Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE."— Utskrift av presentasjonen:

1 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Finding advantage in a connected world

2 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 “I don’t think there are threats, I think there are opportunities. The trouble with opportunities is, if you don’t deal with them, they can become threats” – Sir Martin Sorrel 4

3 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Fragmentert medielandskap – hvor er målgruppen? 6

4 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Vi går fra segmenter til individer 7

5 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Nye konkurrenter med ny teknologi angriper de uangripelige 8

6 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Ny teknologi som kommer stadig raskere... 10

7 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Men det grunnleggende endrer seg allikevel ikke 11 Forstå Kommunisere Engasjere Aktivere Betjene

8 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Aksellererende innovasjonstempo Nye trusler Fragmentering Kunden i sentrum - alltid! Utnytt nye kanaler og løsninger Fra segment til individ Fra utfordringer til muligheter Utfordringer: Muligheter: KontekstFartService 13

9 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Nye muligheter gjennom ny forståelse av sanntid Kontekst

10 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Realtime marketing: Hype eller viktig mulighet? Realtime marketing: “Responding to current events and stories in an attempt to make brands more relevant.” 3

11 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Men en happening ikke alltid er et relevant øyeblikk for ditt merke… 4

12 Hva om vi re-tenker dette med realtime litt...

13 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Det dreier seg om å treffe på det som er relevant for kunden der og da Manglende fokus = lav effektivitet Re-fokusering Effekt 3% 60% Sted Interesseområder Ukedag, tid Hvem Device Mikro-øyeblikk: 7

14 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Kids and fun Pure taste Forskjellig tid på dagen – forskjellige budskap Morning coffee 11

15 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Fordi hva som driver besøk varierer gjennom døgnet Drivere for besøk hos McDonalds Best tasting foodQuality ingredientsKids really enjoy 10

16 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Oppsummert Forstå i hvilke øyeblikk din merkevare er mest relevant Forstå hva som er viktig for disse øyeblikkene Bygg løsninger som fanger opp kontekst-data og gjør det mulig å bruke dem aktivt Fokuser budskap, produkt og ressurser rundt disse øyeblikkene og driverne. De beste eier øyeblikket! 12

17 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Hvordan vinner du innovasjonskappløpet? Fart

18 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Hvorfor tar det altfor ofte alt for lang tid fra idè til lansering? 4

19 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Utfordringen fra Danone: Identifiser produktet som kan ta Activia kornblandinger fra OK til markedsledende i løpet av 2 uker! 7

20 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS Det er dårlig tid det...

21 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Re-tenking av hele prosessen – ekstremt fokus på fart og interaktivitet Insight generation workshop Quantitative concept testing Concept development workshop Ideation through global crowd-sourcing Step 1Step 2 Step 3Step 4 10

22 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Kjernen - Idè-generering gjennom crowdsourcing new ideas in 48 hours 5 concepts developed panelister – 160 land – 2 dager – 50 ideer

23 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Minneverdige øyeblikk – Service-kanaler som relasjonsbyggere Service

24 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 To av tre kunder velger et annet merke neste gang 3

25 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 var ikke fornøyd med hva de fikk for pengene var misfornøyd med serviceen Skuffende kunde-service er en hovedgrunn til dette fikk et bedre tilbud 31% 28% 24% 4

26 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Alle kanaler er service-kanaler 5

27 Er god service i alle kanaler svaret da?

28 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Forstå hvordan gode opplevelser forvandles til preferanse for merket Totalinntrykk Opplevelse Preferanse Opplevelse – Preferanse gap 41 7

29 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Preferanse er nøkkelen til vekst – manglende preferanse = lav vekst! SOURCE: Case study – Service provider Business units of the organisation Annual growth (25)% (20)% (15)% (10)% (5)% 0% 5% 10% 15% Customer preference Preference-Growth Correlation 0.6 Performance-Growth Correlation 0.3 8

30 Så hvordan kommer vi fra gode opplevelser til preferanse?

31 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Det holder ikke å levere bra på det som er viktig, om det ikke bra nok i forhold til konkurrentene Opplevelse Preferanse Totalintrykk is good, but I definitely Better cabin, food, & service. 10

32 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Vi skjønner at du er skuffet– dette er ikke godt nok av oss. Bruk nye kanaler riktig når de er viktige for  %&$  !!!! Kudos & takk Social Media team for strålende håndtering av en frustrerende situasjon! #HappyCamper 13 4 X Sannsynlighet for fortsatt kunde, som bruker mer penger, og anbefaler selskapet til andre! Dette ordner vi! =

33 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Du kan ikke være best på alt – fokuser på å skape magi der det er viktigst for kunden Forstå kundens følelser – opplevelser med sterke emosjoner huskes lenge Nye kanaler åpner muligheter for å levere nye ekstraordinære opplevelser – grip dem! Opplevelser må være konsistente på tvers av kanaler 16 Oppsummert Bygg løsninger som fanger data om kunde, situasjon og opplevelse og bruk dem til å skape bedre løsninger!


Laste ned ppt "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google