Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde."— Utskrift av presentasjonen:

1 Systematisk Observasjon av Lesing

2  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga si.  Leseutvikling er sett inn i ein pyramide med hovudtrinn og fleire underpunkt / kjenneteikn.  Etter kvart som lærarane observerer kjenneteikn hjå elevane, vert desse kryssa av på eit skjema.  Elevane skal ”solast” to gonger i året Systematisk observasjon av lesing SOL-prosjektet

3 Systematisk observasjon av lesing

4  Gir alle oss som jobbar i skulen felles kunnskap om lesing.  Gir innsikt i leseprosessen slik at vi betre kan rettleie kvar enkelt elev.  Sikrar at flest mogleg når så høgt som mogleg i pyramiden.  Inneheld konkrete tiltak for vidare utvikling.  Gir høve til presise tilbakemeldingar til foreldre. Systematisk observasjon av lesing SOL

5  Stadig større krav til leseferdigheit.leseferdigheit  Nivået på leseferdigheita i Norge er dårlegare enn fleire andre land i Europa.  Lesing er éin av fem grunnleggjande ferdigheiter i Kunnskapsløftet.  Betre tilpassa opplæring.  Betre overgang mellom barnetrinn, mellomtrinn og ungdomstrinn, - eit felles språk.  Utvide lærarane sin kompetanse. Systematisk observasjon av lesing Bakgrunn for SOL-prosjektet:

6

7  Barn arvar ikkje leseferdigheiter og leseglede frå foreldra, men dei kan ”arve” vanar og haldningar.  Vis at bøker og anna lesestoff er nyttige i livet ditt, og at lesing er ein aktivitet som de vaksne synst er avslappande, engasjerande og kjekt.  Vis også at lesing kan brukast til anna enn hygge og avslapping, t.d.. - skrive/lese handlelister - bruke kokebøker - lese bruksanvisningar - radio/TV –program - bruke oppslagsverk, Internett osv (Liv Engen) Systematisk observasjon av lesing Ver ein god rollemodell

8  Les for og saman med barnet ditt.  Treng ikkje berre vere bøker, men teikneseriar, Internett-sider, aviser osv.  Gjennom samtalar før, under og etter lesinga bidreg du som forelder til å utvikle og styrke barnet ditt si evne til å lese med forståing.  Hald fram med å lese for og med barnet etter at det har lært å lese sjølv.  Vis interesse for skuleaktivitetane til barnet ditt.  Hjelp barnet ditt til å trekkje ut det viktigaste i fagtekstar.  Oppmuntre og støtte barnet ditt på vegen mot gode leseferdigheiter.  Ver med å skape ein kultur for læring Systematisk observasjon av lesing Tips på vegen (barnetrinnet) ”I love you,but you are going to learn”


Laste ned ppt "Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google