Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​"— Utskrift av presentasjonen:

1 TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​ 03.05.2016

2 AGENDA 1.Anskaffelsens formål - Beboerparkering 2.Kontraktsstruktur 3.Framdrift 4.Krav til utforming av tilbudet 5.Spørsmål

3 Permanent Beboerparkering – Forskriften: Formålet med innføring av permanent beboerparkering er «å sikre best mulig tilgjengelighet til offentlige parkeringsplasser for beboere innen et avgrenset område». Hva innebærer forskriften i praksis ? 1.Fjerne eksisterende gratis offentlig gateparkering i beboersonene – og avgiftsbelegge disse plassene 2.Tilby fremmeparkerende mulighet til å kjøpe regulær avgiftsparkering 3.Gi beboere på gitte vilkår mulighet å kjøpe et beboerparkeringskort – som muliggjør «gratis» parkering i sin beboersonene 1. ANSKAFFELSENS FORMÅL

4 PROSJEKTET SKAL LEVERE ET ROBUST OG DRIFTSSIKKERT SYSTEM FOR BEBOERPARKERINGEN Billettløs parkering – elektroniske parkeringsbilletter med bilens registreringsnummer som nøkkel: Kjøp av fremmedparkering via P-automat og app/SMS løsning Kjøp av beboerparkering via Oslo kommunes nettside (i nytt fagsystem) Effektiv kontrollfunksjon som dekker betydelig større område/antall plasser enn i dag ANPR/Scanne-teknologi – «bil med skanner» av bilens registreringsnummer Skilting og oppmerking i gate/bybildet ~1200 skiltforskrifter skal utarbeides Oppsett av skilter + oppmerking av p-plasser

5

6 LØSNINGEN SOM SKAL ANSKAFFES:

7 -Alle kontraktene er avhengig av hverandre -Alle kravspesifikasjonene må ses i sammenheng -Det er ikke mulig å gi tilbud på deler av konkurransen (deltilbud) 2. KONTRAKTSSTRUKTUR

8 KONTRAKSTSTRUKTUR FORTS

9 3. FRAMDRIFT

10 UTRULLINGSPLAN

11 KRAVSPESIFIKASJONEN ​ - Billettløs parkering ​ - To varianter: 230V og solcelle ​ - P-automater leveres DDP ​ - Ytelser: Responstid på oppstart og kjøp Batterikapasitet/skift Responstid kontrolløsninger Utforming ​ - Transaksjonshåndtering (korttyper er angitt) ​ - Administrasjonssystem (skybasert) driftet av leverandør

12 SKAL-KRAV OG BØR-KRAV ​ Kunden har klassifisert de ulike krav og vil kunne gi poeng på hvert krav: A-kravene er minimumskrav som skal oppfylles. Det er mulig å oppnå merverdi for noen av A-kravene, disse er merket med «Merverdi» i teksten, som kan gi opptil 10 poeng. For øvrige A- krav er det ikke mulig å oppnå merverdi. B-kravene er bør-krav som vil gi merverdi til leveransen, og vil ved oppfyllelse kunne gi inntil 10 poeng. ​ ​ Kommentarfeltet skal fylles ut for alle A- og B-krav.

13 PROSEDYRE OG INNLEVERING Prosedyre ​ Konkurransen gjennomføres som åpen anbudskonkurranse. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt. ​ Tilbudsfrist Siste frist for innlevering av tilbud er 6. juni 2016 kl. 12:00. ​ Innlevering av tilbud Tilbudet skal være skriftlig og undertegnet av person(er) som har fullmakt til å forplikte leverandøren. Tilbudet skal være merket «Tilbud 146-BYM-2015 Anskaffelse P-automater» ​ Tilbudet skal være på norsk og leveres i 3 eksemplarer. Tilbudet, inklusiv en versjon som er sladdet for forretningshemmeligheter, bes også levert elektronisk på minnepinne. Ved motstrid, rangerer papirversjonen foran den elektroniske versjonen. Innleveringssted: UKE, Strømsveien 102, resepsjonen 5. etg., åpningstid hverdager kl. 08.00 – 15.35.

14 4. KRAV TIL UTFORMING AV TILBUDET DokumentasjonJf. pkt.Skilleark  Signert tilbudsbrev. Forbehold skal klart fremgå av tilbudsbrevet med henvisning til hvor i tilbudet forbeholdet framkommer (sidetall og punktnummer) 1  Attest for skatt og merverdiavgift jf. punkt 3.22  Dokumentasjon på leverandørens organisatoriske og juridiske stilling jf. punkt 3.3.13  Dokumentasjon på leverandørens finansielle og økonomiske stilling jf. punkt 3.3.24  Dokumentasjon på leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner jf. punkt 3.3.35  Leverandørens besvarelse av alle kravspesifikasjonene (4 stk) 6  Fullstendig utfylt prisbilag i henhold til vedlegg A 7  Komplett tilbud på minnepinne inkludert sladdet versjon

15 KVALIFIKASJONSKRAV KravDokumentasjonskrav  Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten  Foretakets 3 siste årsregnskap inklusive noter, styrets, årsberetninger og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall.  Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering KravDokumentasjonskrav  Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak  Norske selskaper: Firmaattest  Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert KravDokumentasjonskrav  Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgifts- innbetaling. Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske. Dersom leverandøren av gyldige grunner ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan han godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver kan akseptere.

16 TEKNISKE OG FAGLIGE KVALIFIKASJONSKRAV Dersom leverandøren støtter seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kvalifikasjons- kravene, skal det vedlegges forpliktelseserklæring fra disse andre foretakene om at leverandøren har rådighet over de nødvendige ressursene.

17 TILDELINGSKRITERIER ​ Tildelingen skjer på basis av hvilket tilbud som er det økonomisk mest fordelaktige, basert på følgende kriterier: KriteriumVektDokumentasjonskrav 1. Pris 40 %Ferdig utfylt felles prisbilag. 2. Kvalitet herunder: Oppfyllelse av kravspesifikasjonene (med unntak av krav 0). (Kravspesifikasjonene i SSA-K Administrasjonssystem og SSA-K P- automater vektes med 50% hver i evalueringen) 50 %Besvarelse på bilag 2 i SSA-K Administrasjonssystem og SSA-K P-automater 3. Oppdragsforståelse 10 %Besvarelse av krav 0 i bilag 2 i alle kravspesifikasjoner. Maks 3 siders beskrivelse

18 5. SPØRSMÅL ​ Presisering vdr krav KP-3.3 Innkommet spørsmål: Eventuelle andre spørsmål ?:


Laste ned ppt "TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google