Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010."— Utskrift av presentasjonen:

1 M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010

2 Utvidet SWOT/SOFT-analyse Vi skal nå se på en utvidet SWOT-analyse (SOFT-analyse) for treningsstudiokjeden SATS Påstandene/punktene i analysen er ikke reelle, men ment som eksempler Vi starter med å gruppere arbeidsbetingelser som styrke, svakhet, mulighet eller trussel

3 Konkurrentanalysen Styrke - Kjent varemerke - Topp utstyr - Gode instruktører - Beliggenhet over hele landet - Profesjonell administrasjon - God økonomi Muligheter - Folk blir mer kroppsbevisste - Generelt økt inntekt hos folk - Skatteordninger for bedriftsmarkedet - Samarbeid med lokale helsestudioer Trusler - Finanskrise i verden - Nye konkurrenter etablerer seg - Økt interesse for aktivitet i naturen - Ski/joggebølge Svakhet - Høy pris - Lite rom for lokal differensiering - Fast ansatte uten idrettsfaglig kompetanse - Høyt kostnadsnivå

4 Dybdeanalyse av interne forhold (dvs. styrke og svakheter)‏ Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor svakhet Stor styrke

5 Dybdeanalyse av interne forhold (dvs. styrke og svakheter)‏ Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor svakhet Stor styrke kjent varemerke Topp utstyr Gode instruktører Beliggenhet over hele landet Profesjonell administrasjon God økonomi Høyt kostnadsnivå Fast ansatte uten idrettsfaglig kompetanse Lite rom for lokal differensiering Høy pris

6 Hva SATS må prioritere i sitt fremtidige arbeid Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor svakhet Stor styrke kjent varemerke Topp utstyr Gode instruktører Beliggenhet over hele landet Profesjonell administrasjon God økonomi Høyt kostnadsnivå Fast ansatte uten idrettsfaglig kompetanse Lite rom for lokal differensiering Høy pris

7 Mulighetsmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet

8 Mulighetsmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Folk blir mer kroppsbevisste Generelt økt inntekt hos folk Skatteordninger for bedriftsmarkedet Samarbeid med lokale helsestudioer

9 Mulighetsmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Folk blir mer kroppsbevisste Generelt økt inntekt hos folk Skatteordninger for bedriftsmarkedet Samarbeid med lokale helsestudioer

10 Trusselmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet

11 Trusselmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Nye konkurrenter etablerer seg Ski/joggebølge Økt interesse for aktivitet i naturen Finanskrise i verden (Norge)‏

12 Trusselmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Nye konkurrenter etablerer seg Ski/joggebølge Økt interesse for aktivitet i naturen Finanskrise i verden (Norge)‏

13 Konklusjon Gjennom denne analysen har SATS funnet hvilke prioriteringsområder som skal gjelde når de fastsetter sine mål og sine strategier for kommende år. Hele poenget med analysen er å hjelpe bedriften med å bruke sine ressurser der det gir størst og best resultat.


Laste ned ppt "M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google