Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

LAGLEDERMØTE Fredag 3. mars. LAGLEDERMØTE Fredag 3. mars.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "LAGLEDERMØTE Fredag 3. mars. LAGLEDERMØTE Fredag 3. mars."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 LAGLEDERMØTE Fredag 3. mars

3 Agenda: Opprop Presentasjon av organisasjonen og jury Lørdag: Sprint – klassisk stil Lørdag: Langrennscross Søndag: Stafetten Beskrivelse av arena og løyper Værprognoser Generell info fra TD Generell info fra arrangør

4 Jury lørdag: Fridtjof Rannem – TD – Juryens leder Trond Iversen - TD Arnfinn Paus - TD Toril Østvang – Rennleder Langrenn Utvidet jury

5 Lørdag:

6 PROGRAM – Lørdag 4. mars: Sprint klassisk – 0,9 km, 10 sek startintervall Kl : Jenter 15 år prolog Kl : Jenter 16 år og FH Jenter 16 år prolog

7 Tidstabell finaleheat jenter
Klasse Type finale 1 2 3 4 5 J 15 Kvart-finale 11.00 11.05 11.10 11.15 11.20 J 16 + FH 16 11.30 11.35 11.40 11.45 FH Semi-finale 12.00 12.05 12.10 12.15 Finale 12.30 J 16 12.40

8 PROGRAM – Lørdag 4. mars: Sprint klassisk – 0,9 km, 10 sek startintervall Kl : Gutter 15 år prolog Kl : Gutter 16 år

9 Tidstabell finaleheat gutter 15 år og gutter 16 år:
Klasse Type finale 1 2 3 4 5 G 15 Kvart-finale 15.00 15.05 15.10 15.15 15.20 G 16 15.30 15.35 15.40 15.45 15.50 Semi-finale 16.00 16.05 16.10 16.15 Finale 16.30 16.40

10 Arenakart:

11

12

13 Løypeprofil – sprinten:

14 Viktige beskjeder : Vi åpner for at guttene kan gå i sprintløypa i ca 10 min mellom finaleheatene for jentene og egen prolog Løypepatruljen går ut 5 min før første start i prolog G15 Startnummer hentes på Rennkontoret kretsvis og signeres av den som henter rett etter lagledermøtet, evt i morgen tidlig (åpent fra – 21.00) Stavmålerstasjon ved brikkekontroll bemannet fra kl – det vil bli tatt stikkprøver ved start og mål Frivillig brikkekontroll lørdag, men vi sjekker at alle har brikker på Lår nummer settes på venstre side

15 Viktige beskjeder : Møt opp til startslusa i god tid – 10 min før start Kun coachvester som får gå inn i startslusa sammen med løperne Klær kan henges på henviste plasser og legges i poser Etter prologen og før heat kan man ta med seg smørebukk på anvist område. Her er det ønskelig med coach vest

16 PROGRAM – Lørdag 4. mars: Langrennscross (jenter og gutter ) friteknikk Hver løper starter nøyaktig 1 time etter starttiden i sprint prolog Beholder startnummer og brikke fra sprinten Kl. 16:00: Kombinert kombicross, Gundermetoden

17 LØYPEKART LANGRENNS CROSS START SKILØYPE BØLGEFELT 8 KULER LØYPE TIL
REIPELYKKJE 360 * BOBSVING SKILØYPE

18 MÅL KULELØYPE ORGEL- TRAMP CROSS-LØYPE LØYPE S T ART HOPP
TIL S T ART HOPP STOR DOSERING ORGELTRAMP MÅL BAKLENGSPORT OPPVARMINGSSPOR

19 Premieutdelingene : 1/3 premiering av påmeldte
Premiene ettersendes ikke Premieutdelingene vil foregå ved inngangen til Rennkontoret De 30 beste får premien utdelt. Resten henter premien på Rennkontoret. Foregår fortløpende ca 30 min etter siste løper er i mål i hver klasse. Foreløpig tidsplan premieutdelinger: Kl : Sprint og Langrennscross topp 3 for J 15 år, J 16 år og FH J 16 Kl : Sprint og Langrennscross topp 3 for G 15 år og G 16 år Kl : Kombicross – alle klasser Tidspunktene for hver klasse blir kunngjort ved Rennkontoret

20 Info fra TD: Generell info Regler for sprint og stakefri sone
Kuldegrense

21 SØNDAG 5. mars

22 Jury søndag: Fridtjof Rannem – TD – Juryens leder Trond Iversen - TD Arnfinn Paus - TD Toril Østvang – Rennleder Langrenn

23 Søndag:

24 Arena oversiktskart:

25

26

27 Løypeprofiler:

28 Løypeprofiler:

29 Viktige beskjeder : Startnummer til stafetten hentes på Rennkontoret kretsvis og signeres av den som henter. Startnummer er sortert i kretser og lag Skal hentes søndag morgen fra kl Lårnummer (venstre side) for siste etappe Stafettnummer – jenter: – 1 (lårnummeret er festet til dette siste nummeret) Stafettnummer – gutter: – 14 (lårnummeret er festet til dette siste nummeret)

30 Viktige beskjeder : Lagoppstilling med navn og rekkefølge meldes inn på excel fil, som legges ut på hjemmeside i kveld. Excel fil sendes til Siste frist lørdag kl Endringer – kun ved sykdom - kan gjøres inntil 2 timer før start søndag morgen: Ved oppmøte på Rennkontoret, eller Mail til Rennkontoret kan være «bank» for løpere «til overs» – bruk mailadressen og andre kretser kan kontakte Rennkontoret for å opprette mixlag

31 Viktige beskjeder : Frivillig brikkekontroll – åpner ca 30 min før start. Startområde åpner ca 15 min før første start. Vær ute i god tid! Kun coachvester som får gå inn i startslusa og vekslingsfeltet sammen med løperne

32 Viktige beskjeder : Starten foregår som plogstart med 9 spor
Alle kretsers første lag kommer i første eller andre rekke, resten av plogen blir satt opp etter resultatene fra stafetten i 2016. Veksling skal foregå utenfor egen sone i vekslingsfeltet Stavmålerstasjon ved brikkekontroll – det vil bli tatt stikkprøver

33 Premieutdelingene : 1/3 premiering av påmeldte lag
Premiene ettersendes ikke Ca kl : Felles premieutdeling for jente og guttestafetten (endringer i tidspunktet vil bli kunngjort av speaker) Premieutdelingen vil foregå på stadion

34 Info fra TD: Generell info Regler for stafett og veksling Kuldegrense


Laste ned ppt "LAGLEDERMØTE Fredag 3. mars. LAGLEDERMØTE Fredag 3. mars."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google