Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Trenerforum 20.mars 2013. • Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere • Forutgående.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Trenerforum 20.mars 2013. • Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere • Forutgående."— Utskrift av presentasjonen:

1 Trenerforum 20.mars 2013

2 • Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere • Forutgående faktorer • Organisering • Treningsmetodikk • Case • Ha disse casene i bakhodet mens vi bruker den første timen på å gjennomgå forutgående faktorer, organisering og treningsmetodikk.

3 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 1: • Ut ifra spillsituasjonen «kontrollere bakrom» hvordan ville dere coachet på læringsmomentene «orientering», «kroppsstilling» og «kommunikasjon» og hvilke øvelser ville dere valgt for å coache spillerne på disse læringsmomentene i den gitte spillsituasjonen?kontrollere bakrom • Laget i casen er G99-1 som er 18 spillere og dere har 2/3 av elleverbanen i 90 minutter. Det er kun én trener på treningen.

4 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 2: • Dere skal trene G97 som er 30 spillere på trening på en halv bane. Dersom temaet er «fra fremrom til mellomrom», hvilke læringsmomenter og øvelser ville dere valgt og hvordan ville dere tatt hensyn til areal i organiseringen av øvelsene?fra fremrom til mellomrom

5 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 3: • Treningen starter 1700. G19 møtes i garderoben kl. 1630. Hvordan ville dere brukt den første halvtimen av treningen på å (1) følge opp Readykoden og (2) forberede spillerne til trening på halv bane med tema «kontringsspill»?kontringsspill

6 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 4: • J00 er 32 spillere og er tildelt en kvart bane i 90 minutter. Dere er to trenere på feltet. Organiser en trening som hensyntar baneareal og differensiering. Begrunn tema, læringsmomenter og øvelsesvalg.

7 • Få folk på trening • Oppfølging av forfall • Månedens spiller? Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase

8 • Møtes på samme plass til samme tid hver trening • Fast plass til oppvarming hver gang • Åpne skapet, få spillerne til å pumpe baller, lås skapet og ha uformell spillersamtale mens spillerne pumper baller • Ikke gå på banen utenfor egen banetid uten å spørre andre trenere først • Oppjogg før banetid Oppjogg før banetid • Drikkestasjon og utstyrsstasjon Drikkestasjon og utstyrsstasjon • Kjeglefarge, areal, nok vester Kjeglefarge, areal, nok vester Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase

9 • Ha et tema • Finn tre læringsmomenter • Legg opp øvelser som passer til læringsmomenter, areal og antall spillere • Differensier • Vis riktig bilde Vis riktig bilde • Vis konteksten til ferdighetenkontekstenferdigheten • Følg opp læringsmomentene i alle øvelser • Finn de positive bildene og forsterk disse • Manipuler øvelsen så de positive bildene forekommer oftere • Hva bestemmer om du evner å påvirke spillerne? Hva bestemmer om du evner å påvirke spillerne? Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase

10 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 1: • Ut ifra spillsituasjonen «kontrollere bakrom» hvordan ville dere coachet på læringsmomentene «orientering», «kroppsstilling» og «kommunikasjon» og hvilke øvelser ville dere valgt for å coache spillerne på disse læringsmomentene i den gitte spillsituasjonen?kontrollere bakrom • Laget i casen er G99-1 som er 18 spillere og dere har 2/3 av elleverbanen i 90 minutter. Det er kun én trener på treningen.

11 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 2: • Dere skal trene G97 som er 30 spillere på trening på en halv bane. Dersom temaet er «fra fremrom til mellomrom», hvilke læringsmomenter og øvelser ville dere valgt og hvordan ville dere tatt hensyn til areal i organiseringen av øvelsene?fra fremrom til mellomrom

12 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 3: • Treningen starter 1700. G19 møtes i garderoben kl. 1630. Hvordan ville dere brukt den første halvtimen av treningen på å (1) følge opp Readykoden og (2) forberede spillerne til trening på halv bane med tema «kontringsspill»?kontringsspill

13 Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 4: • J00 er 32 spillere og er tildelt en kvart bane i 90 minutter. Dere er to trenere på feltet. Organiser en trening som hensyntar baneareal og differensiering. Begrunn tema, læringsmomenter og øvelsesvalg.


Laste ned ppt "Trenerforum 20.mars 2013. • Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere • Forutgående."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google