighetene ved bruk av ny teknologi - åpner karrieremuligheter innenfor teknologi og ledelse - distribueres til alle Tekna, NITO og PF medlemmer Konkurransefortrinn – det unike: - gir innsikt i teknologiske løsninger, påviser konsekvenser av teknologivalg og fremhever mulighetene ved bruk av ny teknologi - åpner karrieremuligheter innenfor teknologi og ledelse - distribueres til alle Tekna, NITO og PF medlemmer Rolle: Teknologiens og teknologenes stemme Personlighet: Teknologisk kompetanse, alltid oppdatert, entusiastisk på teknologiens vegne og tror på teknologi som løsning Emosjonelle egenskaper: Skape begeistring for teknologi som løsning og teknologenes betydning for samfunns- utviklingen Rolle: Teknologiens og teknologenes stemme Personlighet: Teknologisk kompetanse, alltid oppdatert, entusiastisk på teknologiens vegne og tror på teknologi som løsning Emosjonelle egenskaper: Skape begeistring for teknologi som løsning og teknologenes betydning for samfunns- utviklingen Konkurrentene er: - nasjonale nyhetsmedier med samfunn, økonomi og næringsliv som hovedfokus - nisjemedier og bransjemedier - stillingsportaler - sosiale nettverk Konkurrentene er: - nasjonale nyhetsmedier med samfunn, økonomi og næringsliv som hovedfokus - nisjemedier og bransjemedier - stillingsportaler - sosiale nettverk Jobb / karriere / utdanning Samfunn / politikk Næringsliv / økonomi Kjerneidé: Skape engasjement for teknologi Synliggjøre teknologiens betydning i dagens samfunn og vise hvordan teknologene bidrar til å løse fremtidens utfordringer

6 2. Journalistikk

7 Har vi de rette sakene? Data Leserne Kildenettverk Journalist Sosiale medier

8

9

10

11

12 Presenterer vi sakene på en måte som gir folk lyst til å lese? Tar vi energi? Gir vi energi?

13

14

15 Titler • Unngå forkortelser • Unngå konstruerte sammensatte ord • Unngå stammespråk • Skriv konkret • Skriv det du ville ha søkt etter • Skriv som du sagt det muntlig til en venn

16 Dibk vil lage Altinn for byggsektoren • • Derived from mis-spelling of the word dick. Also describes an action without forethought. Did - It - Before - Knowing.

17 «Her presenteres tunge og komplekse temaer på en lettfattelig, men aldri lettbeint, måte. Tu.no klarer å gi nettstedet både bredde og dybde, og har i 2012 satt dagsorden flere ganger» Jurybegrunnelse Årets nisjenettsted, MBL

18 3. Distribusjon

19 Ny sak G+FacebookTwitterTu.nom.tu.noE24AftenpostenMobiliABCNyheterNyhetsbrevSOLLinkedIn

20

21

22 4. Rekruttere kompetanse

23 Ny digital kompetanse siste to år • Nettredaktør • Multimediaansvarlig • Frontsjef • Unge journalister • Digital salgssjef • Direktør digital rubrikk

24 5. Velg rett teknologi

25 Gjennomført i TU • Oppgradere publiseringsplattform • Redesign nettside • Redesign mobil • Ny videoplayer

26 6. Organisere for vekst

27 Ny hverdag i TU • Alle leverer til én pott • Redaktørene velger kanal • Det meste går online først • Mobil redigeres som en selvstendig kanal • Fysisk organisering

28 7. Jobbe hardere

29 Konsekvenser • TU Media har større rekkevidde enn noen gang – journalistikken blir viktigere • Flere teknologer leser oss enn før • Flere andre har oppdaget oss, og vi får spredd interessen for realfag og teknologenes innflytelse • Omsetningen øker raskt, og digitalt står nå for mer enn 30% av omsetningen • Vi bidrar til å bygge konkurrenter

30 Videreutvikling

31 Metodikk • Markedsdata • Leser- undersøkelser • Egne målinger – dyrke det som allerede går bra i egne titler

32

33

34

35

36 TU Multimedia • flygere-far-simulator-glis-til-180-millioner flygere-far-simulator-glis-til-180-millioner

37

38 Abonnementsfordeler, ja. Lukking, nei.

39 Takk for meg! Svein-Erik Hole Mail: Mobil:


Laste ned ppt "7 trinn til trafikkvekst …og veien videre 1. Tydelighet."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google