Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertArnhild Aase Endret for 7 år siden
1
KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik
2
Vi skal bli enda bedre på det vi allerede gjør Bygge på det som vi gjør bra Utnytte etablerte systemer, prosesser og rutiner Tydeliggjøre og etterleve ambisjonen om å være gode verter Forsterke en gjennomgripende kundekultur Bygge gode og konstruktive kontaktpunkter med kunden
3
OPPDATERT RELEVANTSAMSTEMTKOORDINERT Ambisjonen KVALITETANSVAR DIALOGRELASJON FORSVARSBYGGS HELHETLIGE KUNDE- KOMMUNIKASJON
4
De fire støttepilarene styrker oss* DET STORE SAMSPILLET KUNNSKAPLEDELSEVERTSKAPKUNDEFOKUS *En pilar (latin pila: stolpe) er en frittstående støtte som bærer en overbygning
5
1. Kunnskap – et solid fundament KUNNSKAP Kundestøtteprogram/-system Leder-/Koordinatorbrief ADFERD Verdigrunnlaget Serviceprogrammet ANSVAR Stillingsbeskrivelse Medarbeidesamtale Lederstøtte +
6
2. Ledelse – en nøkkel til motivasjon Ledere på alle nivå har ansvaret for å motivere og informere sine medarbeidere Ledere må sørge for at kundens behov og forventninger blir kartlagt, og at riktige forventninger etableres Ledere har ansvaret for å gi medarbeiderne grunnlag for høyest mulig kundekompetanse
7
Samspill-prinsippet Som forsvarsbygger skal du gi informasjon videre til de kollegene du mener kan ha nytte av det! GJELDER ALLE
8
3. Vertskap – den viktige ambisjonen Vi er et godt vertskap fordi: Vi setter alltid kunden i sentrum! Vi er i forkant fordi vi kan og forstår kundens behov! Vi holder det vi lover! Vi avklarer kundens forentninger! KULTUREN!
9
4. Kundefokus – det store bildet
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.