Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Margrethe Helgebostad

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Margrethe Helgebostad"— Utskrift av presentasjonen:

1 Margrethe Helgebostad
Reiselivsåret 2016 Margrethe Helgebostad

2 Det norske reiselivsåret 2016
Sammenhengende vekst fra utlandet siden mai 2014. I motsetning til 2015 hvor ferietrafikken var eneste driver, tok yrkestrafikken seg noe opp i 2016. Likevel er det ferie- og fritidstrafikken som vokser mest i Majoriteten av alle kommersielle gjestedøgn er i forbindelse med en ferie. Det var en økning fra alle markedene Innovasjon Norge har en reiselivssatsing, bortsett fra Russland. Norges andel av internasjonal turisme øker. Foto: Alex Conu/Visitnorway.com

3 Endring i kommersielle gjestedøgn 2013- 2016
Andel utenlandske 26 % Andel utenlandske 28 % Andel utenlandske 29 % Andel utenlandske 29 % Kilde: SSB

4 Endring i kommersielle gjestedøgn 2015- 2016
Kilde: SSB

5 Kommersielle gjestedøgn per landsdel 2016, og endring fra 2015
Kilde: SSB

6 Internasjonale turistankomster Internasjonale ankomster ved norske hotell vokser mer enn gjennomsnittlig vekst i verden for andre år på rad Kilde: Word Tourism Organization (UNWTO) og SSB

7 Endringer i antall turistankomster i Europa og Norge

8 Interessen for å reise til Norge har økt betraktelig siden 2012
Bare fra har interessen fra utlandet økt med ni prosent Interessen for å reise til Norge har økt betraktelig siden 2012 SPørsmål: How likely is it that you will go on holiday to Norway in the next 12 months? De som har svart 8, 9 eller 10 PÅ EN TIPUNKTSKALA 16 % Med den økte interessen for å besøke Norge, gir jeg ordet over til Bente 44 % I «utland» ligger personer i målgruppen fra Danmark, Sverige, Nederland, Tyskland, Storbritannia, Frankrike og Russland Kilde: Trackerdata, Innovasjon Norge

9 Innovasjon Norge sitter på mye informasjon, så det er bare å kontakte:


Laste ned ppt "Margrethe Helgebostad"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google