Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Temaer  Økonomi  Antall klubber  Hvordan vi opplever konkurransen  Annonsesalg.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Temaer  Økonomi  Antall klubber  Hvordan vi opplever konkurransen  Annonsesalg."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Temaer  Økonomi  Antall klubber  Hvordan vi opplever konkurransen  Annonsesalg

3 Økonomi  Stabilisert økonomi  ,- i overskudd. (tom 30 april)  1.1 millioner i driftsinntekter. (tom 30 april)  Storparten av årets inntekter er fra abonnementsinntekter som sikrer en forutsigbar økonomi i årene som kommer.

4 Antall klubber

5 Antall klubber per 10 juni 2014  34 gratispakker  57 basispakker  18 fleridrettspakker  Totalt 109 klubber bruker IdrettenOnline

6 Pipeline for nye klubber  Vi har hatt dialog med 259 klubber.  109 har blitt kunde av IdrettenOnline (42 %)  126 klubber har mottatt tilbud og avventer styregodkjennelse. Med bakgrunn av tidligere utsendte tilbud forventer vi at 80% av disse tilbudene blir akseptert.  Avslagsgrunner: (9 %) * 1 var fornøyd med KlubbenOnline. (0,3 %) * 2 av ukjent årsak. * 6 har valgt en lokal leverandør. (2,3 %) * 3 vil vente til KlubbenOnline avvikler. (1,15 %) * 6 vil bruke en gratis løsning utviklet av medlem i klubben. (2,3 %) * 1 ønsker ikke hjemmeside, vil bruke facebook istedet. (0,3 %) * 4 allerede signert med kxweb. (1,5 %) * 1 valgte kxweb istedet for IdrettenOnline. (0,3 %)

7 Hvordan vi opplever konkurransen

8 Konkurranse  Vi merker ingen konkurranse fra weborg og lite reell konkurranse fra kxweb.  Vi har vært i 15 konkurransesituasjoner mot kxweb om å vinne over en klubb. Vi har tapt kun 1 klubb i slik konkurranse.  Vi har ikke vært i noen konkurransesituasjoner mot weborg.  Størst konkurranse er det fra lokale små hjemmesideleverandører med sterk tilknytning til sitt lokale idrettslag.

9 Annonsesalg

10 Annonsering på IdrettenOnline  Annonsering på IdrettenOnline * Planlagt å tilføre IdrettenOnline i annonseportefølgen fra Oktober * Annonsører/store merkenavn uttrykker stor optimisme vedrørende annonsering på IdrettenOnline hvor vi har mottatt meget gode tilbakemeldinger fra både klubber og annonserelasjoner.

11 Pipeline på Speaker og KO Av-Og-TilJuniNovember visninger55000nkr eks. mva. (Tar pause mens den andre kampanjen pågår) GutzUke 34Uke visninger nkr eks. mva. (Bekreftet) Av-Og-TilAugust visninger20000 nkr eks. mva. (Bekreftet) IntersportJuni13. juli visninger29750 nkr eks. mva. (Bekreftet på tlf) Venter på materiell og rekvisisjon for oppstart dugnaden.noSeptemberOktober visninger?102000nkr eks. mva? De vurderer tilbud på nkr (får svar denne uka, budsjett kan endres, men skal inn) UllmaxSeptemberOktober visninger?100000nkr eks. mva? De vurderer tilbud på nkr (får svar i morgen, budsjett kan endres, men skal inn) Dugnad24.noSeptember visninger10000 nkr eks. mva. Vurderer om de har kapasitet til å motta flere samarbeidspartnere (får svar i neste uke) Leads per 10 juni 2014 (verdi: ,-)

12 Annonsering på Speaker og KO  Utfordringer: * Faste annonsører er ikke fornøyd med tidligere resultater. * Det er økt kunnskap blandt annonsørene om at KlubbenOnline er utdatert. * Mediebyrå som representerer store merkenavn anser KlubbenOnline for ofte å være for lite hipt for sine annonsører.  Det har vært en treig vår. Men høsten er sannsynligvis utsolgt til Oktober/November.

13 Tid for spørsmål

14


Laste ned ppt "Temaer  Økonomi  Antall klubber  Hvordan vi opplever konkurransen  Annonsesalg."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google