Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

ORGANISASJONSPLAN OG INSTRUKSER 2016 LANGEVÅG IL - FOTBALL.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "ORGANISASJONSPLAN OG INSTRUKSER 2016 LANGEVÅG IL - FOTBALL."— Utskrift av presentasjonen:

1 ORGANISASJONSPLAN OG INSTRUKSER 2016 LANGEVÅG IL - FOTBALL

2 Generelt: Tillitsvalgte i LIL Fotball har følgende egenskap: o Evnen til å skape tillit og troverdighet, evnen til å lytte og ta beslutninger o Evnen til å glede seg over egen og andres suksess o Evnen til å gjennomføre det en lover (handlingsforpliktelse) Forutsetninger for et godt styre i LIL Fotball : o Komplementær sammensetning (Ulik kompetanse) o Sportslig innsikt hos enkelte, økonomi og organisasjonskompetanse hos andre o Personlig relasjoner (Kjemi bør stemme) Styrets hovedoppgaver: o Mål- og strategiarbeid/strategisk overvåkning/rammene for arbeidet i klubben o Økonomisk kontroll og driftsovervåking o Riktig organisering og styresammensetning – og riktige underutvalg o Etter behov oppnevnte komiteer/utvalg/personer for spesielle oppgaver. Utarbeide instruks og tildele mandat til disse. o Følge idrettens lover og representere klubben utad o Legge til rette for at man kan rekruttere flest mulig, beholde dem over tid og samt utvikle gode fotballspillere.

3 HOVEDSTYRET Fotballstyret Leder: Trond Tafjord Kasserer: Britt Laila Havnegjerde (ansatt) Medlem: Jens Dahl Medlem: Tone EngesethMedlem: Dan-Ketil Jakobsen Medlem: Mats UrvikMedlem: Marius Halvorsen Økonomi-Tiltak Tiltak, lotteri, dugnader Salg, arrangement, Sponsor m.m. Daglig leder Vegard Eikrem Aktivitet/Sport Sportslig forum, trener Oppstart, kurs, utstyr, Lagledere, utvikling, Jentefotball, oppstart, Anlegg Vedlikehold, Holde i orden, Merke bane,Gjødsle Slådde KGB Dugnader på anlegget Organisasjon Utdanning,Kvalitetsklubb, SFK, Fair Play, Verdier, Arrangement Holdningsarbeid Personer: Marius Ronny S Personer: Trond Dan-Ketil Vegard Reidar Vågnes Personer Mats Kjell H, Jan Åge, John Arne ++ Personer: Trond Tone Jense Dan-Ketil

4 Økonomi Tiltak Leder:Solveig Medlem 1: Marius Medlem 2: Ronny Medlem 3: Britt Laila Medlem 4: Solveig Medlem 5: Tiltak? Ansvar: Tiltak? Ansvar: Tiltak? Ansvar: Tiltak? Ansvar: Kiosk Ansvar: Therese 1.Lage tiltaksplan 2.Prioritere tiltak 3.Fordele ansvar m/frist 4.Gjennomføre tiltak Hovedoppgaver: Tiltak, lotteri, dugnader Salg, arrangement, Sponsor m.m. Tiltak siste årene -To årlige lynlotteri (Y) -Fotballskoler (Y & S) -Kveitesalg (Y) -Scoringsklubb (S) -Salg oppvasktab(Y) -Panteordning (S) -Kunstlotteri (S) -Div dugnader(S) -Kioskdrift (Y) -Romjulsblues (Y) -Quiz(S)

5 Anlegg Medlem 1: Mads Medlem 2: Medlem 3: Jan Åge Hurlen Medlem 4: John Arne Vestre Medlem 5: Kjetil Haugland Ansvar: 1.Lage tiltaksplan 2.Prioritere tiltak 3.Fordele ansvar m/frist 4.Gjennomføre tiltak Hovedoppgaver: - Vedlikehold, - Holde i orden, - Merke bane, - Gjødsle/Kalk - Slådde KGB - Felles dugnader - Innkjøp, - Målvedlikehold +++++

6 Aktivitet – Sportslig Medlem 1: Reidar Vågnes Medlem 2: Dan-Ketil Jakobsen Medlem 3: Trond Tafjord Medlem 4: Vegard Eikrem Ansvar: 1.Lage tiltaksplan 2.Prioritere tiltak 3.Fordele ansvar m/frist 4.Gjennomføre tiltak Hovedoppgaver: - Sportslig forum, - Oppfølging lag/trenere - 1.kl oppstart/rekrutering - Sportsplan/Hospitering - Jentefotballprosjekt - Fotballskoler/ Sommertrening -Samarbeid på tvers egne lag, naboklubber, fotballkrets m.m. - Treneransvarlig

7 Organisasjon Medlem 1: Trond Tafjord Medlem 2: Jens Dahl Medlem 3: Dan-Ketil Jakobsen Medlem 4: Tone Engeseth Ansvar: 1.Lage tiltaksplan 2.Prioritere tiltak 3.Fordele ansvar m/frist 4.Gjennomføre tiltak Hovedoppgaver: - Utdanning, - Kvalitetsklubb og SFK, - Fair Play, verdier og holdningsarbeid - Arrangement - Klubbhåndbok, Kommunikasjon, Hjemmeside, sosiale m, ++++++

8 Diverse roller LIL Fotball

9 Lagsroller Økonomiansvarlig - Medlem i økonomiutvalg. - Igangsette tiltak som utvalget vedtar. - Ansvarlig for utlevering og innlevering av loddlister, samt andre salgslister ved diverse artikler. - Sørge for (sammen med dugnadsansvarlig) innbetaling til klubbkontokonto ved dugnader, salg artikler etc. - Forsøke å fremskaffe/ foreslå aktuelle sponsorer/ reklame - melde dette til styret, og evt. salg. Dugnadsansvarlig - Medlem i dugnadsutvalg. - Organisere fremmøte til innkalte dugnader. - Føre lister på hvem som møter og ikke på dugnader, slik dette blir rettferdig fordeling blant alle foresatte. - Forsøke å anskaffe dugnadsjobber til inntekt for klubben. - Oppsett foreldreliste ved kiosk hjemmekamper og turneringer. - Organisering kjøring bortekamper(sammen med oppmann). Anleggsansvarlig - Medlem av anleggsutvalg. - Bidrar ved nødvendig vedlikehold på anlegget. Dette kan være på mål – skilt – baner – og uteområdet for øvrig. - Ansvarlig for at lagets tildelte «ryddeuke» på anlegget blir gjennomført. - Påser og minner sitt lag om at de følger anleggets «reglement», som flytting av mål etter kamper og trening, slukking av lys etter trening m.m.

10 Lagsroller Oppmann: - Lagets kontaktperson ovenfor bortelag og SFK. - Oversikt over antall spillere/utarbeidelse av liste med navn/alder/forresatte, vår/høst. Epost lister må ajourføres! - Melde til styret navn/tlf/epostadresse på oppmann/økonomiansvarlig/dugnadsansvarlig - Ansvar for kampavvikling hjemme, oppsett av 7-erbane, 11-erbane - Ansvar for kamp/oppvarmingsballer til hjemme og bortelag, samt linjeflagg på hjemmekamper - Sørge for linjevakter, bortelaget linjeflaggansvarlig på reservebenksiden - Assistere trener før/under/etter kamp. Herunder åpne garderober hjemme/ bortelag minimum en time før kamp. Husk å sjekke at garderobene er i orden før kamp, og du er ansvarlig for at de er i orden etter kamp(samarbeid med trener). - Sammen med trener fylle ut dommerkort FØR kamp, levere bortelag/dommer - Ansvar skaffe dommer (hvor dommer ikke er satt opp i terminliste), betale dommere, kvittering i kioskkasse - Organisere kjøring bortekamper - Kontakte dommer før kamp for å påse at alt er oK - Ordensmannslister i samråd med trener. - Melde inn kampendringer til daglig leder, bortelag og SFK,

11 Dommerkoordinator Beskrivelse: Langevåg IL Fotball sin dommerkoordinator har et ansvar for å rekruttere, veilede og utvikle dommere i klubben. Oppgaver: - Dommerkoordinatorens viktigste oppgave er å ha god kontakt og godt samarbeid med klubbens dommere, klubbens styre og administrasjon, lagledere og trenere samt fotballkretsen - Har sammen med styret hovedansvaret for å rekruttere og beholde nok dommere i forhold til antall lag. - Dommerkoordinator skal aktivt prøve å rekruttere dommere i klubben, gjerne gjennom dagens aktive, eller tidligere aktive som har falt fra. - Legge til rette og tilby dommerkurs til de som ønsker det, følge opp og veilede disse i kamper. - Dommerkoordinator har et ekstra ansvar med å følge opp, veilede og ta vare på våre yngste dommere, med mål om en lang dommergjerning for LIL Fotball! - Ansvar for å tilby de som har ambisjoner og talent videre oppfølging og etterutdanning i nært samarbeid med kretsen. - Ansvar for at dommerne har en naturlig plass i klubbmiljøet på lik linje med spillerne. - Ansvar for at utstyr til dommerne inngår i klubbens utstyrsavtale. - Tilrettelegge treningsmuligheter for dommerne, gjerne sammen med klubbens lag, herunder også deltakelse på treningsleir. - Dommerkoordinator skal kalle inn og arrangere et internt klubbdommerkurs. Fotballkretsen stiller med instruktør. - Dommerkoordinator skal delta aktivt sammen med øvrige tillitsvalgte i klubben for å fremme Fair Play. - Heve dommerens status i LIL Fotball!

12 Trenerkoordinator Beskrivelse: Langevåg IL Fotball sin trenerutvikler har et overordnet ansvar for å rekruttere, veilede og utvikle trenere i klubben. Oppgaver: - Arbeidsinstruks med hovedmålsetning om utvikling av trenere i alle klasser i LIL Yngres. - Aktiv coaching og feedback til trenere/ledere på treningsfeltet/kamp. - Kvalitetssjekke det arbeidet som blir gjort. - Ansvarlig for oppstart av 1.klassinger og opplæring i klubbregi av foresatte som tar over som trenere/ledere. Trenerutvikler og andre fra klubben bistår foresatte i en overgangsfase i starten. - Ha et overordnet oppsyn om at sportsplanen følges, spesielt innenfor differensiering og hospitering i kamp og trening, samt også innenfor Fair Play og klubbens verdier. - Evaluere og revidere sportsplan og skoleringsplan underveis med godkjenning av styret før distribusjon. - Pådriver for å sende våre trenere på kurs, og å sørge for at alle trenere har utdanning etter gitte kriterier klubben har satt i sportsplanen. Samt være en pådriver for at våre trenere deltar på andre mindre kompetansehevende impulssamlinger i kretsregi o.l. - Ved behov bistå for rekruttere flere og nye trenere til lag i barne og ungdomsfotballen. - Gjennomføre og utvikle trenerforum, minimum 3-4stk i løpet av kalenderåret. Føre logistikk. - Utvikle konsept med fotballskole/ekstratiltak i skoleferier. - Være tilgjengelig for trenere med hensyn til planlegging og veiledning av aktiviteten.


Laste ned ppt "ORGANISASJONSPLAN OG INSTRUKSER 2016 LANGEVÅG IL - FOTBALL."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google