Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik."— Utskrift av presentasjonen:

1 KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik

2 Vi skal bli enda bedre på det vi allerede gjør  Bygge på det som vi gjør bra  Utnytte etablerte systemer, prosesser og rutiner  Tydeliggjøre og etterleve ambisjonen om å være gode verter  Forsterke en gjennomgripende kundekultur  Bygge gode og konstruktive kontaktpunkter med kunden

3 OPPDATERT RELEVANTSAMSTEMTKOORDINERT Ambisjonen KVALITETANSVAR DIALOGRELASJON FORSVARSBYGGS HELHETLIGE KUNDE- KOMMUNIKASJON

4 De fire støttepilarene styrker oss* DET STORE SAMSPILLET KUNNSKAPLEDELSEVERTSKAPKUNDEFOKUS *En pilar (latin pila: stolpe) er en frittstående støtte som bærer en overbygning

5 1. Kunnskap – et solid fundament KUNNSKAP Kundestøtteprogram/-system Leder-/Koordinatorbrief ADFERD Verdigrunnlaget Serviceprogrammet ANSVAR Stillingsbeskrivelse Medarbeidesamtale Lederstøtte +

6 2. Ledelse – en nøkkel til motivasjon  Ledere på alle nivå har ansvaret for å motivere og informere sine medarbeidere  Ledere må sørge for at kundens behov og forventninger blir kartlagt, og at riktige forventninger etableres  Ledere har ansvaret for å gi medarbeiderne grunnlag for høyest mulig kundekompetanse

7 Samspill-prinsippet  Som forsvarsbygger skal du gi informasjon videre til de kollegene du mener kan ha nytte av det! GJELDER ALLE

8 3. Vertskap – den viktige ambisjonen Vi er et godt vertskap fordi:  Vi setter alltid kunden i sentrum!  Vi er i forkant fordi vi kan og forstår kundens behov!  Vi holder det vi lover!  Vi avklarer kundens forentninger! KULTUREN!

9 4. Kundefokus – det store bildet

10

11

12


Laste ned ppt "KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google