Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Oppstart av nye brukeretater/ etatsspesifikke vilkår

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Oppstart av nye brukeretater/ etatsspesifikke vilkår"— Utskrift av presentasjonen:

1 Oppstart av nye brukeretater/ etatsspesifikke vilkår
Styringsråd

2 Dokumenter i sammenheng
Videreutvikles

3 Samarbeidsavtale og “gamle” bilag 2
Tidligere: Bilag 2 (etatsspesifikke tjenester) av samarbeidsavtalen hadde mangler: Skjemautvikling var hovedfokus Den manglet beskrivelse av en ny etats integrering i Altinn

4 Samarbeidsavtale og “gamle” bilag 2
Behov: Definere arbeidsprosess for ny etats integrering til Altinn: Arbeidsoppgaver, arbeidsfordeling, fremdrift, kostnadsestimater og finansiering Oppstart Drifts-forvaltning

5 Oppstart av ny etat defineres som et prosjekt, dvs.:
Oppstart for etat Forslag er: Oppstart av ny etat defineres som et prosjekt, dvs.: Først et avtaleforslag som definerer oppstartsprosjekt, til et sett med tjenester er satt i produksjon Ved avslutning av prosjekt, inngås det en serviceavtale (som definerer tjenestenivå) dvs. at etaten overføres fra prosjekt til forvaltning

6 Overordnet prosess fra ASF sin side
Markedsføring og informasjon til nye etater Prosjekt: ”Oppstart i Altinn” Introduksjon til servicedialog Prosesseier Kommunikasjons-ansvarlig Prosesseier ”Nye etater” Servicemanager ASF Utførende ressurser Ledelse Kommunikasjon Løsningsarkitekt Forretningsutvikling Prosjektleder Utvikling Skjema(og dialog)rådgiver/ kvalitetssikring Skjemautviklingsteam Servicemanager Markedsføringsprosess eies av Kommunikasjonsansvarlig i ASF ”Oppstart i Altinn” defineres som prosjekt med prosjektleder. (En prosjektleder kan ha flere prosjekter) En person i ASF er prosesseier for ”Introduksjon for nye etater” Servicemanager er ansvarlig for ”Introduksjon til servicedialog”.

7 Tjenester som tilbys og defineres i avtale og prosjekt
Generelle oppgaver (ikke tjenestetilknyttede) Utvalgte oppgaver/tjenester Altinn – innrapportering Altut Dialog Autentisering Varsel om tilgjengelig tjeneste Tjenestevalg Notartjeneste/arkiv WEB – service Fremdriftsplan Anbefaling om prosjektorganisasjon i etaten 5) Kostnader og finansiering

8 Sees i sammenheng med ny struktur for avtaleverk
Fra samarbeidsmøtet Dokumentet bør benyttes ved etatsintegrasjon og benyttes fra nå av ved integrering av nye etater Sees i sammenheng med ny struktur for avtaleverk Det tas utgangspunkt i SKDs samarbeidsavtale og det utarbeides forslag ut fra dette arbeidet

9 Tjenester som tilbys og defineres i avtale og prosjekt
Generelle oppgaver (ikke tjenestetilknyttede) Utvalgte oppgaver/tjenester Altinn – innrapportering – skjema Altut – eks. kvittering og saksbehandlingvedtak Dialog – eks. selvangivelse, skattekort, klage Autentisering – eks. sikker innlogging, tjenestevalg gjennom Altinn Varsel om tilgjengelig tjeneste – eks. beskjed om Altut (e-post og SMS) Tjenestevalg – god oversikt, velge riktig for eksempel lenke Notartjeneste/arkiv - WEB – service – kan være tjenester online – kontakt mellom Altinn brukersteder Fremdriftsplan Anbefaling om prosjektorganisasjon i etaten 5) Kostnader og finansiering


Laste ned ppt "Oppstart av nye brukeretater/ etatsspesifikke vilkår"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google