Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHedda Dale Endret for 7 år siden
1
Studentombudets rolle og oppgaver
2
Oppgavene Påse at saker får en forsvarlig og korrekt behandling Sikre rettssikkerhet Bidra til å løse saker Adgang til å fremme saker for styret 3
3
Årsrapport SV Uavhengighet, profesjonalitet og integritet Vi tilstreber objektivitet i tilnærmingen til oppgavene, slik at vi bidrar til rettferdighet, ikke fordel for studentene. Studentene skal ha en grunn for å ta kontakt med oss fremfor den enheten studenten tilhører. Involvering skjer kun etter selvstendig vurdering, og ikke etter instruks/ønske fra studenter. Vi gir studenter informasjon om muligheter, fremfor anbefalinger om hva de burde gjøre.
4
Årsrapport SV Årsrapport 2015: 172 henvendelser 27 % økning sammenlignet med 2014 77 % økning i kategorien «Læringsmiljø» Konflikt mellom studenter Konflikt mellom student og veileder Nytt i årets rapport: Skiller mellom «uavhengig bistand» og «involvering overfor aktuell enhet»
5
Årsrapport SV
8
Anbefalinger overfor UiO 1.Studentenes adgang til forvaltningspraksis 2.Saksbehandling av tilretteleggingssaker 3.Innhold i sensurbegrunnelser etter omlegging til blind omsensur 4.Obligatorisk undervisning og ansvar for informasjon
9
Årsrapport SV Utviklingen i Norge 2013 - 1 studentombud (UiO) 2014 - 1 studentombud (UiO) 2015 – 5 studentombud (UiS, HiOA, UiT og UiB) 2016 – 6 studentombud (NHH) Til nå har 33% av studentmassen i Norge tilgang på et studentombud Basert på tall fra Database for statistikk om høgre utdanning (DBH)
10
www.studentombudet.no @Studentombudet
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.