Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Arbeidsmiljøkonferansen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Arbeidsmiljøkonferansen"— Utskrift av presentasjonen:

1 Arbeidsmiljøkonferansen
NTNU i Ålesund 16 kommunar + Hareid! Arbeidsmiljøkonferansen Ålesund 4.april 2017

2 Gjennom samskaping mellom ulike samfunnsaktørar,
BEHOVSBASERT SAMSKAPING AKADEMIA OFFENTLEG BRUKAR NÆRINGSLIV SAMFUNN Gått saman i partnarskap for å betre for å spele på kvarandre og saman kan bidra til at opparbeide kunnskap om velferdsteknologi og tenesteinnovasjon. Dette med å bygge –og dele kunnskap om velferdsteknologi er målsetjinga for arbeidet i ALV. Men det som er minst like viktig er at vi ønskjer å bidra til at dette skjer gjennom samskaping mellom det offentlege, brukarar, akademia, næringsliv og samfunnet forøvrig – og at dette arbeidet tek utgangspunkt i reelle behov! Men kva e no dinne velferdsteknologien det er så mykje snakk om? Gjennom samskaping mellom ulike samfunnsaktørar, bidrar ALV til å bygge og spreie kunnskap om velferdsteknologi og tenesteinnovasjon.

3 VELFERDSTEKNOLOGI TEKNOLOGISK ASSISTANSE Som bidrar til: økt trygghet
sikkerhet sosial deltakelse mobilitet fysisk og kulturell aktivitet styrker den enkeltes evne til å klare seg selv i hverdagen (Innovasjon i omsorg. NOU 2011:11). Mange ulike definisjonar. Vektlegging av å styrke den enkelte ved at teknologisk assistanse bidrar til tryggleik, mestring og sjølvstende. Om vi ser på GAP-modellen, så er altså teknologi eit verkemiddel for å minske avstanden mellom forutsetningar og krav og dermed aukar den enkelte sine forutsetningar for økt kvardagsmestring, både som privatpersonar, pårørande og som tilsette. For her er også ein pårørande dimensjon og ein tenestedimmenesjon! Helsedirektoratet sin siste gevinstrealiseringsrapport med anbefalingar, vektlegg dei gevinstrealisering innan økt kvalitet, spart tid og unngåtte kostnadar. Samfunnet sine krav endrar seg på mange måtar. Som helsearbeidarar skal vi også i framtida bidra til livskvalitet gjennom velferdstenestar, men til ein økande andel av befolkninga. Samtidig skjer digitaliseringa i samfunnet i ei rasande fart – og vi må henge med her, for å utnytte ressursane vi har disponible best mulig, men ikkje minst for å imøtekome dei ressursane innbyggerane har og gi dei rom for å kunne utnytte desse også når ein får behov for tenestar. Skrekken er om for eksempel eit barn med funksjonshemming heime hjå foreldra har hatt tilgang til og benytta nettbrett eller andre tekniske hjelpemiddel, og så flyttar over i kommunal bustad der personalet ikkje har kompetanse til eller interesse av å bistå slik at dette barnet fortsatt kan nytte sine hjelpemiddel! Dersom vi som organisasjon og ansatte ikkje er klar, ja då kan vi i ytterste konsekvens bidra til å minske kvardagsmestring – dårlegare livskvalitet! Og kva med deg?! Vi er jo vant med å ordne det meste sjølv – når vi vil! Vi forventar jo at det er enkelt å sende beskjed til heimetenesta dersom vi reiser vekk ei helg – og at den beskjeda automatisk blir formidla til personalet så vi slepp å få tlf med spørsmål om kvifor vi ikkje er heime? Og om eg får ein demens sjukdom og risikerer å ikkje finne vegen heim, så har eg jo ikkje lyst til å bli «låst inne» – dersom eg kan velge å ha med meg ein GPS så dokke kan finne meg? Og som ansatt – ønskjer eg jo det beste for mine brukarar og pasientar. Og eg ønskjer å vere trygg på at vi nyttar ressursane på ein best muleg måte for å gi gode tenestar – og bidra til livskvalitet! Ivar Lie PÅRØRENDEDIMENSJON Teknologisk støtte til pårørende. TJENESTEDIMENSJON Bidra til å forbedre tilgjengelighet, ressursutnyttelse og kvalitet på tjenestetilbudet.

4 MULIGHETSROMMET! TRYGGHETSSKAPENDE TEKNOLOGIER MESTRINGSTEKNOLOGIER
UTREDNINGS- OG BEHANDLINGSTEKNOLOGIER VELVÆRETEKNOLOGIER Spekteret er stort. Kort om få eksempel. Ofte delt inn etter behov og funksjon. Trygghetsskapende teknologier som skal muliggjøre at mennesker kan føle trygghet og gis mulighet til å bo lengre hjemme. I dette inngår løsninger som gir mulighet for sosial deltakelse og motvirke ensomhet. Mestringsteknologier som skal muliggjøre at mennesker bedre kan mestre egen helse. I dette inngår teknologiske løsninger til personer med kronisk sykdom/lidelser og personer med behov for rehabilitering/opptrening og vedlikehold av mobilitet. Utrednings- og behandlingsteknologier som muliggjør avansert medisinsk utredning og behandling i hjemmet. Velværeteknologier som bidrar til at mennesker blir mer bevisst på egen helse og avhjelper hverdagslige gjøremål uten at nedsatt helsetilstand er årsaken til bruken av teknologi. Teknologien kan bidra til folkehelsefremmende arbeid.

5 Velferdsteknologi er eit tiltak - og ein drivar for tenesteinnovasjon!
Den beste omsorgen handler ikke bare om å hjelpe. Den handler også om å gjøre folk i stand til å klare seg selv. KS: Morgendagens omsorg Velferdsteknologi er eit tiltak - og ein drivar for tenesteinnovasjon!

6 For å lykkast med velferdsteknologi må vi altså endre tankesett!
Vi må gå frå å ha fokus på kva tenester vi skal levere til å sette mennesket i sentrum – og ta utgangsunkt i behovet. Høyrt det før? Ja! Og det er så gøy å følgje kommunane no, og sjå at ein i fleire og fleire prosessar går tilbake til behovet – både i enkeltsaker og i endring av tenestane! Det handlar om å få innsikt i behovet – og gå saman om å finne løysingar!

7 START MED BEHOVET! Mange ulike behovseigarar! Tenestemottakar
Pårørande Tenesteutøvar Driftspersonale Organisasjon Leiinga Bygg Kultur! Og når eg snakkar om behovet – så er det viktig å få fram at vi er mange behovseigarar! Og jo betre vi kjenner kvarandre sine behov, jo enklare er det å treffe med løysinga. Samtidig kan det ved test av løysinga dukke opp nye behov – eller behovet endrar seg. Vi må jobbe i prosess! Eg har fått vore med når 12 kommunar har gjennomført ein innovativ offentleg anskaffelse av pasientvarslingsanlegg. Og noko av det mest givande var å sjå kor mykje den tverrfaglege gruppa lærte av kvarandre undervegs!

8 NETTVERK! NTNU i Ålesund 17 kommunar USHT ALV-Brukargruppe
Leverandørutviklingsprogrammet ROR-IKT eKommune Sunnmøre SS-IKT ROR-Innkjøp Sunnmøre innkjøpssamarbeid Vestlandsforsking NAV hjelpemiddelsentral Møreforsking Senter for omsorgsforsking KomUT ÅKP Leverandørar Regionråd Fylkesmannen Fylkeskommunen KS Helsedirektoratet E-helse direktoratet Dette med velferdsteknologi og tenesteinnovasjon kan vere overveldande… Men, vi er ikkje aleine! Er dykk klar over kor mykje dyktige folk vi har her i fylket!! – og så klart ein del i resten av landet også  Effekta av summen: UHST læringsnettverk, Innovativ anskaffelse, møtepunkt/nettverk/erfaringsdeling – verdien av å ikkje stå åleine, men kunne pushe og støtte kvarandre!

9 Innføring av teknologi, hvordan påvirker dette arbeidshverdagen
Ålesund kommune Cecilie Campbell, prosjektleder Arbeidsmiljøkonferansen 2017

10 JEG KAN! LIVSKVALITET; frihet, trygghet og mestring.
«Jeg Kan» et velferdsteknologi og innovasjonsprosjekt, Ålesund kommune

11

12 Løsning etter behov Behovsdrevet innovasjon Tjenesteinnovasjon
Eks; Skype, Memoplanner

13 Gevinst!

14 GEVINSTFORDELING 

15 Gevinstrealisering Bruker -kvalitet Samfunn -bærekraft Organisasjon
Tjenesteutøver -effektivitet -kvalitet Organisasjon -ressursbesparelse -kvantitet -omdømme

16 Kultur spiser strategi til frokost (Peter Drucker)
, Oslo

17

18 Velferdsteknologi og hierarki
Ny kunnskap kan snu bordet: rokke ved tryggheten til ansatte. gi ansatte nye muligheter God dialog

19 Hvem er god på hva?

20 Innovasjon er en øvelse i raushet (Brit Krøvel, USHT)

21 Takk for tålmodigheten!
Kontakt oss gjerne  ALV-Møre og Romsdal Tone Kirkhorn Cecilie Campbell


Laste ned ppt "Arbeidsmiljøkonferansen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google