Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Forbrukerrådets servicetest

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Forbrukerrådets servicetest"— Utskrift av presentasjonen:

1 Forbrukerrådets servicetest
Alle kommuner testet i 2013 og 2016 på service, tilgjengelighet og informasjonskvalitet (ikke testet tjenestens kvalitet). Også testet tidligere (men ikke alle kommuner hver gang). Forbrukerrådet har henvendt seg til kommunene med spørsmål de mener folk flest kan lure på, f eks prisinfo om SFO, saksbehandlingstid byggesak og åpningstider i svømmehallen I kontakt med kommunene har de fremstått som innbyggere eller slektninger/venner til innbyggere - sendt flere separate e-poster, ringt mange tlf samtaler og lett etter mer enn 100 ulike informasjonselement på hver kommunes nettsider

2 Andøy kommune – 2013 og 2016 2013 2016 Barn og skole 19 10
Poeng (0 – 100) 2013 2016 Barn og skole 19 10 Tekniske tjenester 17 38 Sosiale tjenester 57 30 Pleie og omsorg 48 Helse - 47 Fritid og kultur 100 98 Informasjonstjenester 60 Samlet poeng 32,9 45,4 Snitt fylket/landet 54/60 52/55

3 Muligheter for forbedring
Informasjon på kommunens hjemmeside - relevant faktainfo? - hvor lenge må man lete for å finne det man er ute etter? (2 min) Hvor godt/raskt svarer vi på henvendelser? - på epost (svartid – innhold) - på telefon (to forsøk) SERVICE TILGJENGELIGHET INFORMASJONSKVALITET


Laste ned ppt "Forbrukerrådets servicetest"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google