Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

 Type: Tanker  Flagg: Norsk  Bygget ved: Haugesund Mek. Verk. O.A.Andersens Eftf. Oslo Parceltanker  Sjøsatt: 16.01.1961  Ferdigstilt: April 1961.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: " Type: Tanker  Flagg: Norsk  Bygget ved: Haugesund Mek. Verk. O.A.Andersens Eftf. Oslo Parceltanker  Sjøsatt: 16.01.1961  Ferdigstilt: April 1961."— Utskrift av presentasjonen:

1  Type: Tanker  Flagg: Norsk  Bygget ved: Haugesund Mek. Verk. O.A.Andersens Eftf. Oslo Parceltanker  Sjøsatt:  Ferdigstilt: April 1961  Tonn: 9003  Dwt:  Største lengde: 155 mtr  Største bredde: 19.8 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT BEREAN (1) A.O. Andersen & CO

2

3  Omdøpt i 1964 til ”ANCO STATE” og chartret av Anco Norway, men fortsatt eid av A.O. Andersen & CO.  Solgt i 1967 til Ole Schrøder & Co Oslo og omdøpt til ”ANCO SAGA”. Fortsatt chartret av Anco Norway.  Videresolgt til Ocean SS Co Ltd. England og omdøpt til ”POST RUNNER”.  Videresolgt til Two Arrows Maritime, Panama og omdøpt til ”ARGENPUMA”. MT BEREAN A.O. Andersen & CO

4

5  Videresolgt i 1978 til Grettel Maritime Corp. Panama og omdøpt til ”ACRON C”.  Videresolgt i 1980 til Osiwell Ltd. Panama og omdøpt til ”CHELSEA PIONER”.  Videresolgt i 1981 til Osiwell Ltd. & Siwell International Shipping Ltd. Panama.  Båten beholdt samme navn: ”CHELSEA PIONER”. MT BEREAN A.O. Andersen & CO

6

7  Videresolgt i 1983 til Koronas Shipping, Panama og omdøpt til ”PIONEER II”.  Videresolgt i 1984 til Lara Shipping Corp. Panama og omdøpt til ”LARA”.  Ankom Castellon, Spania den 20.august 1984 for hugging ved I.M Varela Davalillo. MT BEREAN A.O. Andersen & CO

8 MT FERNCREST (1) Fearnley & Eger  Type: Tanker  Flagg: Norsk  Bygget ved: Eriksberg Mek.Göteborg.  Sjøsatt:  Ferdigstilt: Januar 1956  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 26.6 ”  Antall aksling/Propell: 1

9 MT FERNCREST Fearnley & Eger MT FERNCREST (1) Fearnley & Eger

10 MT FERNCREST Fearnley & Eger MT FERNCREST (1) Fearnley & Eger

11 MT FERNCREST Fearnley & Eger  ”FERNCREST” ble solgt i 1964 til S.L.Paulsens rederi i Bergen og omdøpt til ”CRESTA”.  I 1968 ble den videresolgt til Liberia og fikk navnet ”ARO”. Rederi ukjent.  Båten ble sendt til opphugging den i Santander Spania. MT FERNCREST (1) Fearnley & Eger

12  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Odense Staalskibsværft A/S for D/S Garonne, A/S Glittre, A/S Marina, Skips A/S Varild & Standard, (Fearnley & Eger), Oslo.  Sjøsatt: 17.september 1966  Ferdigstilt: Desember 1966  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 39.0 ” MT FERNCREST (2) Fearnley & Eger

13

14

15  Overført til Eger Tankers Inc. Monrovia. (Fearnley & Eger, Oslo), i  Solgt i 1977 til Seablue Shipping Corp. Monrovia og døpt “JILL”.  Ankom Kaoshiung, Taiwan 16.desember 1982 for hugging. MT FERNCREST (2) Fearnley & Eger

16  Type: Bulkbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Rheinstahl Nordsee, Emden  Sjøsatt: April 1963  Ferdigstilt: Juni 1963  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 25.8 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS FERNWIND (1) Fearnley & Eger

17

18

19  Solgt i april 1974 til Monte Mabu Shipping Corp. Monrovia og døpt “MABU”.  Videresolgt i august 1978 til Brilliance SS Corp. S.A. Panama og døpt “SEA WALRUS”.  Videresolgt i oktober 1988 til Sunnyway Mar. S.A. Panama og døpt “SUNNYWAY”.  Videresolgt i mai 1992 til Ever Advance Shipping Ltd. Panama. Beholdt samme navn.  Hugget i Kina i MS FERNWIND (1) Fearnley & Eger

20  Type: Tankbåt (LPG)  Flagg: Norsk  Bygget ved: Chantiers Navals, La Ciotat, Frankrike som ”KRISTIAN BIRKELAND” for Hydro Tankships A/S, Gasocean Norsk A/S & Fearnley & Eger A/S.  Sjøsatt: 16.mars 1968  Ferdigstilt: 12.august 1968  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 24.4 ” MS FERNWIND (2) Fearnley & Eger

21

22  Overtatt av Partrederiet Fernwind (Fearnley & Eger) i 1975 og omdøpt til ”FERNWIND”.  Solgt 22.januar 1979 til Gas Shipping Ltd. Monrovia, Liberia. Omdøpt til “MUNDOGAS EUROPE”.  Solgt i 1981 til Mundogas Bermuda S. A. (Øivind Lorentzen, Oslo) Monrovia, Liberia.  Solgt i 1991 Enron Arbross Ship Management Co. Ltd., Hong Kong. Omdøpt til “MURRAY RIVER”. MS FERNWIND (2) Fearnley & Eger

23  Solgt i 1993 til Aris shipping Pte., Ltd. Monrovia, Liberia. Omdøpt til ”MUNDOGAS EUROPE”. Samme navn som den hadde fra 1979 til  Fikk store skader under en eksplosjon og brann 4.september 1999 i en lastetank mens hun ble klargjort for utdokking ved Subic Shipyard, Subic Bay, Filippinene. 5 ble drept og 8 skadet. Kondemnert, da skadene var for store til å repareres.  Ankom 4.sept til Xinhua, Kina for hugging. MS FERNWIND (2) Fearnley & Eger

24  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Conell Yard, Scotstoun England  Sjøsatt: 8.januar 1958  Ferdigstilt: 4.april 1958  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 22.3 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT FERNHAVEN (1) Fearnley & Eger

25 MS FERNWIND (2) Fearnley & Eger MT FERNHAVEN (1) Fearnley & Eger

26

27  Solgt til Italia i 1967 og døpt ” POLLUCE”. Rederi ukjent.  Hugget i La Spezia, Italia i MT FERNHAVEN (1) Fearnley & Eger

28  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kawasaki Dockyard Co. Ltd, Kobe for D/S I/S Garonne, A/S Glittre (Fearnley & Eger)  Sjøsatt: November 1968  Ferdigstilt: Januar 1969  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 48.3 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT FERNHAVEN (2) Fearnley & Eger

29

30

31  Overført i 1977 til A/S Fernhaven (Fearnley & Eger), Oslo.  Solgt til K/S Karl Johan Shipping A/S (Olav Thon) og Fearnley & Eger, Oslo i  Solgt i 1982 til Isid Nav. Ltd. Monrovia. (Selskap heleid av Fearnley & Eger, Oslo).  Hugget i 1984 i Busan, Sør-Korea. MT FERNHAVEN (2) Fearnley & Eger

32  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Rosenberg Mek. for D/S I/S Garonne, Skips-A/S Varild, A/S Marina & Orkla Gruber og Fearnley & Eger, Oslo.  Sjøsatt: 20.mars 1957  Ferdigstilt: 20.juni 1957  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 26.5 ” MT FERNROSE Fearnley & Eger

33

34  Solgt i oktober 1966 til Saint Paul Marine Transport Corp., Liberia og døpt “ST.PETER”.  Solgt til Union Carriers Corp., Monrovia i  Solgt til Atlantic Tankers Inc., Monrovia i  Båten ble forlatt den 4.februar 1976 etter en eksplosjon og brann NØ for Esmeraldas, på tur mellom Tumaco og Callao med tungolje som last.  13.februar sank båten i posisjon 01.30N, 79.30V

35  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: A/S Nakskov Skibsværft, Danmark  Sjøsatt: 12.april 1930  Ferdigstilt: Juni 1830  Tonn: 4695  Dwt: 8200  Største lengde: mtr  Største bredde: 16.8 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS FERNWOOD (1) Fearnley & Eger

36

37

38  I april 1940 ble båten overtatt av Nortraship.  Tilbakelevert Fearnley & Eger i  Kolliderte med et isfjell den 16.juni 1949 ved Newfoundland, på tur mellom Botwood, Canada og Bristol, England. Skipet fikk store baugskader og returnerte til Botwood.  Solgt i 1955 til I/S M.S. Pehrson & Wessel, Oslo og døpt “WILLIAM”.  Videresolgt i 1959 til Sigbjørn Birkeland Rederi, og døpt “TINE”. MS FERNWOOD (1) Fearnley & Eger

39  Videresolgt i 1963 til Compania Naviera Jezreel S.A., Panama og døpt “JEZREEL”.  16.september 1963 grunnstøtte båten i posisjon 32.34N, 130.6Ø utenfor Japan, på vei fra Misumi til Pusan med kull og stål. Båten brakk i to, men ble hengende sammen.  Den 14.oktober klarte man å kappe for,- og akterskipet fra hverandre. Forskipet sank og akterskipet ble slept inn til Tanoura Moji, Japan hvor det ble hugget. MS FERNWOOD (1) Fearnley & Eger

40  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Stord Verft, Leirvik Stord  Sjøsatt: 6.oktober 1956  Ferdigstilt: Januar 1957  Tonn: 5177  Dwt: 6790  Største lengde: mtr  Største bredde: 16.5 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS FERNWOOD (2) Fearnley & Eger

41

42

43  Solgt i januar 1970 til Armadora Consolisatos S.A., Piraeus, Hellas og døpt “PACIFIC PAUL”.  Omdøpt i 1973 til “DAFRA PAUL”. Samme rederi.  Videresolgt i september 1974 til Arta Cia. Nav. S.A. Piraeus, Hellas og døpt “MARIVANA RENA”.  Videresolgt i 1981 til Selefkis Maritime Co. Piraeus, Hellas. Båten beholdt samme navn.  Videresolgt samme år til M. Kontroubas & Federal Shipping & Trading Co. Piraeus, Hellas.  Gikk i opplag 20.aug 83 i Ajman. Ankom Gadani Beach 19.mars 86 for hugging under navnet “BLUE”. MS FERNWOOD (2) Fearnley & Eger

44  Type: Tankbåt (LPG)  Flagg: Norsk  Bygget ved: Ch. Navals de la Ciotat, som “GASMASTER” for I/S Skibs A/S Golden West, Oslo.  Sjøsatt: 25.august 1969  Ferdigstilt: Desember 1969  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 24.4 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT FERNWOOD (3) Fearnley & Eger

45

46  Solgt i august 1973 til P/R Fernwood (Fearnley & Eger), Oslo og døpt “FERNWOOD”.  Videresolgt i febr 1979 til Gas Carriers Ltd. Monrovia  Videresolgt i 1981 til Mundogas Bermuda S.A, eid av Øivind Lorentzen, Oslo. Båten har samme navn.  Videresolgt i Mundogas Pacific Ltd. eid av Øivind Lorentzen, Oslo. Båten har samme navn.  Videresolgt i 1990 til Enron Abross Ship Management Co. Ltd. og døpt “CLYDE RIVER”. MT FERNWOOD (3) Fearnley & Eger

47  Videresolgt i 1996 til Olympo S.A. Southern Shipmanagement Ltd. Valparaiso, Chile og døpt “CRONOS”.  Ankom Guayaquil, Ecuador den 24.mars 2002 og gikk i opplag der.  Ankom Chittagong, Bangladesh den 25.februar 2003 under navnet ”CRONOS I”. Navnebyttet var kun for denne turen.  Kjørt opp på stranden i Chittagong den 4.mars 2003 og hugging startet der. MT FERNWOOD (3) Fearnley & Eger

48  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Connell & Co. Ltd, Glasgow for A/S Marina & A/S Standard (Fearnley & Eger), Oslo.  Sjøsatt: 19.mai 1958  Ferdigstilt: August 1958  Tonn: 9405  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 19.6 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS FERNSTATE Fearnley & Eger

49

50

51  Solgt i 1976 til ROC Maritime Inc., Panama og døpt “CERAM SEA”.  Videresolgt til Kina i 1985 for hugging. MS FERNSTATE Fearnley & Eger

52  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Gøtaverken A/B, Gøteborg for A/S Glittre & A/S Marina (Fearnley & Eger), Oslo.  Sjøsatt: 8.oktober 1960  Ferdigstilt: 3.mars 1961  Tonn: 9690  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 20.8 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS FERNVIEW Fearnley & Eger

53

54

55  Forlenget i 1970 ved Ishikawajima-Harima Heavy Industries til L=165.4 mtr x B=21.o mtr.  Solgt 18.mars 1977 til P/R Tamtex Wilh.Wilhelmsen, Tønsberg og døpt “TEXAS”.  Videresolgt i januar 1982 til Ahemed Abdul Qawi Bamaodah (Saudi Shipping Lines), Jeddah.  Ankom Alang, India 19.mai 1986 for hugging. MS FERNVIEW Fearnley & Eger

56 MT OLYMP E. Lange  Type: Tanker  Flagg: Norsk  Bygget ved: Tangen Verft Kragerø.  Sjøsatt:  Ferdigstilt: Ved Aker Mek Oslo 1962  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 22.0 ”  Antall aksling/Propell: 1

57 MT OLYMP E. Lange

58  MT Olymp ble solgt i 1969 til Brøvigs Rederi i Farsund og skiftet namn til ”GUNDA BRØVIG”  I 1981 ble båten solgt og skiftet namn til ”PRETTY”. Kjøper var Redwarf Bay Shipping Corp., Monrovia  Hugging av båten startet den i Pusan Korea.

59 MS ELISABETH BAKKE Knut Knutsen  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Gøtaverken Göteborg  Sjøsatt:  Ferdigstilt: Mars 1937  Tonn: 5450  Dwt: 8540  Største lengde: mtr.  Største bredde: 17.9 ”  Antall aksling/Propell: 1

60 MS Elisabeth Bakke Knut Knutsen

61  Levert fra A/B Gøtaverken i mars 1937 som M/S Elisabeth Bakke til D/S A/S Jeanette Skinner, Haugesund.  I hele 1940 lå den i Göteborgs havn.  Brøt ut fra Göteborg den på natten sammen med fem andre norske skip (Inkludert MS John Bakke) og kom velberget til britisk havn. I Notraships tjeneste til krigens slutt.  Ny hovedmotor ble installert i 1954, 5 cylindere 2 takt enkeltvirkende B&W Bhk.

62 MS Elisabeth Bakke Knut Knutsen  Tatt ut av linjefart i august 1940 og solgt til Mesa Industri & Shipping og omdøpt til ”ELISABETH”.  Båten gikk i opplag i Sandefjord og solgt til Loretzens Rederi Co i Oslo.  I januar 1973 ble den solgt til rederiet A\S Birga (Birger Gran) Oslo og omdøpt til MS ”BIRGA”.  Båten ble solgt til spanske skipsopphuggere i  Den 3.mars 1974 gikk den fra Sandefjord under slep og ankom Bilbao 11.mars 1974 for opphugging.

63 MS ELIN HOPE (1) Jakob Kjøde  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Fredrikstad Mek. Fredrikstad  Sjøsatt:  Ferdigstilt: Desember 1949  Tonn: 3923  Dwt: 7040  Største lengde: mtr  Største bredde: 17.5  Antall aksling/Propell: 1

64 MS ELIN HOPE (1) Jakob Kjøde

65  MS Elin Hope ble solgt i 1961 og fikk navnet ”PROCYON”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Båten ble videresolgt i 1965 til ukjent rederi og omdøpt til ”KR.ASHOK”.  Den brant båten i Madras i India og ble slept inn til en sandstrand samme sted i 1968 og hugget der.

66 MS ELIN HOPE (2) Jakob Kjøde  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: De Hoop, Lobith Holland  Sjøsatt:  Ferdigstilt: 1961  Tonn: 9139  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 18.8  Antall aksling/Propell: 1

67 MS ELIN HOPE (2) Jakob Kjøde

68 MS ELIN HOPE Jakob Kjøde  MS Elin Hope ble solgt i 1970 til ukjent rederi og nasjonalitet. Båten fikk navnet FUCHUNKIANG.  I 1976 ble båten igjen solgt til ukjent rederi og fikk da navnet XIN MING. Navnene på båten skulle indikere at begge rederiene er kinesisk.  Båten ble hugget Kina 1992.

69 MS Skaugum (1) I.M. Skaugen & Co  Type: Passasjerskip  Flagg: Først tysk, så norsk  Bygget ved: Howaldtswerke A/G, Kiel  Sjøsatt: 17.januar 1940  Ferdigstilt: April 1949  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr.  Største bredde: 20.3 ”  Antall aksling/Propell: 2

70 MS Skaugum (1) I.M. Skaugen & Co

71  Sjøsatt 1940 ved Howaldtswerke, Kiel for HAPAG, Hamburg under tysk flagg og med navnet "OSTMARK”. Videre utrustning strandet p.g.a. 2 verdenskrig.  I 1945 ble båten tatt som krigsbytte til Storbritannia.  D/S A/S Eikland & Salamis A/S (I.M.Skaugen) Oslo kjøper båten i  I april 1949 blir den ferdigstilt og levert fra Kieler Howaldtswerke som emigrantskipet "SKAUGUM”.  Ombygd til bulkcarrier i 1957 tonnasjen økes til Tonn: , Dwt: MS Skaugum (1) I.M. Skaugen & Co

72  Ny motor, M.A.N. BHK 8100 blir montert samme år, altså i  I 1963 blir båten omregistrert til samme rederi D/S A/S Eikland & Salamis A/S (I.M.Skaugen & Co) Oslo, uvisst av hvilken årsak.  Ocean Shipping & Enterprises S.A., Panama kjøper båten i 1964 og døper den "OCEAN BUILDER“.  Solgt til Taiwan for opphugging i  Huggingen startet i Kaohsiung, Taiwan den 25.august samme år. MS Skaugum (1) I.M. Skaugen & Co

73  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kawasaki Verft, Kobe  Sjøsatt: April 1965  Ferdigstilt: November 1965  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 35.9 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT Skaugum (2) I.M. Skaugen & Co

74 MS Skaugum (2) I.M. Skaugen & Co

75  I 1976 selges båten og døpes MT ”IRINIO”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Hugging av skipet starter i Kaohsiung, Taiwan den 8.mai MT Skaugum (2) I.M. Skaugen & Co

76  Type: Bulkbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Jiangnan Yard, Shanghai Kina  Sjøsatt: Juni 1996  Ferdigstilt: Januar 1997  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 31.0 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS Skaugum (3) I.M. Skaugen & Co

77

78  I 1997 selges båten til Sveits og døpes ”LUZERN”.  I 2005 selges den igjen til Marshall Islands og døpes ”GUNDULIC”.  Båten seiler under Kroatisk flagg i dag og siste sporbare anløp var 12.desember i San Francisco. MS Skaugum (3) I.M. Skaugen & Co

79 MS Bolette (1) Fred Olsen & Co  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Fredrikstad Mek Verksted  Sjøsatt: 18.juni 1910  Ferdigstilt: 8.oktober 1910  Tonn: 1431  Dwt: ?  Største lengde: 74.1 mtr.  Største bredde: 11.7 ”  Antall aksling/Propell: 1

80 MS Bolette (1) Fred Olsen & Co

81  Torpedert 60nm øst av Skerry den 22.august  Andre kilder sier torpederingen skjedde vest av Feie. (Er dette samme posisjon?)  Uansett er datoen riktig og båten sank. MS Bolette (1) Fred Olsen & Co

82  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Akers Mek. Oslo  Sjøsatt: 1.mars 1920  Ferdigstilt: 20.april 1920  Tonn: 1167  Dwt: ?  Største lengde: 69 mtr  Største bredde: 11.2 ”  Antall aksel/Propell: 1 MS Bolette (2) Fred Olsen & Co

83

84  Bombet av tyske fly og sank den 16.april 1941 i posisjon 50.25N/5.35V (utenfor Cornwall, England). MS Bolette (2) Fred Olsen & Co

85  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Harland & Wolff, Belfast  Sjøsatt: 28.september 1950  Ferdigstilt: 17.januar 1951  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 23.9 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS Bolette (3) Fred Olsen & Co

86

87  Solgt til Hellas i 1964 og omdøpt til ”MARIANNA”. Rederi ukjent.  Videresolgt fra Hellas i 1975 og omdøpt til ”PETROLA XXXIII”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  I 1976 blir båten omregistrert, ukjent av hvilken årsak og får navnet ”PETROLA 33”.  26.mai 1984 starter hugging i Kaohsiung, Taiwan. MS Bolette (3) Fred Olsen & Co

88  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Mitsui Yard, Tamano Japan  Sjøsatt: Mars 1965  Ferdigstilt: September 1965  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 36.9 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS Bolette (4) Fred Olsen & Co

89

90  I 1975 ble båten solgt til Frankrike og døpt ”BERRY”. Rederi ukjent.  Den blir videresolgt i 1976 og får navnet ”POLYS”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  I 1982 blir den igjen solgt og døpt ”BREEDEN”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Hugging startet 30.mars 1983 i Kaohsiung, Taiwan. MS Bolette (4) Fred Olsen & Co

91  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kockums Malmø som TT ”DAGHILD” for John P. Pedersen & Sønn  Sjøsatt: 9.februar 1974  Ferdigstilt: 3.mars 1974  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 51.9 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS Bolette (5) Fred Olsen & Co

92

93

94  I 1979 selges TT ”DAGHILD” til Fred Olsen & Co og omdøpes til TT ”BOLETTE”.  Båten selges i 1979 og får navnet ”WORLD JOY”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Solgt i 1980 og nytt navn ”ANDRES BONIFACIO”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Hugging startet 18.mars 1996 i Chittagong. TT Bolette (5) Fred Olsen & Co

95  Type: Ferge (PAX/RORO)  Flagg: Finsk  Bygget ved: J.L.Meyer, Papenburg Tyskland som MS ”VIKING 5” for Vikingline.  Sjøsatt: 28.mars 1974  Ferdigstilt: 7.juli 1974  Tonn: 5286  Dwt: 1239  Største lengde: mtr  Største bredde: 17.3 ”  Antall aksling/Propell: 2 MS Bolette (6) Fred Olsen & Co

96

97  Båten selges i 1981 til rederiet Sally UK og omdøpt til ”THE VIKING”.  Selges igjen i 1983 til Vaasanlaivat\Vasabåterna og får navnet ”SALLY EXPRESS”.  Fred Olsen Lines kjøper båten i 1984 og døper den ”Bolette”.  Fred Olsen Line selger båten i 1988 til sitt eget datterselskap Comarit og døper den ”BOUGHAZ”.  Båten går i dag som ferge mellom Algeciras i Spania og Tanger i Nord-Afrika. MS Bolette (6) Fred Olsen & Co

98

99  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Gøtaverken AB. Gøteborg  Sjøsatt: 8.januar 1965  Ferdigstilt: Mars 1965  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 36.9 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT TANK REGINA Sigurd Herlofson & Co. A/S

100

101

102

103

104

105  Solgt til Sameiet MT Jane Stove i 1970 (Lorentzen Rederi Co.), Oslo og omdøpt ”JANE STOVE”.  Videresolgt til Greek Tankershipping Co. Ltd. (Constantin Diamantis, managers) Piraeus, Hellas. Og omdøpt til ”FOTINI”. MT TANK REGINA Sigurd Herlofson & Co. A/S

106  Ble sterkt brannskadet akterut 20/ , da hun lå på verksted i Kynosoura, Piraeus, Hellas. Brannen begynte i en tank, hun ble slept ut til sjøs neste dag. Brannen ble endelig slukket 22/08. Innredningen ble totalt utbrent og maskinrommet fylt med vann under slukkingen. Ble kondemnert, og lå flere år i opplag i Kynosoura, Hellas.  Vraket ble seint på året i 1985 solgt til lokale huggere og hugging begynte i Kynosoura i januar MT TANK REGINA Sigurd Herlofson & Co. A/S

107  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kieler Howaldtswerke A.G., Kiel  Sjøsatt: 29.september 1962  Ferdigstilt: Januar 1963  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 31.2 ”  Antall aksling/Propell: 1 TT JAWACHTA Anders Jahres Rederi Sandefjord

108

109  Solgt til Norrøna Shipping (Pte) Ltd. Singapore (Jan P. Røed) i 1976 og omdøpt ”CHERRY LORD”.  Solgt til opphugging til Lung Fha Steel Co. Ltd og ankom Kaohsiong Taiwan den 13.oktober TT JAWACHTA Anders Jahres Rederi Sandefjord

110  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kockums, Malmø som ”KONGSGÅRD” for A.Gowart Olsens Rederi, Stavanger.  Sjøsatt: 22.januar 1949  Ferdigstilt: April 1949  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 19.3 MT JAMUNDA (1) Anders Jahres Rederi Sandefjord

111

112  Solgt til Anders Jahre 1959 og døpt ”JAMUNDA”  Videresolgt til Hellas i 1967 og omdøpt til ”MARIMUNDA”. Rederi ukjent.  Båten ble tatt i arrest i Singapore 30.april 1971 og kapteinen ble tiltalt for å ha griset til havna der.  Hugging startet i Kaohsiung, Taiwan 24.april MT JAMUNDA (1) Anders Jahres Rederi Sandefjord

113  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Tsu Shipyard, Nippon Kokan KK  Sjøsatt: 14.januar 1971  Ferdigstilt: Mars 1971  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 51.8 ”  Antall aksling/Propell: 1 TT JAMUNDA (2) Anders Jahres Rederi Sandefjord

114

115

116  Solgt i 1982 og døpt ”LANSER LION”. Nasjonalitet og rederi ukjent.  Hugging startet i Ulsan, Sør-Korea 30.august TT JAMUNDA (2) Anders Jahres Rederi Sandefjord

117  Type: Tankbåt  Flagg: Engelsk  Bygget ved: Mitsui, Chiba Japan i 1977 som ”LITIOPA” for Shell Tankers UK.  Sjøsatt: 6.august 1976  Ferdigstilt: April 1977  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 56.1 ” MT JAMUNDA (3) Anders Jahres Rederi Sandefjord

118

119

120

121  Solgt i 1985 Hellenic Shipping, Hellas og døpt “FLAGSHIP L”.  Videresolgt til Jahre Shipping i 1987 og omdøpt til ”JAMUNDA”.  Solgt igjen til Sig. Bergersen i 1988 og omdøpt til “BERGE BRAGD”. MT JAMUNDA (3) Anders Jahres Rederi Sandefjord

122

123

124  Solgt i 2002 til Ocean Tankers i Singapore og døpt “Tai San”.  Ombygget i 2005 til bøyelastingsskip.  Omregistrert i 2007 i samme rederi og døpt FPSO “SAXI BATUQUE”.  Båten er fortsatt i drift. MT JAMUNDA (3) Anders Jahres Rederi Sandefjord

125  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Horten Verft i 1980 for Jan Petter Røed, Singapore som ”VIKING SNIPE”  Sjøsatt: 4.mars 1980  Ferdigstilt: 27.mars 1980  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 32.3 ” MT JAMUNDA (4) Anders Jahres Rederi Sandefjord

126

127  Solgt i 1985 til Jahre Shipping og døpt ”JAMUNDA”.  Videresolgt i 1986 til Novorossiysk Shipping Company og døpt til ”GEROI NOVOROSSIYSKA”. MT JAMUNDA (4) Anders Jahres Rederi Sandefjord

128

129  Solgt i 2003 til Capital Shipmanagement Co. Panama, ombygget og døpt ”AYRTON”.  Hugging startet i Alang, India 21.april MT JAMUNDA (4) Anders Jahres Rederi Sandefjord

130  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kieler Howaldtswerke, Kiel  Sjøsatt: 24.mai 1956  Ferdigstilt: Juli  Tonn: 7105  Dwt: 9390  Største lengde: mtr  Største bredde: 18.0 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS NOPAL PROGRESS Øyvind Lorentzen Rederi Oslo

131

132

133  Solgt i 1974 og omdøpt til ”PUNTA ATALAYA”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Videresolgt i 78 og omdøpt til ”RECONQUISTA”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Videresolgt i 1984 og omdøpt til ”CONQUISTADOR”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Hugging startet 20.mai 1984 i Kaohsiung.

134  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kieler Howaldtswerke, Kiel  Sjøsatt: 11.september 1956  Ferdigstilt: November 1956  Tonn: 7103  Dwt: 9390  Største lengde: mtr  Største bredde: 18.0 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS NOPAL TRADER Øyvind Lorentzen Rederi Oslo

135

136  Solgt i 1974 og fikk navnet ”KROHN TRADER”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Videresolgt i 1978 og døpt ”AGHIOS LEFTERIS”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Videresolgt i 1978 og omdøpt til ”CREST LION”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Videresolgt i 1980 og omdøpt til ”LARA”. Rederi og nasjonalitet ukjent.  Grunnstøtte og sank i Tiranstredet 4.desember 1981, (mellom Akababukta og Rødehavet). MS NOPAL TRADER Øyvind Lorentzen Rederi Oslo

137  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Swan Hunter, England som ”STAHOLM” for A/S Hav & Havtank-Helmer Staubo  Sjøsatt: 3.mai 1954  Ferdigstilt: September 1954  Tonn: 5520  Dwt: 8840  Største lengde: mtr  Største bredde: 18.5 ” MS BLACK SWAN (1) Helmer Staubo A/S Oslo

138

139  Byttet navn til ”BLACK SWAN” i november  Byttet navn til ”Staholm” i november  Solgt til D/S A/S Gudvin - H.Gjerpens & Co. Oslo den 28.februar 1962 og døpt ”Gudvor”.  Solgt til Guan Shipping Pte, Ltd, Singapore i februar 1972 og døpt ”Golden Land”.  Ankom Hong Kong den 12.april 1978 for hugging. MS BLACK SWAN (1) Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

140  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kockums Malmø  Sjøsatt: 8.desember 1960  Ferdigstilt: Mai 1961  Tonn: 5827  Dwt: 8650  Største lengde: mtr  Største bredde: 18.7 ”  Antall aksling/Propell:1 MS BLACK SWAN (2) Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

141

142  Solgt til Hellas i 1976 og døpt ”NISSOS MYCONOS” Rederi ukjent.  Videresolgt i 1985 og omdøpt til ” VALIANT No.1” Rederi og nasjonalitet ukjent.  Hugging startet Huangpu, China 6.mai MS BLACK SWAN (2) Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

143  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Øresundsvarvet som ”HERDIS” for Skips A/S Herstein (Sigurd Herlofson & Co. A/S, Oslo.  Sjøsatt: 7.september 1940 og lå i opplag under krigen  Ferdigstilt: 9.august 1945  Tonn: 4928  Dwt: 9350  Største lengde: mtr  Største bredde: 17.1 ” MS BLACK TERN Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

144

145  Solgt til Delos Maritime S. A. Panama i 1967 og døpt ”BLACK KNIGHT”.  Hugging startet 11.november 1971 i Kaohsiung, Taiwan. MS BLACK TERN Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

146  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Bygget som ”HERMUND” i 1942 for Skips-A/S Oilexpress av Öresundsvarvet i Sverige  Sjøsatt: 1.august 1942  Ferdigstilt: 23.august 1945  Tonn: 4936  Dwt: 9350  Største lengde: mtr  Største bredde: 17.6 ” MS BLACK CONDOR Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

147

148  Båten lå i opplag under hele krigen og ble ferdigstilt i august  Startet seilinger for Black Diamond Line i 1950 mellom østkysten av USA og Europa og ble omdøpt til ”BLACK CONDOR”.  Overtatt i 1952 av P. D. Herlofson & Hvattum (Sigurd Herlofson & Co. A/S, managers), Oslo. MS BLACK CONDOR Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

149  Fikk tilbake sitt gamle navn, ”HERMUND” i  Solgt til Egil Næsheims Rederi A/S, Haugesund i 1965 og omdøpt til ”VARDAL”.  Solgt til Black Diamond Navigation Co. S. A Panama i 1967 og døpt ”MONICA D”.  Ankom til Briton Ferry, UK den 31.januar 1972 for hugging ved T. W. Ward Ltd. MS BLACK CONDOR Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

150  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Bremer Vulkan, Vegesack ved Bremen  Sjøsatt: 9.mai 1952  Ferdigstilt: Juni 1952  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 20.8 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT TANK DUKE Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

151

152  Solgt til Italia i 1965 og døpt ”ELIA”. Rederi ukjent.  Hugging startet i La Spezia den 8.april MT TANK DUKE Sig. Herlofson & Co. A/S Oslo

153  Type: Tankbåt (Chemical)  Flagg: Norsk  Bygget ved: Wartsila Åbo, Finnland  Sjøsatt: 7.april 1975  Ferdigstilt: Juni 1975  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 25.9  Antall aksling/Propell: 1 MT BOW FAGUS (1) Odfjell Shipping Bergen

154

155  Skiftet navn til ”BOW REIDUN” i Samme rederi og nasjonalitet.  Under lufting av tankene natt til søndag den 18.desember 1990, eksploderte båten, brakk i to og sank i løpet av få minutter, i Sørkinahavet 280 nm øst for Hongkong. To mennesker omkom.  Forliset er identisk med “Bow Mariner” som også eksploderte under lufting av tankene, brakk i to og sank i løpet av minutter. Dette skjedde 28.februar 2004, 50nm utenfor kysten av Virgina, USA. Bare 6 av mannskapet på 23 overlevde. MT BOW FAGUS (1) Odfjell Shipping Bergen

156  Type: Tankbåt (Chemical)  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kvaerner Florø  Sjøsatt: November 1995  Ferdigstilt: November 1995  Tonn:  Dwt:  Største lengde:  Største bredde: 32.3  Antall aksling/Propell: 1 MT BOW FAGUS (2) Odfjell Shipping Bergen

157

158

159

160  ALGECIRAS, Spain 10 March :45  ROTTERDAM 26 March :00  PORT SAID 11 April :00  FOS, France 23 May :00  ROTTERDAM 13 June :00  PORT SAID 24 June :00  ROTTERDAM 15 December :00  LAS PALMAS 24 December :00 MT BOW FAGUS (2) Odfjell Shipping Bergen

161  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Kockums, Malmø  Sjøsatt: 29.januar 1954  Ferdigstilt: 20.mai 1954  Tonn: 6355  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 19.6 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS TIBER Wilh.Wilhelmsen Tønsberg

162

163

164

165

166  Solgt i 1976 til Pacific International Lines Ltd. i Singapore og omdøpt til ”KOTA MOLEK”.  Ankom Gadani Beach, Pakistan 3.november Firmaet Pak Mehran Ltd startet huggingen 16.april MS TIBER Wilh.Wilhelmsen Tønsberg

167  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Fredriksstad Mek. Verksted  Sjøsatt: November 1912  Ferdigstilt: Desember 1912  Tonn: 1469  Dwt: 2550  Største lengde: 74.8 mtr  Største bredde: 12.1 ”  Antall aksling/Propell: MS STALHEIM (1) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

168

169  Solgt til i 1917 til Bachke & Co. Tr.heim, men beholdt samme navn.  Solgt tilbake til A/S Standard (J.B.Stang) i 1919 med samme navn.  Solgt i 1936 til D/S A/S Gudvin (H.Gjerpen )Oslo og omdøpt til ”GUDVIN”  Bombet av tyskerne og sank, SV av Kristiansand den 1.april 1942 etter at skipet gikk ut fra Gøteborg under engelsk flagg. MS STALHEIM (1) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

170  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Nylands Mek. Som DS ”CARMELFJELL” for Olsen & Uglestad, Oslo  Sjøsatt: 7.august 1935  Ferdigstilt: Oktober 1935  Tonn: 1334  Dwt: 2650  Største lengde: 77.0 mtr  Største bredde: 12.6 ” MS STALHEIM (2) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

171

172  Disponert av Nortraship under hele 2.verdenskrig.  Solgt i 1950 til A/S Standard (J. B. Stang, Oslo) og fikk navn ”STALHEIM”.  Solgt til A/S Motore & Co. i 1958 (Nils Hugo Sand, Oslo). Omdøpt til “SEAWAKE” i  Solgt i 1960 til F. Meotto, Italia, og fikk navnet ”GIUDECCA”.  Solgt i 1962 til kaptein Salvatore Lofaro, Torre del Greco, Italia, og fikk navnet ”ROSARIO LOFARO”.  Hugget i Italia i 1.st kvartal MS STALHEIM (2) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

173  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Fredrikstad Mek. Verkstad  Sjøsatt: 13.juni 1936  Ferdigstilt: 15.juli 1936  Tonn: 1298  Dwt: ?  Største lengde: ?  Største bredde: 12.9  Antall aksling/Propell: 1 MS STALHEIM (3) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

174

175  Gikk på en mine og sank VSV South Pier, Port Talbot 31.juli  Ytterlige opplysninger, eventuelle omkomne finnes ikke. MS STALHEIM (3) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

176  Type: Stykkgods  Flagg: Norsk  Bygget ved: Van Duijvendijk's, Lekkerverk Holland.  Sjøsatt: 19.august 1959  Ferdigstilt: 12.oktober 1959  Tonn: 1521  Dwt: 2525  Største lengde: 88.1 mtr  Største bredde: 12.6 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS STALHEIM (4) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

177

178  Solgt i 1972 til United Star Shipping Com Panama og døpt "MUDISTAR“.  Solgt i 1972 til Zar Shipping Co.S.A (Panama og døpt "PARDI“.  Solgt i 1983 til Eurochart Shipping & Trading, Panama. Beholdt samme navn.  Solgt i 1986 til Denizcilik ve Ticaret A.S Panama. Beholdt samme navn.  Solgt i 1994 til Sonita Shipping Ltd., Valetta, Malta og omdøpt til ”SONITA” MS STALHEIM (4) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

179  Solgt i 1998 Sonita Shipping Ltd. Kingstown, St.Vincent. Omdøpt til “A.ASLI”.  Solgt i oktober 2000 til Rota Denizcilik ve Ticaret AS Phnom-Pen, Vietnam. Beholdt samme navn.  Solgt i februar 2008 til Metmar Mete Denizcilik Sanayi Ltd.Sti. Phnom-Pen, Vietnam. Beholdt samme navn.  Båten er fortsatt i fart og ankom Famagusta, Kypros den 19.desember :00. MS STALHEIM (4) A/S Standard( J.B.Stang)Oslo

180  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Eriksberg Mek. Verksted, Göteborg.  Sjøsatt: 14.desember 1953  Ferdigstilt: 11.mars 1954  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 21.3 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT HØEGH SHIELD (1) Skibs-AS Arcadia. (Leif Höegh & Co. A/S), Oslo.

181

182  Solgt i 1964 til Hamburg-Südamerikanische Dampfschiffges og døpt „JOHAN CAREL OETKER”.  Solgt i 1967 til Agenor Shipping Co. Ltd., Kypros. Omdøpt til ”CAPTAIN PAPALIOS”.  Solgt i 1969 til Destino Navegacion S.A., Panama. Omdøpt til ”AEGIS LUCK”.  Lagt opp i Valletta, Malta i februar 1969 i skadet stand. Forlot Malta 14.august under slep, for hugging i Valencia, Spania hvor hun ankom 19.september. MT HØEGH SHIELD (1) Skibs-AS Arcadia. (Leif Höegh & Co. A/S), Oslo.

183  Type: Tankbåt (LPG)  Flagg: Norsk  Bygget ved: Moss Verft  Sjøsatt: 27.januar 1969  Ferdigstilt: 30.mai 1969  Tonn: 6817  Dwt: 8784  Største lengde: mtr  Største bredde: 18.6 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT HØEGH SHIELD (2) Skibs-AS Arcadia. (Leif Höegh & Co. A/S), Oslo.

184

185

186

187  Solgt i 1982 til Hellas og døpt ”GAS MARINER”. Rederi ukjent, men drives av Leif Høegh og seiler under norsk flagg.  Videresolgt i 1986 til ukjent rederi i Panama og omdøpt til ”GAZ AEGEAN”  Hugging startet i Pipavat, India 7.mars MT HØEGH SHIELD (2) Skibs-AS Arcadia. (Leif Höegh & Co. A/S), Oslo.

188

189

190  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Aker Mek. Verksted Oslo  Sjøsatt: Juli 1932  Ferdigstilt: Oktober 1932  Tonn: 6546  Dwt: 9815  Største lengde: mtr  Største bredde: 17.1 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT VIVI (1) Halfdan Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

191

192

193  Gikk for det meste i kystfart mellom engelske havner: Liverpool-Hull-Stanford le Hope-Swansea- Avonmouth-Falmouth, fram til sommeren  Under “The Ministry of War Transport” kommando fra 30.april Management var: “Anglo-Iranian Oil Company”.  For det meste i konvoifart i Atlanteren og Fjerne Østen med flybensin.  Kaptein under hele krigen var: Mads Ansgar Danielsen. MT VIVI (1) Halfdan Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

194  ”Vivi” lå i havn i New York da det 5. januar 1945 inntraff en ulykke som kostet ti av mannskapet livet. Et panamaskip kolliderte med et amerikansk bensinlastet tankskip. Det oppsto en eksplosjon og brennende bensin flommet ut over havnebassenget. De fleste av de 50 skipene som lå i havna, klarte å komme ut av faresonen. Men " Vivi ", som lå bare 50 meter fra eksplosjonsstedet, tok fyr. Marinen og brannvesenet kom til, reddet de mange som lå i sjøen, og klarte etter stor innsats å slukke brannen. Vivi ble berget og reparert, og gikk inn i vanlig tankfart. Hugging startet i Milford Haven 7.mai 1955 MT VIVI (1) Halfdan Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

195  Type: Tankbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Aker Mek. Verksted Oslo  Sjøsatt: 2.mars 1957  Ferdigstilt: Mai 1957  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 19.8 ”  Antall aksling/Propell: 1 MT VIVI (2) Halfdan Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

196

197  Solgt til Kina i 1970 og fikk navnet ”TA CHING 36”. Rederi ukjent.  Videresolgt til annet ukjent kinesisk rederi i 1979 og omdøpt til ”DA QING 36”.  Annen historikk, salg, hugging, etc. finnes ikke. MT VIVI (2) Halfdan Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

198  Type: Bulkbåt  Flagg: Norsk  Bygget ved: Uddevallavarvet for Odd Godager & Co som ”NORSE CAPTAIN”  Sjøsatt: 3.september 1970  Ferdigstilt: November 1970  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 21.4 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS VIVI (3) Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

199

200  Solgt til Torud Shipping Corp. Hellas i 1979 og døpt ”PATRICIA”.  Videresolgt til Ditlev-Simonsen i 1987, reparert og ombygd, døpt ”VIVI”.  Videresolgt i 1988 til Norden Shipping Singapore, eid av Ditlev-Simonsen og døpt ”A.ELIZABETH”.  Videresolgt i 1993 til Singleton Trading Inc. Liberia og døpt ”AVON”.  Grunnstøtte i 2002 (sted ukjent) og ble hugget. MS VIVI (3) Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

201  Type: Tankbåt  Flagg: Engelsk  Bygget ved: Horten Verft som ”POST CHARGER” for P&O Lines Ltd. & Ocean Transport & Trading Ltd.  Sjøsatt: 20.juni 1973  Ferdigstilt: 5.oktober 1973  Tonn:  Dwt:  Største lengde: mtr  Største bredde: 25.1 ”  Antall aksling/Propell: 1 MS VIVI (4) Ditlev-Simonsen & Co. Oslo

202

203

204  Byttet navn til ”ANCO CHARGER” i Samme rederi.  Byttet navn til ”GLOBE CHARGER” i Samme rederi.  Solgt til Liberia i 1988 og døpt ”CHARGER”.  Videresolgt i 1992 og døpt ”Kimberly”. Rederi og nasjon ukjent.  Videresolgt i 1996 til Ditlev-Simonsen & Co. Oslo og døpt ”VIVI”.  Hugging startet i april 2004 i Fangcheng, Kina. MS VIVI (4) Ditlev-Simonsen & Co. Oslo


Laste ned ppt " Type: Tanker  Flagg: Norsk  Bygget ved: Haugesund Mek. Verk. O.A.Andersens Eftf. Oslo Parceltanker  Sjøsatt: 16.01.1961  Ferdigstilt: April 1961."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google