Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter"— Utskrift av presentasjonen:

1 MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
3 ”klasser” eller grupper á 15 elever 3 faglærere, hver med sitt spesialfelt (design, kommunikasjon, produksjon) 3 fag: Mediekommunikasjon Mediedesign Medieproduksjon Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter Elevene får stort sett karakterer i alle ”fag” på prosjektarbeider Elevene testes også i de enkelte ”fag” for å kartlegge den enkeltes kompetanse

2 VG1 vs. VG2 Der VG1 er ment som en introduksjon til forskjellige aspekter ved medie- og journalistikkbransjen, søker VG2 å gi elevene en mer dyptgående kompetanse innenfor hvert fagfelt Det er stor vekt på praktisk produksjon, noe som også gjenspeiles i læreplanens kompetansemål Selvstendighet, evne til å reflektere og gode arbeidsrutiner er en forutsetning for å lykkes i VG2 Elevene får opplæring i bruk av programvare (Adobe CS3) og bruk av profesjonelt utstyr til medieproduksjon Elevene disponerer lydstudio, fotostudio og høykvalitets printer VG2 avsluttes med en tverrfaglig eksamen der elevene testes i kompetansemål fra alle ”fag” på læreplanen Denne eksamen er praktisk og går over tre dager, hvorav to er forberedelsesdager der elevene jobber selvstendig med en gitt ”case” Tredje dag jobber elevene i en praktisk arbeidssituasjon på fem timer der de også skal forsvare/begrunne arbeidet sitt muntlig for ekstern sensor Eksamenskarakteren er en egen karakter som blir stående på vitnemålet

3 Vurdering Elevene vil i forkant av hvert prosjekt få opplyst hvilke læreplanmål som ligger til grunn for vurdering for hver enkelt arbeidsoppgave Elevene blir vurdert både på arbeidsprosess/plan-legging og på ferdig produkt Elevene vurderes av og til gjennom muntlige presentasjoner Ellers gjennomføres teoretiske prøver for å teste elevenes måloppnåelse og fagterminologi Det gis karakter ved første termins slutt (etter 15. januar) – dette kalles 1. terminkarakter og er en karakter som IKKE blir stående på vitnemålet Til sommeren gis standpunktkarakter i alle fag og denne skal reflektere elevens grad av måloppnåelse sett i sammenheng med karakter gitt etter 1. termin Progresjon gjennom 2. termin vektlegges alltid Standpunktkarakter etter MK VG2 blir stående på vitnemålet

4 Plan for høst Elevenes grupper (”klasser”) rullerer fra faglærer til faglærer gjennom tre 2-ukers prosjekter før høstferien Praktisk sett vil dette bety at A-klassen begynner med et grafisk design-prosjekt, mens B-klassen holder på med foto-opplæring. Tilsvarende jobber da samtidig C-klassen med et kommunikasjonsprosjekt Etter to uker rullerer alle klasser slik at alle elever har vært innom alle tre fagområder før høstferien Etter høstferien legges det opp til mer dyptgående prosjekter over tre uker Disse prosjektene vil inneha en enda tydeligere grad av tverrfaglighet Arbeidsformer varieres i løpet av året, både på tvers av klasser og faglærere

5 Valg av foreldrerepresentant
Det skal velges en foresatt som foreldrerepresentant Dette vervet er ment å gi en nærere kontakt mellom skole og hjem gjennom trinnets foreldrerepresentant Vervet innebærer kun møteplikt på 2-3 møter i løpet av skoleåret Møtene vil gi foreldrerepresentanten nær dialog med skolens ledelse og innsyn i blant annet trivselsundersøkelser, både blant ansatte og elever Vervet er en unik mulighet for direkte påvirkning på skolens ledelse og drift Frivillige?


Laste ned ppt "MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google