Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Informasjon til FAU 25.01.2017.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Informasjon til FAU 25.01.2017."— Utskrift av presentasjonen:

1 Informasjon til FAU

2 «Sammen for kvalitet-læring»
Kvalitetsoppfølgingen 2017: Mandag , kl på personalrommet Tema: «Skolens læringspraksis» med utgangspunkt i ett av fire punkt i standarden «Læringskompetanse for fremtiden».

3 Læringskompetanse for fremtiden:. \. \
Læringskompetanse for fremtiden: ..\..\..\Kvalitetsoppfølging\2017\Standard for læringskompetanse doc

4 Skolens valg: Eleven Er aktiv i egen læring og reflekterer om læringen sammen med andre Kjenner aktuelle mål og deltar i utformingen av egne læringsmål Bruker sin kreativitet og søker utfordringer i læringen Vurderer sammenhengen mellom egne læringsstrategier og resultater

5 Skolens ståsted: Skolen (assistenter og ped.personell) Elevene Foresatte Metode: Vurderingskryss Hva som er bra og hvorfor? Hva som kan bli bedre og hvordan?

6 Dagsplan for møtet: Del 1: 12. 30-12
Dagsplan for møtet: Del 1: : Velkommen ved rektor og fagavdelingen redegjør for møtet + presentasjon av deltakere i møtet : Elevrådet presenterer sitt vurderingskryss : FAU presenterer sitt vurderingskryss : Skolen presenterer sitt vurderingskryss : Diskusjon og oppsummering

7 Del 2 ( ): Skolens ståsted drøftes opp mot standard Før møtet setter skolen sin analyse i sammenheng med Handlingsplanen + noterer innspill underveis i møtet inn i Handlingsplanen.

8 Forarbeid: Skolens vurderingskryss: Arbeid i utviklingstiden uke 5 og 6 Elevenes vurderingskryss: Undersøkelse i 5a, 6a + halve 6c og 7a + ny runde i elevrådet Foresattes vurderingskryss: FAU-møtet denne uken ++ Kvalitetsutviklingsgruppen vil sammen med ledelsen sammenfatte innspill fra skolen og legge frem i møtet.

9 Vurderingskryss Hva fungerer bra? Hvorfor? Hva kan gjøres bedre?
Hvordan?

10 Bidragsytere: FAU Foreldrekontakter?

11 Elevundersøkelsen 2016 Respondenter: elever på 7.trinn Hovedfunn:
Trivsel: Trives svært godt eller trives godt Har flere medelever å være sammen i frim. Gleder seg til å gå på skolen b) Læringsarbeidet: Elevene opplever at foreldre viser interesse for skolearbeidet og forventer at eleven gjør sitt beste på skolen c) Læreren: Elevene opplever at lærerne viser respekt og bryr deg om de,

12 d) Utfordringer: Opplever at de får faglige utfordringer i flere og mange fag. e) Vurdering for læring: Opplever at de får veiledning om veien videre i flere og mange fag. f) Målretting: Opplever at målet er klart i flere fag og mange fag g) Mobbing: Stor andel svarer at de ikke opplever å bli mobbet.

13 Hva elevene svarer mer spredt på og forbedringspotensiale:
Involvering av elever i målretting og læringsaktiviteter Kjennskap og oppfølging av skolens regler Vurdering av eget læringsarbeid (egenvurdering, kameratvurdering) Mer arbeidsro i læringsøktene 5 elever svarer at de en sjelden gang blir mobbet Å prioritere skolearbeidet

14 Foreldreundersøkelsen 2016:
Antall respondenter: 67 Hovedfunn: Trivsel De fleste opplever at barnet trives på skolen og har noen å være sammen med. b) Foresatte De fleste har forventninger til at barna gjør sitt beste på skolen og oppmuntrer til det.

15 c) Læreren: De fleste opplever at lærer viser respekt, bryr seg om barnet dens og veileder. d) SFO: Opplever at barnet trives

16 Hva foreldrene svarer mer spredt på og forbedringspotensiale?
SFO: aktivitetstilbudet Skolehelsetjenesten Tilpasset opplæring Mobbing: Oppfølging og håndtering Inntrykk knyttet til læringsmiljø, faglige utfordringer mm Hvilken informasjon brukes når en danner seg inntrykk? Utviklingssamtaler, foreldremøter, samtale med lærer? Samtale med eget barn? Samtale med andre foresatte?

17 Utvelgelse av TL "På trinn holdes det nominasjonsvalg av trivselsledere to ganger i året. Elevene stemmer anonymt på de i klassen som de mener er vennlige og respektfulle mot andre, og som aldri mobber. De kan stemme på flere, også seg selv. Resultatet fra valget skal aldri presenteres for elevene, det er kun til bruk for læreren. Læreren følger hovedsakelig resultatene fra valget, men har i visse tilfeller rett til å overstyre elevenes nominasjon. Hvis klassen nominerer elever som læreren mener er involvert i mobbing eller utfrysning, skal læreren utsette elevens kandidatur til neste valgperiode. Dette gjelder for eksempel «negativt populære» elever som har nok venner i klassen til å bli valgt, men som holder enkeltelever utenfor leken." d


Laste ned ppt "Informasjon til FAU 25.01.2017."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google