Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAleksander Holter Endret for 6 år siden
1
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på respekt, tillit og service
2
Dette betyr at: Innbyggere, brukere og ansatte møtes med åpenhet og respekt Det etableres gode relasjoner mellom innbyggere / brukere / ansatte / institusjoner / organisasjoner Innbyggerne møtes med service, fleksibilitet og likeverd Ledelsen går foran og eksponerer kjerneverdier Godt humør preger organisasjonen
3
Dersom du i møte med kommunen mener at du ikke blir behandlet i henhold til dette, ønsker kommunen at du tar kontakt. Det beste er at du tar kontakt med enhetens leder for å framføre din klage. Dersom klagen gjelder en enhetsleder, kan du ta direkte kontakt med rådmannen. Det beste er at du henvender deg skriftlig med en beskrivelse av situasjonen. Det understrekes at kommunens ledelse ser på klager som viktige for å utvikle kommunen vår i en positiv retning. Dersom du har behov for bistand til å skrive, kan du få slik bistand på Tjenestetorvet.
4
Kommunal virksomhet er underlagt forvaltningsloven kommunen har plikt til å veilede deg i din sak du skal få opplyst hvor lang saksbehandlingstiden vil være, eventuelt skal du få et foreløpig svar du har, med visse begrensninger, rett til å se sakens dokumenter du skal vanligvis ha varsel før kommunen fatter sitt vedtak du kan be om å få begrunnelse for vedtaket du skal få opplysning om eventuell klagemulighet og frist for å klage
5
TELEFONHENVENDELSE. Til tider kan det være vanskelig å få kontakt med ansatte på telefon. Dersom du legger igjen beskjed, vil den ansatte eller avdelingen ta kontakt med deg så fort som mulig og normalt innen utgangen av neste dag. Så langt det lar seg gjøre, vil vi selvfølgelig besvare mailhenvendelser på samme måte.
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.