Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

BAK SCENETEPPET GERILJATESTING VED OPERAEN MAGNE CHRISTIN

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "BAK SCENETEPPET GERILJATESTING VED OPERAEN MAGNE CHRISTIN"— Utskrift av presentasjonen:

1 BAK SCENETEPPET GERILJATESTING VED OPERAEN MAGNE CHRISTIN

2 GERILJATESTING Hva trenger vi?Hvordan gjorde vi det? Hvordan opplevde kunden det? Noe å teste Et dynamisk team En dynamisk prosess En kunde som tør Implementerte Tok med ut og testet Fikset Implementerte mer Testet igjen Og igjen

3 • SAS 1999: slave av prosjektplaner og milepæler • BI 2006: MBA i innovasjon og kommersialisering • Navico 2007: tettere samarbeid mellom kunde og leverandør. Brukeren manglet • Operaen 2010: strategisk kundefokus • operaen.no 2011: oppdragsgiver + leverandør + bruker = sant MAGNE

4 ”Innovation is about connecting, not inventing” Andrew Hargadon

5 VI SKAL GJØRE LIVET STØRRE 80%

6

7 Forskjellen mellom en liste med behov og en problemstilling: den ene leder til en liste med features, den andre til et konsept.

8

9

10 RETNING C FOKUS Forestillingene SPRÅKBRUK Avhenger av sjangeren på forestillingen og innholdet VISUELLE VIRKEMIDLER Unik branding av hver forestilling ELELEMENTER Forestillingspresentasjoner, behind-the-scenes, portrettintervjuer med utøvere om rollen - forestillingskampanjer

11 Innsikt og analyseKreativ fase Foredling og forankring KONSEPTUTVIKLING

12 Prinsippene vi kjørte etter: • MVP • Iterere på fungerende produkt • Prioritere etter bruksverdi • Build – measure – learn • Teste antagelser • Funksjonalitet støtter testing – ikke omvendt Sjekk om lemonade selger først – så kan vi snakke om hvordan butikken skal se ut

13 Testsyklusen vår: • Hva vi vil teste? • Hva trengs for å teste det? • Implementere det som trengs • Teste med brukere • Vurdere Igjen og igjen og igjen og igjen

14 Hvordan det blir for Operaen: • Konseptet er styringsverktøyet • Ingen godkjenning før implementering • Fokus på funksjonalitet over pixelperfekt design • Mer trygge på at ting funker • Bedt om mer hands-on type involvering • Godkjenning av grafisk design kun for funksjonalitet som testet og fullendt Mindre oversikt – mer kontroll

15 Bedre brukerfokus Åpen innovasjon Raskere tilbakemelding på hva som funker og ikke funker

16

17

18

19 Kjøp billett

20

21 • Testingen setter agendaen. Ikke planen • Ikke lenger ”slave” av prosjektplan og milepæler  større fokus på å fikse det som ikke fungerer • Flytter godkjenningen ut av møterommet og over til brukeren • Gjensidig skapelsesprosess mellom oppdragsgiver, leverandør og brukeren • Must-have-liste vs ønskeliste til lanseringsdatoen

22 • Mye bedre tilbakemeldinger • Fortsetter å lytte til brukeren • Intervju med kolleger i Billettluken • Geriljatest av Operaen.no • Dybdeanalyse via webanalyse • Sideundersøkelse Questback – Operaen.no 24/ dager • Møte/Miniworkshop» med Restauranthuset • Implementering av Google Tag Manager og eCommerce • Implementert målinger på alle viktige navigasjonsflater • Geriljaintervjuer og geriljatester

23 80%27% 60%


Laste ned ppt "BAK SCENETEPPET GERILJATESTING VED OPERAEN MAGNE CHRISTIN"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google