Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Stafettloggen - handlingsrettleiar

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Stafettloggen - handlingsrettleiar"— Utskrift av presentasjonen:

1 Stafettloggen - handlingsrettleiar
BTI – Stord kommune Stafettloggen - handlingsrettleiar

2 Om modellen BTI- modellen er ein rettleiar i korleis kommunalt tilsette kan eller skal gå fram i arbeidet med barn og unge som ein har uro for. I si enklaste form består modellen av fire hovudprosessar. Dei fire nivåa skal omfatta alle oppgåver og aktivitetar som rører ved tidleg innsats og oppfølging av barn som uroar. Figuren under viser hovudprosessane i dei fire nivåa. Identifisere barn som uroar Teneste- internt tiltaks- Arbeid saman med barnet/ føresette Tverretatleg samarbeid med to eller fleire involverte tenester saman med barnet/ føresette Samarbeid basert på melding/ tilvising saman med barnet/ føresette. Nivå 0 Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3

3 BTI – Stord kommune Generelt:
Loggen følgjer barnet. Dersom føresette (barn over 15 år) ikkje samtykkjer til elektronisk logg, gjennomførast stafettlogg i papirversjon Stafetthaldar bør vera ein som har jamnleg kontakt med barnet Det takast PDF utskrift kvart år, ved byte av teneste og ved avslutting av logg. Utskrift vert arkivert i barnet si mappe Avslutta logg kan opnast etter samtykke frå førestte/barnet Ny teneste får tilgang til logg etter samtykke frå føresette/barnet Leiar av tenesta er ansvarleg for at ny stafetthaldar overtek loggen Fleire av trinna i modellen kan gjennomførast på same møte (til dømes kan ein i same møte gå frå den naudsynte samtalen til trinn 1 og 2 på nivå 1)

4 Handlingsplan - generell
Saka vert avslutta Beslutning: Avslutta saka Vidare tiltak på nivå 2 Skal andre involverast? Beslutning: Avslutta saka Tilvising/melding til nivå 3 Innsats fortsett på nivå 2 Beslutning: Avslutta saka Iverksett innsats på nivå 1,2 eller 3 Grunn til vidare oppfølging? Evaluering Evaluering Evaluering/ oppsummering Del uroa med barnet/føresette (Den naudsynte samtalen) Iverksett tiltak Iverksett tiltak Iverksett koordinert innsats Del uroa for barnet med næraste leiar Planlegg og gjennomfør møte med føresette/barn Planlegg tiltak og opprett stafettlogg Planlegg utgreiing/ undersøking Uro for eit barn/ungdom Definer problemstilling Opprett kontakt med andre tenester Første møte med aktuell instans Nivå 0 Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3

5 Dersom nei - Saka vert avslutta i samråd med føresette/barn.
Dersom det i fellesskap med dei føresette, barnet/ungdomen kjem fram behov for å setja i gong innsats, vert det oppretta logg på nivå 1. Stafetthaldar vert navngitt. Verkty:Samtykke til oppretting av logg , Skala - uro for barn og unge Dersom nei til samtykke, vurder grunnlag for melding til barnevernet. Verkty: Meldeskjema til barnevernet Nei Ja Gjennomfør samtale med barnet/ungdomen. Gjennomfør den naudsynte samtalen med føresette, seinast innan fire veker etter at uro oppstår. Verkty: Rettleiar -Den naudsynte samtalen Bistand til rettleiing i forkant av samtalen, kontakt Nina Helle. NB! Ved mistanke om vald/overgrep, kontakt barneverntenesta. Uroa takast opp med næraste leiar ved første høve. Avgjer eventuelt kven som skal samtala med barnet/ungdomen og føresette. Ein tilsett får uro for eit barn/ungdom Verkty: Signal hjå barn og unge om mogleg mangel på trivsel Observasjonsskjema, Skala- uro for barn og unge

6 Evaluering: Tiltak på nivå 1 og behov for ytterlegare innsats
Dersom inga grunn til uro – saka vert avslutta i samråd med føresette/barn. Om andre skal involverast vert avgjort i møte med føresette/barn. Dersom ja: Bruk tenesteoversiktene:SIB,SOFT for å avgjera kven som skal involverast. Grunngje i invitasjonen kvifor ein ynskjer aktuell instans. Privat nettverk bør også vurderast. Verkty: Samtykkeerklæring ,Skala - uro for barn og unge , Invitasjon til nettverksmøte Ved fortsatt grunn til uro, men manglande samtykke, vurdèr grunnlag for melding til barnevernet. Verkty: Meldeskjema barnevernet Beslutning: Avslutta saka Fortsetja innsats på nivå 1 Skal andre involverast? Beslutnings-trinn Evaluering: Tiltak på nivå 1 og behov for ytterlegare innsats Evaluerings-trinn Evaluering knytt til om barnet sin situasjon har endra seg. Stafettloggen nyttast til dokumentasjon av innsats. Avtalt innsats gjennomførast på aktuelle arena. Tiltaks- trinn Stafetthaldar har ansvar for å koordinera innsatsen. Kontakt systemansvarleg på tenestestaden for brukarnamn og passord. Opprett logg: Stafettloggen Opprett mål og tiltak i loggen, det kjem tydeleg fram kven som skal gjera kva. Alle har bestemte oppgåver. Dersom barnet ikkje deltek på møtet skal ein bestemma kven som informerer han/ho. Før inn referat frå møte rett i stafettloggen. Avtal tid for neste møte. Planleggings trinn Oppstarts- trinn Stafetthaldar, barn og føresette har ei felles forståing for kva ein skal fokusera på. Skala - uro for barn og unge , Observasjonsskjema

7 Dersom inga grunn til uro, saka vert avslutta i samråd med
føresette/barn. Om saka skal tilvisast instans på nivå 3 inviterer stafett- haldar og føresette/barn til eit møte med instansen. Verkty: Samtykkeerklæring , Meldeskjema barnevern (kan formulerast som søknad), PPT tilvisingskjema skule , PPT tilvisingskjema bgh Dersom ein fortset med innstats på nivå 2 må ein vurdera om ein skal invitera ytterlegare instansar inn. Dersom ja: Bruk tenesteoversikta : SOFT ,SIB avgjera kven som skal involverast. Grunngje i invitasjonen kvifor ein ynskjer aktuell instans. Privat nettverk bør også vurderast. Verkty: Samtykkeerklæring , Mal invitasjon Ved fortsatt grunn til uro, men manglande samtykke, vurdèr grunnlag for melding til barnevernet. Verkty: Bekymringsmelding Evaluering av barnet sin noverande situasjon. Vurdèr saman med barnet og føresette om det trengs ytterlegare hjelpetiltak: Skala - uro for barn og unge Stafettloggen nyttast til dokumentasjon av innsats. Avtalt innsats gjennomførast på aktuelle arena. Stafetthaldar gir alle involverte tilgang til logg. Den/dei inviterte instans(ane) har ansvar for å kvalitetsikra eigen innsats knytt til problem- stillinga. Kven som skal vera stafetthaldar vidare vert bestemt på møtet. Avtal tid for neste møte. Nettverksmøte seinast to veker frå det på nivå 1 blei bestemt å gå til nivå 2. Stafetthaldar og føresette har ansvar for å invitera til møte. Stafetthaldar har ansvar for møteleiing og referat. Verkty: Mal nettverksmøte ,Mal invitasjon, Mal referat, Skala - uro for barn og unge Nettverksmøte

8 Ingen grunn til uro: saka avsluttast i samråd med føresette/barn.
Ved fortsatt grunn til uro vurdèr grunnlag for melding til barnevernet. Verkty: Bekymringsmelding Iverksett innsats på aktuelt nivå. Beslutning: Avslutta saka Iverksett innsats på nivå 1,2 eller 3 Resultat av utgreiing/undersøking vert saman med føresette/barn presentert aktuelle instansar, og vurdering av vidare tiltak vert utført: Skala - uro for barn og unge Avtal kven som skal vera stafetthaldar. Avtalt innsats vert sett i verk. Aktuell instans gjennomfører si utgreiing/undersøking og registrerer aktiviteten i stafettloggen. Døme: PPT greier ut om barnet si språkforståing. Dersom andre instansar er inne med innsats skal dette førast i stafettloggen . Aktuell instans legg fram plan for utgreiing/undersøking i samarbeid med føresette/barn og andre aktuelle instansar. Avtal tid for nytt møte, samt evaluering. Stafetthaldar og føresette/barn preseterer problemstillinga. Instansen kvalitetsikrar at tilvisinga er rett. Avgjer kven som skal vera stafetthaldar i det vidare arbeidet. Stafetthaldar sørger for at aktuelle får tilgang til stafettloggen. Skaa - uro for barn og unge

9 Stafettlogg - Møtemal Punkta 3, 4 og 5 gjeld kun for oppstartsmøtet
Send møteinvitasjon i loggen. Informer om tiltak som skal vurderast Velkommen og kort presentasjon av sak Presentasjon av deltakarane: namn og rolle Kva er kjerna i saka? Kva skal me vera merkame på i forhold til stafettloggen? Informasjon om og opplæring i stafettlogg Barn/ungdom, føresette fortel frå sitt perspektiv om positive sider og utfordringar Positive sider og utfordringar. Skulen informerer 5. Kartlegg moglege handlingar Kva kjenneteikn for måloppnåing har den kommande innsatsen? Drøft kva handlingar som er moglege, samt alternativ 6. Oppsummering – positive hendingar sidan sist møte og vurdering av iverksette tiltak 7. Formuler (nye) tiltak Kva for tiltak skal setjast i gang? Koordiner tiltaka Gjer målsetjingane tydlege for alle deltakarane Bestem korleis tiltaka skal fylgjast opp Bestem når tiltaka skal vurderast og kven som tek initiativ til neste møte 8. Oppsummering og konkrete avtalar Vurdèr om andre forhold må avklarast Gå gjennom tiltak og ansvar Fastsett kven som skal orienterast om innsatsen og kven som skal orientera kven 9. Takk for innsats og frammøte

10 Språket i stafettloggen:
Skriv loggen i møte der føresette er invitert. Alle må kunna forstå kva som står i stafettloggen for at den skal kunna skapa ei oversikt over innsatsen ovanfor det enkelte barn. Det er derfor heilt sentralt at språket er klårt og tydeleg og positivt. Her er nokre gode råd til klårt og tydeleg språk: Skriv til barnet (etter at barnet er 15 år) eller barnet sine føresette. Det er viktig at du frå starten av har klårt føre deg kven du skriv til Skriv kortfatta. Ta berre med naudsynt informasjon Skriv korte setningar Skriv enkelt, tydeleg og konkret Ver presis når det gjeld kven som skal gjere kva. Ikkje bruk «dei». Bruk heller stillingsbetegningar, namn eller familierelasjon (mor, farfar, storesyster osb.) Gjer teksten aktiv. Bruk mange utsegnsord (verb). Bruk den aktive forma av utsegnsorda, det vil seia dei utsegnsorda som endar på –er. Det er lettare å lesa og gjer språket meir levande. Bruk til dømes «barnet ringer» i staden for «det ringast», eller «legen undersøker» i staden for «det undersøkjast» Ver presis med omsyn til tid, dag eller periode. Ikkje skriv «snarast». Skriv presist kor ofte, ikkje «i rimeleg omfang» Ikkje skriv « i den grad det er mogleg», for kven avgjer det? Bruk vanlege ord og uttrykk Unngå forkortingar. Skriv heile ordet. Det er ikkje alle som kjenner til tydinga av forkortingar Les alltid korrektur. Til slutt skal du lesa teksten høgt for møtedeltakarane


Laste ned ppt "Stafettloggen - handlingsrettleiar"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google