Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Gruppe- og bedriftssalg

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Gruppe- og bedriftssalg"— Utskrift av presentasjonen:

1 Gruppe- og bedriftssalg
Presentasjon av Elisabeth Rønning, Tor Sandvik og Carolyn Sims

2 Agenda Rationale for oppstart av ny avdeling Mål og visjoner
Erfaringer så langt Muligheter for arrangører Fordeler for publikum Tor overtar- praktisk håndtering Carolyn guider oss gjennom UK versjonen av Gruppe- og bedriftssalg

3 Selg flere billetter bedre
En ny avdeling satser på å selge flere billetter i en transaksjon Vi tilbyr fleksibilitet og utvidet frister til bedrifter og organisasjoner der det trengs Utfyller Billettservice rolle som komplett leverandør Utvider markedsmulighetene Nye plattformer og muligheter for både Billettservice og arrangører til å kommunisere med publikum.

4 Mål og visjoner Opprettholde og øke servicegrad både på telefon og e-post Utvide tilbudet som gir grupperabatter eller andre fordeler til publikum som benytter seg av tilbudet Mersalg. Øke antall solgte billetter – ikke å flytte de fra ’vanlig’ distribusjon

5 Erfaringer så langt Godt mottat fra publikum
Særlig populært i planleggingen av julebord, firmatilsetninger etc Økende interesse Billettservice ønsker å vise mer bredde å få med flere arrangører på dette tilbudet Et tilbud som krever lite av dere som arrangører å være med på.

6 Muligheter for arrangører
En ny kundegruppe Utvidet markedsmuligheter Være med å bygge opp et nytt produkt Et nytt tilbud som kan kommuniseres til eksisterende og nye kunder Bygge lojalitetsprogrammer i samarbeid med Billettservice Kreativ bruk av lokale eller nærliggende resturanter/ bar. Mersalg

7 Gruppe- og bedriftssalgsbrosjyren er nå gitt ut i tre opplag.
Den distribueres fysisk hos aktørene som har tilbud i brosjyren, samt til de største bedriftene, og elektronisk til våre nyhetsbrev mottakere

8 Noen eksempler

9

10 Fordeler for publikum & arrangører
1. De beste plassene Samlet bestilling Høyere servicegrad Ingen begrensninger i antall billetter Lengre reservasjonsfrister De beste prisene Mulighet for egen tekst på billettene Mulighet for omvisning eller andre aktiviteter på spillestedet

11 Tor Sandvik En praktisk analyse

12 Daglig drift kulturlivets muligheter, hva skjer.
være tilrettelegger for kunde.

13 Forhåndsreservasjon ved store event som Ski VM 2011, omvisning på Slottet etc. kan reiseoperatører legge inn forhåndsbestilling/reservasjon før billettene legges ut for salg.(i samsvar med arrangør) når produksjoner blir lagt ut for salg. Opplys kunder via mail når salget starter, ordinær salgsstart.(eks. MPG)

14 Erfaring så langt. gode tilbakemeldinger fra kundene.
betekningstid før giro utsendelse. faktura på mail. forskjell på det private kontra det offentlige, giro innbetalinger. kundedatabase/innbydelse til forhåndskjøp/tilbud fra arrangører

15 Nøkkeltall Avtal hvilke tall vi vil ut med med Tor og Kjell Arne

16

17 Ting og være obs! på ha full kontroll/oversikt på hentefrister og forfallsdatoer. ”fakturaboken” arrangementenes populæritet, hvor langt kan man strekke seg. notatfeltet. noter kort hva som blir avtalt.

18 Dette må vi alle huske på -
Etthvert ledig sete, er en bedervet vare.


Laste ned ppt "Gruppe- og bedriftssalg"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google