Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

En sammenligning av to studier Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund Tittel: ”Blended learning” - case-basert og samlingsbasert.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "En sammenligning av to studier Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund Tittel: ”Blended learning” - case-basert og samlingsbasert."— Utskrift av presentasjonen:

1 En sammenligning av to studier Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund Tittel: ”Blended learning” - case-basert og samlingsbasert.

2 Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund Gjennomføring: Studenter ved andre studieår  20 studenter (fra Hials og HiMolde), fordelt på 2 grupper, med 10 studenter i hver gruppe jevnt fordelt mht profesjon og høgskole.  Bortsett fra første dagen, skjer alt samarbeid og arbeid med oppgaven via Fronter (Forum).

3 Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund  Felles oversiktsforelesning  Viser case og videosnutter om kommunikasjon, lover, epilepsi og tverrprofesjonelt samarbeid.  Presentasjonsrunde i gruppene  Veilederne var tilstede ved deler av gruppearbeidet

4 Gjennomføring Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund  Hver gruppe fikk sitt eget rom for online diskusjon, samskriving og innlevering på Fronter  Case (filmsnutt) og videosnutter (power points) om aktuelle tema i forbindelse med oppgaven ble lagt på Fronter.  Obligatorisk oppmøte og veiledning online på Forum i Fronter til fastsatt tid.  Arbeidskrav (skriftlig oppgave) leveres inn.

5 Tekstanalyse av online arbeid og caseoppgave Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund • Kommunikasjon, • Verbal og nonverbal • Rettigheter: • Pasientrettighetslov • Helsepersonellov • Tiltak: • Kan psykisk utviklingshemmede får ta blodprøver hjemme? • Omvisning og en grundig forklaring av prosedyrer på legekontor. Rolleavklaring: • Uklare roller og kommunikasjon i tverrprofesjonelt arbeidet, kan føre til uklare ansvarsforhold, uklare mål og profesjonskamp.

6 Samme metode brukes til studenter ved første studieår – Storskala prosjekt Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund  Testgrupper – 75 sykepleierstudenter – 25 bioingeniørstudenter.  Samme filsnutt/case.  Power point som videosnutt på Fronter.  Opplæring om bruka av Forum i Fronter, samskrivingsmuligheter osv.  Arbeid i 10 tverrprofesjonelle grupper.

7 Svar fra studenter i studie 2, 1 studieår Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund  Hvem er sykepleier og deres jobb?  Ved sykehus og kommunehelsetjeneste  Hvem er bioingeniør og deres jobb?  Bioingeniørs jobb ved laboratoriet  Hvem er vernepleier og deres jobb?  Arbeider med personer som er psykisk utviklingshemmet  Tiltak som bør settes i verk.  Likt tiltakene som kom frem i studie 1.

8 Konklusjon Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund  Det kan være interessant å fokusere på når/hvor i studieforløpet det legges til rette for tverrprofesjonell samarbeids- læring  Online arbeid var mindre fokusert

9 Takk for meg Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund 


Laste ned ppt "En sammenligning av to studier Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund Tittel: ”Blended learning” - case-basert og samlingsbasert."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google