Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg."— Utskrift av presentasjonen:

1 Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr 30.03.2009 kl. 12.00 Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.

2 Agenda 1.Innledning 2.Gjennomgang av konkurransegrunnlaget 3.Spørsmål

3 Innledning Jus- og innkjøpstjenesten gjennomfører en konkurranse på kjøp av IT-utstyr på vegne av Sør-Trøndelag fylkeskommune samt 19 tilsluttede kommuner, 3 folkehøgskoler, Rørosmuseet, IKA Trøndelag IKS og Kontrollutvalgssekretariatet Midt-Norge IKS. Det vil bli utarbeidet referat fra anbudskonferansen som sammen med denne presentasjonen legges ut på www.doffin.no.www.doffin.no

4 Konkurransegrunnlaget Avtale med 1 leverandør på hele avtaleområdet. Avtalens varighet 1-årig rammeavtale med mulighet for 1+1+1 års forlengelse Tidsfrister Spørsmålsfrist: Torsdag 23.04.2009 kl. 16.00 Tilbudsfrist: Mandag 04.05.2009 kl. 12.00 Tilbudet leveres i ett eksemplar samt ett eksemplar på minnepenn eller CD

5 Avtalens omfang Anskaffelsen omfatter et bredt produktspekter Klienter Skjermer og projektor Servere Nettverk og kommunikasjon Annet periferiutstyr til normal kontorbruk Videokonferanseutstyr Montørtjenester/installasjon og konfigurasjon/Teknisk rådgivning/opplæring

6 Avtalens omfang Tyverimerking av utstyr. For STFK skal dette benyttes ved kjøp av utstyr, de samarbeidende kommunene har dette som opsjon. Antatt verdi: Volum for 2008 var på ca. 60 mill kr. Anslaget er veiledende og ikke bindende.

7 Kravspesifikasjon Kravspesifikasjonen (vedlegg 8) beskriver oppdraggivers minstekrav til produktene. Produktene som er beskrevet er volumprodukter. For at tilbudet skal bli vurdert må alle punkter i vedlegg 8 besvares og/eller kommenteres. Alle spesifiserte krav i vedlegget er minimumskrav, manglende besvarelse kan føre til avvisning av tilbudet. Valgte prismekanisme skal ligge til grunn for hele avtaleperioden.

8 Kravspesifikasjon forts. Det er lagt ut på Doffin melding om: Nytt punkt for de 4 volumproduktene i produktgruppen klienter. Dette går på driverstøtte. Endring av minstekrav på antall megapiksler for innebygd webcamera på de 2 bærbare pc’ene. Kravet er nå satt til minimum 1.3 mp.

9 Miljø Kravspesifikasjonen pkt 2.2.6 må alle punkter besvares, (minstekrav) Miljøskjema – vedlegg 1b kontormaskiner Emballasjen for produktene – oppfylte krav gir høyere score ved evalueringen

10 Offentlighet (pkt 3.2) Tilbyder skal anmerke i tilbudet hva de mener er forretningshemmeligheter/taushetsbelagt. Ny offentlighetslov gjeldende fra 01.01.09

11 Kvalifikasjonskrav (pkt 4.1) Skatter og avgifter - gyldig attest for betalt mva og skatt HMS - skjema vedlegg 1a Organisatorisk og juridisk stilling - firmaattest Økonomisk og finansiell kapasitet - god soliditet, min. tilsvarende ratingkode A/AN fra D&B - siste årsberetning - siste årsregnskap - Erklæring om foretakets omsetning som har betydning for denne kontrakt - foretaksrapport fra D&B (kan hentes av oppdragsgiver)

12 Kvalifikasjonskrav (pkt 4.1) Tekniske og faglige kvalifikasjoner Erfaring fra tilsvarende oppdrag, god gjennomføringsevne - viktigste leveranser de siste 3 årene Godt og velfungerende kvalitetssikringssystem - redegjørelse eller kopi av sertifikat dersom tilbyder er sertifisert

13 Ehandel (pkt 4.2) Sør-Trøndelag fylkeskommune benytter Markedsplassen ehandel.no Vedlegg 5 – Avtale om elektronisk samhandling ved bruk av Ehandel.no Forbehold mot bruk av Markedsplassen ehandel.no medfører avvisning Tilbyder skal bekrefte at kravene er sett og akseptert

14 Forbehold og avvik (pkt 5.4) Forbehold skal framgå av tilbudsbrevet Forbehold skal være presise og entydige Tilbyder skal beskrive hvilke konsekvenser forbeholdene får samt prissette konsekvensene Forbehold som ikke lar seg kostnadsberegne, kan føre til avvisning

15 Tildelingskriterier (pkt 7.2) Oppdragsgiver vil velge den leverandøren som har det økonomisk mest fordelaktige tilbudet Tildelingskriterier Pris – 60% Leveranse– 35% Miljø – 5% Kriteriene vil bli vurdert etter en skala fra 0-10, hvor 10 er best

16 Tildelingskriterier (pkt 7.2) Pris (60%) Laveste pris vil få 10 poeng, poenggivningen for øvrige vil bli vurdert i forhold til laveste pris I Prisskjemaet gis det pris på de volumproduktene som er beskrevet i kravspek. (vedlegg 8). Prisskjemaet skal være komplett utfylt

17 Prisskjema (vedlegg 8) Prisskjemaet skal fylles ut for alle rader Underskrives Kapitt elBetegnelseModell Total pris inkl tyverimerking Pris tyverimerki ngMerknad 2.2.6Returprogram 2.3Klienter 2.3.1.4Lisenskostnad 2.3.1.8Klargjøring 2.3.2.1Standard stasjonær kontor pc

18 Tildelingskriterier (pkt 7.2) Leveranse (35%) Leveringstid og garantitid. Skjema skal fylles ut. Blir bindende for hele avtaleperioden. Sanksjoner/konvensjonalbot følger dersom ikke tilbudte tider overholdes. Miljø (5%) Miljøskjema, vedlegg 1b,– innfridde krav vil gi høyere score ved evaluering

19 ILO-konvensjonene (vedlegg 2) Erklæring – skal underskrives og legges ved tilbudet Retten til å være organisert i en fagforening Retten til kollektive forhandlinger Forbud mot tvangsarbeid Forbud mot forskjellsbehandling i arbeid og belønning Fastsette en minimums aldersgrense for å forhindre barnearbeid Forbud mot de grusomste formene for barnearbeid

20 Standard avtalevilkår Omfatter bla bestemmelser om: sosial dumping etisk handel betaling og fakturering e-handel leveringsbetingelser og -tider forsinkelser, feil og mangler reklamasjoner oppsigelse og mislighold

21 IT-utstyr Spørsmål ?


Laste ned ppt "Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google