Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

The Fjords - Excited by the Fjords

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "The Fjords - Excited by the Fjords"— Utskrift av presentasjonen:

1 The Fjords - Excited by the Fjords
Valldal, The Fjords - Excited by the Fjords

2 Historie Jan 2015 Juni 2015 Sept 2016 April 2015 Okt 2016 Juli 2016
26. november 2014 Samarbeidsavtale mellom Fjord1 AS og Flåm AS om etablering av The Fjords 24. april 2015 Intensjonsavtale for kontrahering av nytt fartøy fra Br. Aa 19. Juli 2016 Vision of the Fjords i rute 8. oktober 2016 – Dåp Vision of the Fjords Jan 2015 Juni 2015 Sept 2016 April 2015 Okt 2016 Juli 2016 Nov 2014 14. januar 2015 Selskapet etablert 7. september 2016 – Ship of the Year 25. juni 2015 Kontrahering av nytt fartøy

3

4 Strategiprosess Strategi – The Fjords skal opprettholde og styrke sin posisjon med et unikt fjordbasert reiselivsprodukt med basis i kjernekompetansen i Fjord1 og Flåm AS. Vi skal vokse organisk gjennom samarbeid med lokale aktører og utvidet geografisk virkeområde. Vi skal være kjent for moderne og miljøvennlige fartøy i verdensarvfjordene og som en game-changer i industrien. Overordnede mål – Hovedmålet er vekst kombinert med avkastning på alle aktiviteter. Strategiske tiltak skal bidra til forsterket markedsposisjon som den ledende aktøren med fjordbasert reiselivsprodukt, økte markedsandeler og differensiert kundeopplevelse.

5 Miljøstrategi Strategi Mål Tiltak
Miljøstrategien skal være et kjennetegn for The Fjords The Fjords skal være en pådriver for ny miljøvennlig teknologi The Fjords skal være en pådriver for økte miljøkrav og standarder innen sitt område Mål Nullutslippsvisjon for vår virksomhet (strategi utover 2021) Tiltak Tydeliggjøre våre miljømål for våre reisende Stille miljøkrav i våre bestillinger Kontrahering av Vision II til et nullutslippsfartøy – leverandørindustrien må utfordres STRATEGI

6 Strategisk posisjon og muligheter
Investeringer i miljøvennlig og ny teknologi gir ikke fortrinn Strategiske utfordringer To solide eiere med utfyllende kompetanse Velfungerende samarbeid med lokale aktører i hver fjord Strategiske muligheter / konkurransefortrinn

7 Historie møter fremtid…..

8 Trafikkmønster og Fartøystyper i et miljøperspektiv
Reiselivet domineres av svært gammel og forurensende tonnasje. Større etterspørsel i kjernetid…midt på dagen, som gjør at kapasitet tilføres i form av charter-tonnasje. Dårligere kapasitetsutnyttelse med miljøvennlig alternativ. Manglende spredning av reisende, kan medføre overbelastning på små destinasjoner (PP)

9 Trafikkmønster og Fartøystyper i et miljøperspektiv
Prisdifferensiering….? Hvordan virker det..? Prissensitivitet når det gjelder opplevd pris på en reise med et dyrere miljøalternativ oppleves likt. Det vil måtte komme begrensninger på Verdensarvfjordene. Rammebetingelser kan sikre investeringer i mer miljøvennlig teknologi, dette vil sikre konkurranse på like vilkår. Må være forsiktig med å godta at «nostalgi alibi» trumfer miljø. STRATEGI

10 STRATEGI


Laste ned ppt "The Fjords - Excited by the Fjords"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google