Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

| fb.com/trondelagfylke Skolekonkurranser RM i Sør-Trøndelag samarbeid, være utviklende, jobbe etter godfotteorien..

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "| fb.com/trondelagfylke Skolekonkurranser RM i Sør-Trøndelag samarbeid, være utviklende, jobbe etter godfotteorien.."— Utskrift av presentasjonen:

1 www.trondelagfylke.no | fb.com/trondelagfylke Skolekonkurranser RM i Sør-Trøndelag samarbeid, være utviklende, jobbe etter godfotteorien..

2 www.trondelagfylke.no | fb.com/trondelagfylke Samarbeid Lærere og elever fra to skoler samarbeider om å gjennomføre konkurransen, med gjensidig besøk hos hverandre før konkurransen. - Samhold og miljø. (Jobbe i lag med en felles oppgave fra to ulike skoler). Nettverks bygging mellom bedrifter, opplæringskontor og skoler; Før, under og ikke minst i etterkant av skolekonkurransene. - Styrket samarbeid mellom skole og lokalt næringsliv/opplæringskontor - Instruktører/faglige ledere og lærlinger er dommere De som er involvert i fagutdanning samles på en felles arena/møteplass.

3 www.trondelagfylke.no | fb.com/trondelagfylke være utviklende.. Konkurransen skal være en naturlig metode i forhold til opplæringen - Forberedelse til eksamen og yrkesliv Møteplass mellom elev/elev, elev/bedrift/opplæringskontor (fremtidige arbeidsgiver), skole/skole/bedrift Synliggjøre fagene og bidra til økt rekruttering og omdømmebygging

4 www.trondelagfylke.no | fb.com/trondelagfylke jobbe etter godfotteorien.. «Du blir god ved å gjøre de andre gode» Økt motivasjon gjennom mestring, ved å gi elevene praktiske og realistiske oppgaver med tanke på eksamen og arbeidsliv - skapelyst, (elevene oppfordres til å tenke kreativt) Individuell tilbakemelding fra dommerne, som er representanter fra bedrift. Omdømmebygging av fag, skoler og bedrifter - invitasjon til skoler, bedrifter, bilder og video lagt wordlskills.no og delt på sosiale medier.

5 www.trondelagfylke.no | fb.com/trondelagfylke Utfordringer.. Forankring i ledelsen både i skole og aktuelle bedrifter Hvordan involvere alle? Individuelle konkurranser eller lag, fordeler og ulemper? - «Suksessfaktor» for Matfagkonkurransen Hvordan inkludere skolekonkurranse på en naturlig måte i skolehverdagen, og få dette bærkraftig? Hvordan motivere og involvere alle lærerne?

6 www.trondelagfylke.no | fb.com/trondelagfylke hvordan møte noen av utfordringene? Alle elevene skal gjøre alle oppgavene. De elevene som ønsker det, deltar i konkurranser Lagkonkurranser Skolekonkurranse kan erstatte prøveeksamen Tilpasning til lærernes arbeidstidsavtale Samarbeid ungdomsskole og videregående skole

7 www.trondelagfylke.no | fb.com/trondelagfylke Velkommen til skole NM i Sør- Trøndelag 25-26.04.17. Restaurant- og matfag Strinda videregående skole, Trondheim Følgende fagområder: Konditor Baker Industriell matproduksjon Butikkslakter Kokk Servitør


Laste ned ppt "| fb.com/trondelagfylke Skolekonkurranser RM i Sør-Trøndelag samarbeid, være utviklende, jobbe etter godfotteorien.."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google