Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

ISKAs kvalitetskampanje Vedtatt på verdenskongressen i 2002 Hovedmål - å sørge for at offentlige tjenester: - har tilstrekkelig.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "ISKAs kvalitetskampanje Vedtatt på verdenskongressen i 2002 Hovedmål - å sørge for at offentlige tjenester: - har tilstrekkelig."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 ISKAs kvalitetskampanje Vedtatt på verdenskongressen i 2002 Hovedmål - å sørge for at offentlige tjenester: - har tilstrekkelig med økonomiske ressurser - har godt kvalifiserte ansatte som leverer tjenester av god kvalitet - medvirker til å minske fattigdom og sosiale forskjeller - har høye etiske standarder og er fri for korrupsjon - har skikkelige lønns- og arbeidsvilkår

3 Hovedmål - Sammen for kvalitet  Vri debatten om offentlig sektor vekk fra sparing og modernisering, til kvalitet og verdier  Påvirke utviklingen slik at offentlig sektor forblir det viktigste redskapet for rettferdig fordeling  Gjenopprette tilliten til offentlig sektor som en garantist for trygghet og velferd for alle

4

5 Svensk Kommunal - Mønsterarbeidsplassen Felles plattform mellom Sosialdemokratene og Svensk Kommunal for å skape bedre arbeidsplasser

6

7

8 Fagforbundet har lansert en kvalitetsavtale. Den kan inngås mellom den enkelte kommune /virksomhet og Fagforbundet og gjerne andre organisasjoner. Den skal være forpliktende, og gir et godt grunnlag for samarbeid om kvalitet i hverdagen.

9 Forslag til hvordan bruke en kvalitetsavtale Modellkommunemetodikken er grunnlaget/tilnærmingen for arbeidet  1. Samarbeidsavtale mellom regjeringen og Fagforbundet med felles plattform for å skape: Kvalitetskommunen - tjenester og arbeidsplasser av god kvalitet  2. Kvalitetsavtale mellom den enkelte kommune og Fagforbundet/andre organisasjoner  3. Kvalitetsavtale mellom den enkelte virksomhet/arbeidsplass og de ansatte  4. Kvalitetsavtale for den enkelte ansatte og de tjenestene vedkommende har ansvar for å levere

10 Kommunalministeren, Åslaug Haga, har sagt at:  Hun vil ha hele kommune-Norge med på et prosjekt som er døpt "Smilende kommuner"  Hun vil ha kommuner som skinner  Målet er kommuner som er serviceorienterte, som er opptatt av å utvikle kvalitet i tjenestene til sine innbyggere, som jobber smartere og som er gode arbeidsgivere for sine ansatte  Omstillingene skal skje med de ansatte, ikke mot dem.

11 Fagforbundets kvalitetsbegrep Alle innbyggere skal gjennom det offentlige ha tilgang på tilpassede velferdstjenester av god kvalitet. Kristiansand 13. September 2006


Laste ned ppt "ISKAs kvalitetskampanje Vedtatt på verdenskongressen i 2002 Hovedmål - å sørge for at offentlige tjenester: - har tilstrekkelig."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google