Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hatteland Vision Geir Ove Finstad.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hatteland Vision Geir Ove Finstad."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hatteland Vision Geir Ove Finstad

2 Hatteland Group solid aktør i markedet
Norway Sweden

3 Kompetanse JHV har unik kompetanse
Hatteland Vision og Omnivex ble under den årlige DIGI Awards i New York kåret til den prestisjetunge vinner av Excellence in Technology. Kåringen er basert på digital signage-installasjonen selskapet har gjort for Fjord1-gruppen. Prisen honorerer innovasjon og nytenking i markedet. Presidenten i The Digital Signage Group, Jill Miller, sier; ”Kreativiteten og mangfoldet i bruk av digital kommunikasjon fortsetter å vokse, som bevist av arbeidet til prisens vinnere”. Hatteland Vision er fra før kåret til Global Partner 2008, 2009 Las Vegas, NV - June 16, During the semi-annual Omnivex Value Added Reseller (VAR) roundtable, Omnivex Certified Reseller Hatteland Vision AS of Norway was presented with the Award for Omnivex Reseller of the Year. Omnivex recognizes their top performing VAR based on annual sales revenues each calendar year. This is the second consecutive year that Hatteland has received this honor. "Hatteland Vision have used Omnivex software in ways we have not previously thought of using it, which has allowed them to target messaging to all kinds of audiences," said Jeff Collard, President of Omnivex. "They are extremely knowledgeable and provide outstanding local support to their Omnivex customers. We commend Hatteland Vision for their outstanding results," exuded Collard.

4 Omnivex en av bransjens største aktører
Omnivex har over installasjoner rundt om i verden. Privat eide, startet 1991, tjener penger og har ingen gjeld.

5 Visuell Kommunikasjon Digital Signage
Visual communications is more than ‘just’ digital signage Assertive, less passive media Using information strategically Fundamental need to communicate Digital Signage

6 Visuelt Skalerbarhet Dynamikk Funksjoner Integrasjon ROI
Hva er Digital Signage Visuelt 24 / 7 DS er så mye mer en bare det du ser! Skalerbarhet Dynamikk Funksjoner Integrasjon ROI Top line = Increase Profits \ Awareness or Building communities Bottom line = Lower Costs \ Changing paradigms Building or changing corporate culture: Plants comparing progress against KPIs JD Irving Disseminating values, putting information in peoples hands

7 Data Components Extendable, Scalable

8 Digital Signage krever fokus
2 lokasjoner 28 kanaler 3 tidsperioder =168 spillelister General rule in industry is 1 full time person per 100 playlists managed The best playlist is no playlist

9 iPod or iTunes Innovation can come from familiar places

10 iPod or iTunes Smart playlists

11 The rule builder adds artificial intelligence to the playlist feature
The rule builder adds artificial intelligence to the playlist feature. Based on business rules, you can define conditions for content to play. These conditions can be interpreted differently at every location, so only the right content will play at the right time to the right person. A good analogy would be smart playlist on a MP3 player. If I want to listen to Beatles songs released between 1965 and 1966, I simply create a smart playlist on my iPod and it will automatically create the playlist. If I purchase more music, I don’t have to add it to my playlist, if it fits my criteria it will automatically be there. Moxie takes this idea and dramatically extends it because Moxie can assign meta data to everything. So the content can automatically apply to the location, time of day etc. Once these rules are created, you simply add the content and the software will deal with scheduling it. You never have to create a playlist again. If your business conditions change, simply adjust the rules and the system will instantly correct itself to the new situation.

12 Mange bruksområder …en løsning Interaktive Kiosker
Interaktiv way-finding Reklame/Branding Evakuering Dynamisk produkt informasjon Intern komunikasjon Fremtidige behov Communications platform not all these things may be on your radar today….. Interactive SMART One enterprise solution to grow with the company Scalability Big or small Goal posts move …en løsning

13 Digital Signage i butikk
- In-store view, from front looking back-left - Phones on lift-triggers and displays along wall Digital Signage i butikk

14 Digital Signage i butikk
Retail Digital Signage i butikk

15

16

17 Aker Kværner Ormen Lange
Valg av riktig løsning og partner er viktig Aker Kværner Ormen Lange Forprosjekt internt i Aker Kværner 6 måneder med sorte skjermer Valgte Sony som leverandør 100% konvertert til Omnivex

18 Aker Solution Eksempler på bruk av Digital Signage Ormen Lange Stord
Oslo Plattformer HMS og viktig informasjon internt

19 Autostrada Sport / Ferrari
Eksempler på bruk av Digital Signage Autostrada Sport / Ferrari Oslo og Porsgrunn Sentralt oppdatert fra reklamebyrå Valg av Ferrari modeller fra berørings skjerm i Oslo Benyttes for lanseringer

20 Autostrada Sport / Ferrari
Eksempler på bruk av Digital Signage Autostrada Sport / Ferrari Oslo og Porsgrunn Sentralt oppdatert fra reklamebyrå Valg av Ferrari modeller fra berørings skjerm i Oslo Benyttes for lanseringer

21 Skoler Eksempler på bruk av Digital Signage
Differensiert innhold til de forskjellige skoler Forskjellig informasjon til Lærere og elever Lokal påvirkning fra de forskjellige skolene Sentralt administrert Realtime modus

22 Bergans Eksempler på bruk av Digital Signage
Valgte først Tycon Navori løsning men måtte konvertere til Omnivex Benytter filmer og bilder for branding av Bergans i butikker All oppdatering går igjennom fjellhallen til JHV Sentralt oppdatert fra Bergans

23 Peppes Pizza Eksempler på bruk av Digital Signage
Skjermer i vente området

24 Eidesvik Eksempler på bruk av Digital Signage
Onshore og Offshore visning av intern informasjon Sentralt oppdatert

25 Flommsbana ”NSB” Eksempler på bruk av Digital Signage
Realtime visning av togtider på forskjellige språk Integrasjon mot infosystem på tog som er trigget på RFID

26 Forsvaret ” Sessvollmoen”
Eksempler på bruk av Digital Signage Forsvaret ” Sessvollmoen” Konvertert og ryddet opp etter Sony, Navori og Scala Realtime data både operativt og informativt 50+ visningspunketer i Forsvaret

27 Forsvarsbygg

28 Nordic Aerobatic Championship
Eksempler på bruk av Digital Signage Nordic Aerobatic Championship Kamera i flyene MGP Streaming WIFI Realtime visning i Omnivex Integrasjon av poengstatus

29 Sør Arena / Start Eksempler på bruk av Digital Signage
MPG2 Multicast transport strøm av Video 13 MGP2 Multicast kanaler på stadion. Alt styres i fra kontroll rommet eller via håndholdt PC Benyttes til møte booking info utenfor kamp

30 Sør Arena / Start Eksempler på bruk av Digital Signage
Project Management “Hatteland Vision was contacted for this project. “They offered us a great amount of flexibility with regards to tailoring solutions for the different kinds of customers both now and for the future.” said Ranneberg-Nilsen.”

31 Sharif dekksenter Eksempler på bruk av Digital Signage
20 stk 52 tommers LCD skjermer Reklame, TV og køsystem

32 Reklame (Digital Signage)
Realtime data gjør infoløsningen dynamisk Reklame (Digital Signage) Addon og Cross sales Engasjerer kundene Øker kunde lojalitet Roterer lageret raskere! Customer Centric Experience oriented

33 Wayfinding Informasjon Konferanser Dynamisk info (flyplass)
Realtime data gjør infoløsningen dynamisk Wayfinding Informasjon Konferanser Dynamisk info (flyplass) Automation and timely updates - integration into existing scheduling systems

34 Kommunikasjon (Internt)
Eksempel på RFID prosjekt Kommunikasjon (Internt) Gir realtime tilbakemeldinger på målsetninger og status Gir medarbeidere et verktøy for raskere beslutninger. Øker engasjementet. Reduserer behovet for interne møter Branding av vision misssion statement. Not everyone is at a desk Instant information for informed decision making on the floor

35 Interaktiv påvirkning
Alternativ til Crestron etc. Interaktiv påvirkning Interaktive funksjoner Infokiosker Styringssystemer SMS & MMS påvirkning [need to edit points ]

36 Lissens modell Omnivex Moxie
Volum lag 1 til 9 Pris for Bacbone software kr Pris for 5 ekstra studio kr Pris pr. player software kr Årlig AMS for Bacbone software kr Årlig AMS for 5 ekstra studio kr Årlig AMS pr. player software kr Sentralt på server Inkludert i Backbone Ant playere som kan kobles til Dataserver Backbone 5 stk studio brukere Gir mulighet for inntil 9 playere Datapipe server Linking produkter inkludert SQL Link Verktøy for ODBC datafangst XML Link Verktøy for XML/RSS datafangst Calender Link Verktøy for Exchange datafangst Lissens modell Omnivex Moxie I/O Link Vertøy for datafangs fra IO Datapipe Client Verktøy for sanntids manipulering

37 Lissens modell Omnivex Moxie
Volum lag 10 til 49 Pris for Bacbone software kr Pris for 5 ekstra studio kr Pris pr. player software kr Årlig AMS for Bacbone software kr Årlig AMS for 5 ekstra studio kr Årlig AMS pr. player software kr Sentralt på server Inkludert i Backbone Ant playere som kan kobles til Dataserver Backbone 10 stk studio brukere Gir mulighet for inntil 49 playere Datapipe server Linking produkter inkludert SQL Link Verktøy for ODBC datafangst XML Link Verktøy for XML/RSS datafangst Calender Link Verktøy for Exchange datafangst Lissens modell Omnivex Moxie I/O Link Vertøy for datafangs fra IO Datapipe Client Verktøy for sanntids manipulering

38 Lissens modell Omnivex Moxie
Volum lag 49 til 249 Pris for Bacbone software kr Pris for 5 ekstra studio kr Pris pr. player software kr Årlig AMS for Bacbone software kr Årlig AMS for 5 ekstra studio kr Årlig AMS pr. player software kr Sentralt på server Inkludert i Backbone Ant playere som kan kobles til Dataserver Backbone 15 stk studio brukere Gir mulighet for inntil 249 playere Datapipe server Linking produkter inkludert SQL Link Verktøy for ODBC datafangst XML Link Verktøy for XML/RSS datafangst Calender Link Verktøy for Exchange datafangst Lissens modell Omnivex Moxie I/O Link Vertøy for datafangs fra IO Datapipe Client Verktøy for sanntids manipulering

39


Laste ned ppt "Hatteland Vision Geir Ove Finstad."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google