Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
HiSF og pedagogisk entreprenørskap
Frode og Eirik Høgskulen i Sogn og Fjordane
2
Research in Pedagogical Entrepreneurship (RiPE)
3
Elevens læring og læreplanmål-oppnåelse
4
Gjennom pedagogisk entreprenørskap
Utviklingsarbeid Videreutdanning Elevens læring og læreplanmål-oppnåelse Forskning Lærerutdanning
5
Vår situasjon nå Elevens læring og læreplanmål-oppnåelse SiU
Lærer-utdanning RiPE Elevens læring og læreplanmål-oppnåelse KS Utdanning Regionen Sogn Ungt Entreprenør-skap
6
X V ? V V V Vår situasjon nå Elevens læring og læreplanmål-oppnåelse
SiU V ? Lærer-utdanning RiPE Elevens læring og læreplanmål-oppnåelse V KS Utdanning Regionen Sogn V Ungt Entreprenør-skap V
7
Våre ambisjoner og tanker om muligheter…
Erasmus+ midler SiU Nasjonal lærer-utdanning? Nordisk forsknings-samarbeid Elevens læring og læreplanmål-oppnåelse KS Utdanning Nasjonale midler Nasjonal region? Ungt Entreprenør-skap nasjonalt – Lektor II-program?
8
Mulige fellestrekk vi ser
Interesse for pedagogisk entreprenørskap i skolens fag Interesse for pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning Samarbeid mellom skole og lokalsamfunn/næringsliv Kvalitativt orientert Aksjonsforskning? (samspill mellom praksis og forskning) Utvikle Prøve ut Forskning knyttet til disse
9
Aktuelle problemstillinger i en forskningsdel kan være:
Hvordan kan elevene utvikle den kompetansen et samfunn med stadig hyppigere endringer krever? Hvordan kan innovasjon og entreprenørskap inngå i samfunnsmandatet og konkretiseres i læreplanene? Hvilken mulighet har lærere i skolen til å drive pedagogisk entreprenørskap og hvordan kan entreprenøriell didaktikk utvikles? Hvordan kan ledelse støtte innovasjon og entreprenørskap i undervisningen slik at pedagogisk entreprenørskap inngår i kunnskapsbasen til lærernes profesjonelle fellesskap? Hvordan kan arbeidet med pedagogisk entreprenørskap og innovasjon styrke samarbeidet mellom lærerutdanning, skoler og kommuner?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.