Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLauritz Erlandsen Endret for 7 år siden
1
www.trodal.no atle@trodal.no Autoritær VisjonærDemokratisk Faglig ekspert CoachingMellommenneskelig Du Lytter Velge Medarbeider Respondere Medarbeider kommuniserer Ut fra hva du hører (lytter til), velger du din måte å respondere på. Men husk, i ”9 av 10” tilfeller vil den Coachende være mest effektiv. Leder
2
www.trodal.no atle@trodal.no AutoritærVisjonærDemokratisk Faglig ekspert CoachingMellommenneskelig Meg Lytte Velge Medarbeider Husk, lytte er en aktiv handling. Det kreves fokus og konsentrasjon. Det er som å kjøre bil, du må følge aktivt med.
3
www.trodal.no atle@trodal.no Kunnskap Frykt Konflikter Frustrasjo n Verdier Interesser Energi Selvbilde Lojalitet Forventninger Tillit Personlighet Holdning Roller Erfaring Trygghet Kontroll Psyk e Følelser Humør Moral EmpatiLivsløp Medarbeider Problem/sak Løsning Leder Lytte X V Trodal.AS Vårt fokus når vi lytter skal ikke være på problem/sak, men på hvorfor dette er et problem/sak. Dersom vi mener medarbeider burde være i stand til å løse saken selv, eller finne løsningen selv, vil løsningen ligge i medarbeiders personlighet.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.