Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Allsidige Nord AS fra ide til bedrift."— Utskrift av presentasjonen:

1 Allsidige Nord AS fra ide til bedrift

2 Litt om oss: Stiftet 2007 4 personer
Omsatte for over 12.millioner i 2016 Forventer stor vekst fremover Importerer varer , det meste emballasje, fra Østen og Europa, har noen lokale leverandører. Vant pris som årets damebedrift i 2010, nominert til «Årets gründerkvinne» i 2011. Selger B2B

3 «Vi skal få samfunnet til å gjenbruke for å spare miljøet»
Visjon

4 Sydney 2005

5

6 Finne bra fabrikker og riktig produkt.
Kinabesøk IEH Materialvalg

7 Andre land Irland reduserte poseforbruket med 94%
Australia, England, USA, Danmark, Tyskland, Skottland, Canada, Frankrike, Sør Afrika. Norge på posetoppen Andre land

8 God forretningsplan

9 Hvorfor? Gjenbruk er bedre enn forbruk
Det eneste som er miljøvennlig er det du ikke bruker Godt omdømme Inntjening Markedsføringsverdi Hvorfor?

10 Plastposer er det et stort problem?
Symbolet på bruk og kast Ender i havet og nature .

11 Ny forskning viser at 1/3 av fisk undersøkt i den britiske kanalen har magen full av plast.

12 Plasthavet I 2020 er det anslått at den totale mengden søppel i havet overstiger 230 millioner tonn. 90% av dette antas å være plast.Bare her i norske farvann er mengden søppel som dumpes i sjøen beregnet til hele tonn årlig. Av dette synker omtrent 70 % til bunns, 15% flyter og akkumuleres opp i Det store søppelhavet og kun 15% skylles opp på land (Kilde: UNEP). Denne mengden søppel påvirker ikke bare strender og kyst her hjemme, men påvirker hele de marine økosystemene negativt. Verdenshavene og alt som lever i dem er noe av det mer spektakulære som finnes på kloden!

13 Hvordan konkurrere med plastposen?

14 Plastposer har en markedsføringsverdi på 100 millioner og levetid på 20 minutter. Et handlenett brukes flere ganger og logo løftes høyere opp. Markedsføringsverdi

15 2007 Handlenett bare for gamle damer?
Skape et marked. 1 En stor kjede over hele Norge 2 Lobby mot politikere 3 2008 Solheim ville forby poser 4 Coop bestilte 1 million nett 5 Finansiering 6 Finanskrise 7 Lære av side feil 8

16 2016 Trendy med nett

17 Sove godt om natten…

18 Kunder- alle trenger poser til noe.
Messer Butikker Profilering Gaver Inntjening Advokater Regnskapsførere

19 Alle typer poser Gymposer, skoposer, dekkposer, skiposer, handleposer, gaveposer, likposer mm…

20 Handlenett tilpasset kundens behov
Spesialtilpasser emballasjen etter kundens ønsker og behov.

21 Største kunder: Vinmonopolet 2,2 millioner produkter i 2016 01 Coop 02 Rema 1000 03 Fretex 04 Varnergruppen Maxbo Gausdal Landhandleri Vita 05

22 EU direktiv I 2014 brukte vi 180 poser pr.innbygger I Norge.
Vi må ned til 90 poser I 2019 og 45 poser pr. Innbygger innen 2025. Miljødirektoratet anbefaler avgift.

23 Klima- og miljøminister Helgesen : «Det jobbes med en plaststrategi, både for mikro- og større plastprodukter, som blir lagt fram i en stortingsmelding i vår» Veien videre

24 Hva skal vi kaste søppel i?
Må vi bruke tykke, flotte ,fargede HDPE poser med trykksverte til søppel?


Laste ned ppt "Allsidige Nord AS fra ide til bedrift."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google