Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»"— Utskrift av presentasjonen:

1 Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
En vårkampanje som er tenkt å øke bevisstheten om vår nye nettbutikk for motorsykkeldekk.

2 Tidspunkt fra 15. april til 15. mai 2017
Dette blir en kampanje der vi oppfordrer folk gjennom facebook og twitter til å sende inn sitt beste «breisladd-bilde» på motorsykkel. 4 ukesvinnere skal kåres, og premiene til hver blir et eksklusivt sett med dekk, selvfølgelig. Kåring av vinner hver fredag, basert på hvor mange likes bildene har. Ukesbildet med flest likes vinner. Kostnad blir 4 dekksett a 1000,- = 4000 i ren premiekostnad. 8000 er satt av til trøstepremier ved negativt utfall av konkurransen Somekrisen as krever i sitt anbud ved negativt utfall. I tillegg kommer arbeidstimer til ansatte. En par uker i forkant bør man bygge opp speningen på sosiale medier ved å hinte til en fremtidig konkurranse som starter ved en gitt dato. Poenget er å engasjere mange brukere, og da må ordet spres. Dekkene er lagervare

3 Bilder postes på facebookveggen vår
Brukerne kårer vinneren! 4 orginale og spennende bilder velges ut. Ala noe slik som dette:

4 Annonsering og forarbeid
Annonser via nettbutikken, facebook og twitter. Twitter linker til annonsesiden på facebook. Forslag til annonsetekst: Lyst til å vinne et sett med testvinnende dekk til verdi mange tusen kroner? Post et bilde av deg selv på banen/lukket område der du utfører en liten skrens med motorsykkelen din. Dere brukere kårer vinneren hver uke. Flest likes vinner! Fokus på lovlydigheten ved dette. Vi tar avstand fra herjebilder i trafikkerte områder. Få klarhet i annonseringsregler slik at man ikke bryter loven.

5 Underveis i kampanjen En ansatt må være på vakt og følge opp aktivitet i facebookveggen. Gjerne hause opp positive utsagn og diskusjoner, men også se an negativ utvikling. Denne ansatt får ekstratillegg for å følge med sosiale medier også utenfor arbeidstid. ETIKK: Vi havner i en gråsone med denne kampanjen. Enkelte brukere kan finne på å utføre lovstridig oppførsel i trafikk, og ikke på lukket område slik konkurransen er tiltenkt.

6 Etterarbeid EVALUERING. Salg i perioden, sidevisninger, antall følgere osv osv osv. Gratulere vinnere, og skrive litt om «eventyret», og samtidig hinte til nye lignende konkurranser senere. Ved postiv konkurranseomtale på facebookveggen, lar vi alt være og bruker dette som litt pr. ved senere anledninger Ved negativ omtale engasjerer vi «somekrisen AS» som hjelper oss ved videre håndtering. Hvis noen skader seg i forbindelse med bidletaking og legger ut om dette, har vi diverse premier som vi sender ut, samtidig som vi forteller om dette på sosiale medier.

7 Ansvarsforhold Daglig leder har godkjenningsansvar for kampanjeutleggelsen. Ansatt nr med informasjonsbehandlingsbakgrunn blir kampanjeleder, og har oppfølgingsansvar. Lønnsavtale ligger klar for kampanjeperioden.


Laste ned ppt "Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google